Wie en wat is Israël?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Wilsophie
Man/Vrouw: V

Re: Wie en wat is Israël?

Bericht door Wilsophie »

Adinomis schreef:
Wilsophie schreef:
Dat was dus bij Jozua en Kaleb wat je aanhaalt en het volk nogal eens ongehoorzaam was en hun heil zochten bij andere goden en zij daarom zoveel oorlogen verloren als straf op hun zonden. God heeft geen steen gemaakt die moeilijk is te tillen wat een waanzin, je laat een hele geschiedenis liggen van hun verbanning naar Syrië enz...en dan ineens spring je naar Jesaja en zegt dat God een steen heeft gemaakt via Israël die moeilijk te tillen is voor al de volkeren, wat een merkwaardige gedachte. Jesaja 62 legt juist uit dat er een herstel van Israël is in de toekomst als zij de dochter Sion wordt genoemd bij hun wedergeboorte, ook al eerder uitgelegde.
De steen des aanstoots is de Christus die de Joden hebben verworpen, En pas daarna ging het heil naar de heidenen en is het joodse volk terzijde gezegd, Lees Handelingen 28 Het is helemaal geen steen om te tillen, het is een hoeksteen van een fundament zoals de top van een pyramide de uiterste hoeksteen is, gelegd in Sion, ( het nieuwe herstelde Jeruzalem) want nu is die hoeksteen door de bouwlieden verworpen en die bouwlieden is het Joodse volk, zij zouden bouwen en uitbreiden als "ben".
Helaas heb ik de laatste dagen weinig tijd om me in te lezen en te reageren, omdat ik logees heb. Maar wat hier over die steen staat, is wel duidelijk voorzegd in Zacharia 12:3

3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

Jeruzalem wordt tot een bedwelmende beker voor de volken rondom, staat er in vers 2. En we zien ook de volken van rondom die Jeruzalem uit handen van Isräël willen houden. Deze situatie zal escaleren. En geen wonder, want Satan weet dat Jeruzalem de stad is die God begeert. Het Sion waar de troon van David zal staan en de wet die van Sion uit zal gaan. Hoe zie jij dat Wilsophie?
O ik las nu pas dat het van jou komt, fijn dat het geen tweegesprek wordt.
Zacharia 12 vers 3 noem je...Ook hier weer dat het gaat om "te dien dage" dat is niet nu, dat ben je toch met mij eens en dan zal Jeruzalem een aanstoot zijn en een lastige steen voor alle volkeren, helemaal waar, maar EricJan zei heel wat anders. Het gaat om een stad waartegen alle volkeren ( dat is veel hoor) der aarde zich tegen haar zal verzamelen. Maar volgens vers 4 wordt Jeruzalem gered en zullen de leidsleiden van JUDA ook een bepaalde positie krijgen, ik denk dat de Knesseth in de toekomst als regering allereerst zich bekeren.
En over het huis Davids en de inwoners van Jeruzalem zal God uitstorten Zijn Geeest der genade en dan zullen zij zien aan het einde van de 70e week Wie zij doorstoken hebben.
Zie ook hoe het geslacht van de priesters dus van Levi en het huis van Nathan apart genoemd worden.

Dit vindt allemaal plaats aan het einde van de 70e week van Daniël.
robert75
Man/Vrouw: M

Bericht door robert75 »

Hierover heeft Ericjan al eens gezegd: tijdens de WOII wist iedereen de Joden aan te wijzen. Ook in de eeuwen daarvoor. En nu gaan we er ineens aan twijfelen of ze wel Joden zijn? Hoezo Europeanen? Ze zijn door de Europeanen uit hun land verdreven en in Europa massaal vervolgd en vermoord. Toch zijn ze voor een groot deel alle eeuwen door hun tradities trouw gebleven.
En hoe zit het met het Woord van God? Zijn ze die ook trouw gebleven door de eeuwen heen?
En nu mag ik je de vraag stellen wat jij dan precies verstaat onder een Jood. Joods van afkomst oftewel etniciteit, Of Joods van geloof? Daar zit natuurlijk wel een heel groot verschil in. En de Huidige Joden die in Israel wonen komen oorspronkelijk helemaal niet daar vandaan, De meeste komen allemaal uit Oost Europa, En niet uit het Midden-Oosten.
Je kan het vergelijken met blanke Zuid-Afrikanen. Die zijn Zuid-Afrikaan maar in werkelijkheid komen ze uit Europa, En niets anders..
Zo zijn er ook Chinese Joden, Zullen die ook afstammelingen van Abraham zijn? Zo zijn er Rastafari Joden, Die Haile Selassie zelfs zagen als reincarnatie van Christus, Maar dat zijn toch ook geen echte afstammelingen van Abraham?

En die vraag kan je ook stellen over het huidige Joodse volk!!
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

robert75 schreef:
Hierover heeft Ericjan al eens gezegd: tijdens de WOII wist iedereen de Joden aan te wijzen. Ook in de eeuwen daarvoor. En nu gaan we er ineens aan twijfelen of ze wel Joden zijn? Hoezo Europeanen? Ze zijn door de Europeanen uit hun land verdreven en in Europa massaal vervolgd en vermoord. Toch zijn ze voor een groot deel alle eeuwen door hun tradities trouw gebleven.
En hoe zit het met het Woord van God? Zijn ze die ook trouw gebleven door de eeuwen heen?
En nu mag ik je de vraag stellen wat jij dan precies verstaat onder een Jood. Joods van afkomst oftewel etniciteit, Of Joods van geloof? Daar zit natuurlijk wel een heel groot verschil in. En de Huidige Joden die in Israel wonen komen oorspronkelijk helemaal niet daar vandaan, De meeste komen allemaal uit Oost Europa, En niet uit het Midden-Oosten.
Je kan het vergelijken met blanke Zuid-Afrikanen. Die zijn Zuid-Afrikaan maar in werkelijkheid komen ze uit Europa, En niets anders..
Zo zijn er ook Chinese Joden, Zullen die ook afstammelingen van Abraham zijn? Zo zijn er Rastafari Joden, Die Haile Selassie zelfs zagen als reincarnatie van Christus, Maar dat zijn toch ook geen echte afstammelingen van Abraham?

En die vraag kan je ook stellen over het huidige Joodse volk!!

Je vraagt het niet aan mij , maar dat was juist wat God hen verweet. Zij hadden eigenlijk de bediening om het Woord te bewaren en te verkondigen en die taak hebben zij verzaakt. Er is idd een groot verschil tussen het Jodendom als religie en een Jood door afkomst, en komt hij dan uit de 10 of de 2 stammen en dat is precies waar ik op vast loop. Goeie vragen dus ik laat EricJan graag antwoorden en ben jaloers op je korte versie, want ik heb veel meer woorden nodig gehad om aan te tonen wat jij in een paar zinnen vraagt. Ik was ook blijven steken in mijn uitleg over Wie en wat is Israël maar door een terechte interventie van Wim heb ik geprobeerd mij te conformeren aan het begrip "discussie" en liet de verder uitleg liggen ten behoeve van de discussie, ik vind dat dat zo ook moet om anderen te laten interveniëren.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:Je gelooft dat de Here Jezus is opgestaan uit de dood neem ik aan.
Moet ik hieruit opmaken dat je maar half reacties van anderen leest? Het antwoord lijkt me duidelijk.
Als het Jodendom dan wel de overste leidslieden zo belangrijk zijn, waarom heeft de Heer Zich na die opstanding dan niet vertoond op bijvoorbeeld het tempelplein en een lange neus getrokken naar het Sanhedrin,??
Waarom openbaarde Hij Zich slechts en 2 dames en een paar heren en at met hen in de Opperkamer?
Waarom verborg Hij Zich min of meer.
Hij is gezien van 500 mensen, maar dat is toch een handjevol en toch niet de volksvertegenwoordiging.
Waarom ging Hij naar de Opperzaal met alleen gelovigen
Precies, omdat er een bedekking op Israel ligt tav het evangelie. Dus om dezelfde reden dat Jezus veel in gelijkenissen sprak, om het evangelie te verhullen voor het grote deel van Israel.
Matteus 13:10
Waarom Jezus door gelijkenissen sprak (Jezus verhulde ook Zijn boodschap voor Israel)
10 En de discipelen tot Hem komende, zeiden tot Hem: Waarom spreekt Gij tot hen door gelijkenissen?
11 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Omdat het u gegeven is, de verborgenheden van het Koninkrijk der hemelen te weten, maar dien is het niet gegeven.

Lucas 8:10
10 En Hij zeide: U is het gegeven, de verborgenheden van het Koninkrijk Gods te verstaan; maar tot de anderen spreek Ik in gelijkenissen, opdat zij ziende niet zien, en horende niet verstaan.

Hij is gezien van 500 mensen, maar dat is toch een handjevol en toch niet de volksvertegenwoordiging.
Waarom ging Hij naar de Opperzaal met alleen gelovigen
dit land die notabene voortdurend overhoop ligt met de Palestijnen de halfbroer van Izak toch?
Ten eerste liggen de "palestijnen" overhoop het de Joden en niet andersom. Het zijn de "palestijnen" die de Joden willen uitroeien en niet andersom.
Ten tweede zijn het geen halfbroers van de Joden, ze hebben niets met Isaac, maar claimen bij de verstoten Ismael te horen.
God zegt niet voor niets daarover in Genesis 21
12 Maar God zei tegen Abraham: Laat deze zaak met betrekking tot de jongen en uw slavin niet kwalijk zijn in uw ogen. Bij alles wat Sara u zegt, luister naar haar stem, want alleen het nageslacht van Izak zal uw nageslacht genoemd worden.
13 Maar ik zal ook de zoon van deze slavin tot een volk maken, omdat hij uw nageslacht is.

Ismael is nog als kind van Abraham en nageslacht, maar Ismaels nageslacht wordt niet tot het nageslacht gerekend door God.

Ten derde noemt God de 'palestijnen" dan ook een bastaard in Zacharia 9
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.

Ten vierde zegt God in Joel 3 de wereld te straffen omwille van het verdelen van Israel, wat de VN, EU en "palestijnen" heden ten dage proberen.
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,

dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld.

3 Zij hebben het lot geworpen over Mijn volk.
Zij gaven een jongen voor een hoer;
zij verkochten een meisje voor wijn, zodat zij konden drinken.

In een adem gaat het verder waar dit op slaat, namelijk tegen Tyrus (Libanon), Sidon (stuk van Jordanie) en Filistea (Stuk van Gaza)
Welke handelswijze willen deze landen God vergelden? Dat God het Zijn uitverkoren volk Israel weer heeft terug gegeven in 1948.

4 En ook,
wat wilt u van Mij, Tyrus en Sidon,
en alle gebieden van Filistea?
Wilt u Mij Mijn handelwijze vergelden?
Als u Mij dat wilt aandoen,
zal Ik snel en onmiddellijk
uw vergelding op uw hoofd doen terugkeren,

Als het een gelovig volk is wat er nu woont, dan kenden zij toch het plan van God? Dan hoeven zij toch geen oorlog te voeren met de palestijnen?
De "palestijnen" voeren laffe terroristische acties uit op Israel en Israel verdedigd zich er heel voorzichtig tegen. Wel eens in Zuid Israel geweest? Je moet er een paar keer per week rennen voor je leven naar een schuilkelder vanwege de raketten die ze vanuit Gaza blijven schieten.
Dus Israel verdedigt zich en voert geen oorlog. Als de terroristische "palestijnen" zouden kunnen wat Israel kn dan was Israel al van de kaart geveegd en elke Jood vermoord.

[]quote]Leg mij dan eens uit hoe je dat ziet, want je verheft deze paar Joden die ook nog eens de minderheid zijn in hun eigen land en slechts alleen het huis van Juda vertegenwoordigen niet de macht krijgen die hun beloofd is volgens jou nu in het heden?[/quote]
Niet ik verhef ze, God verheft ze. Ik hou van Israel omdat het God Zijn oogappel is.
De satan blijft met zijn volkje de "palestijnen" zich verzetten tegen het Plan van God met Israel en zich verzetten tegen het uitverkoren zijn van Israel.
Zoals veel niet gelovigen doen en helaas ook veel christenen onder ons.

Wat je nu aanhaalt Wilsophie is precies waarom de wereld Israel in de grote verdrukking zal brengen, geholpen ten kwade door de sommige christelijke kerken. En dat is precies waarom God daarop in toorn wraak op de wereld zal nemen. Maar met deze stelling van je begrijp ik dat je dat niet wilt horen en afwijst.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ineke-kitty

Bericht door ineke-kitty »

Ten eerste zijn de joden "afstammelingen" van de stam JUDA, en daarmee van Jakob, en maken dus deel uit van de 2 stammen van Israel, niet te verwarren met de 10 stammen van Israel, die tot op vandaag in de verstrooiing zijn, en waarvan EFRAIM de vertegenwoordiger is.

Pas in de toekomst, namelijk NA de 70e week van Daniel, zal God ZELF de 10 stammen met de 2 stammen verenigen met elkaar, als het volk in zijn geheel tot bekering is gekomen, en als de Here Jezus Christus Zijn koninkrijk zal oprichten op aarde, te beginnen bij Jeruzalem, vanwaar Hij Zijn Koninkrijk zal uitbreiden over de GEHELE aarde.
De huidige joodse staat is DUS niet rechtmatig opgericht, want DAT zal pas in de toekomst plaatsvinden als de Heer Zijn voeten gezet zal hebben op de Olijfberg, en zal plaatsnemen op Zijn rechtmatige troon.
ericjan

Bericht door ericjan »

ineke-kitty schreef:.
De huidige joodse staat is DUS niet rechtmatig opgericht, want DAT zal pas in de toekomst plaatsvinden als de Heer Zijn voeten gezet zal hebben op de Olijfberg, en zal plaatsnemen op Zijn rechtmatige troon.
Als dat zo is, waar gaan dan al die profetieen uit Ezechiel, Jesaja, Jeremia en Zacharia over? Of sla je die gewoon over?
Ik begrijp dat jij en Wilsophie uit hetzelfde christelijke "nest" komen.....
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

O bah gaan we zo beginnen. Op de vrouw spelen? Dan stop ik heel snel met dit onderwerp. Ik vraag aan jou ook niets over een christelijk nest want dat interesseert mij geen fluit, ik heb iets meegekregen over het Baptisme, welnu ik kom uit de tak van de grondleggers, maar herken niets van jouw uitleg over Israël.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

ineke-kitty schreef:Ten eerste zijn de joden "afstammelingen" van de stam JUDA, en daarmee van Jakob, en maken dus deel uit van de 2 stammen van Israel, niet te verwarren met de 10 stammen van Israel, die tot op vandaag in de verstrooiing zijn, en waarvan EFRAIM de vertegenwoordiger is.

Pas in de toekomst, namelijk NA de 70e week van Daniel, zal God ZELF de 10 stammen met de 2 stammen verenigen met elkaar, als het volk in zijn geheel tot bekering is gekomen, en als de Here Jezus Christus Zijn koninkrijk zal oprichten op aarde, te beginnen bij Jeruzalem, vanwaar Hij Zijn Koninkrijk zal uitbreiden over de GEHELE aarde.

Het is zo mooi om te onderzoeken wat de stam van Efraim inhoudt en haar afkomst maar ook haar toekomst. Ik zocht idd een tijdstip waarom de 10 en de 2 stammen verenigd zullen worden omdat EricJan om teksten vroeg. Het blijft dus nu een staat in ongeloof. Als dat niet zo was zouden de door ons genoemde profetieën niet van toepassing zijn.

Dit volk dus alleen een klein gedeelte van Juda en Benjamin wordt door de Christenen zoals Ericjan uitgelegd als zijnde 12 stammen en hij noemt dit ook nog een gelovig volk.

Ik kan er verder niks mee en ga verder met het uitleggen wat mijn bedoeling ook was met dank voor de interventie en iedereen mag inbreken op de uitleg.
ineke-kitty

ericjan schreef:
ineke-kitty schreef:.
Als dat zo is, waar gaan dan al die profetieen uit Ezechiel, Jesaja, Jeremia en Zacharia over? Of sla je die gewoon over?
Ik begrijp dat jij en Wilsophie uit hetzelfde christelijke "nest" komen.....

Voor de goede orde, ik "sla" geen enkele profetie over. Het gaat namelijk over de toekomstige dingen betreffende het Plan van God met Israel.
En wat nu een bepaald " nest" daarmee te maken heeft, ontgaat mij volkomen.
callista

Bericht door callista »

ericjan schreef:
De "palestijnen" voeren laffe terroristische acties uit op Israel en Israel verdedigd zich er heel voorzichtig tegen.
Wel eens in Zuid Israel geweest? Je moet er een paar keer per week rennen voor je leven naar een schuilkelder vanwege de raketten die ze vanuit Gaza blijven schieten.
Dus Israel verdedigt zich en voert geen oorlog. Als de terroristische "palestijnen" zouden kunnen wat Israel kn dan was Israel al van de kaart geveegd en elke Jood vermoord.

huh?

Israël gedraagt zich momenteel als een schurkenstaat.
meerdere malen hebben ze de mensenrechten geschonden.... :|
Niet ik verhef ze, God verheft ze.
Ik hou van Israel omdat het God Zijn oogappel is.

De satan blijft met zijn volkje de "palestijnen" zich verzetten tegen het Plan van God met Israel en zich verzetten tegen het uitverkoren zijn van Israel.
Zoals veel niet gelovigen doen en helaas ook veel christenen onder ons.
duidelijk - liefde maakt blind... :roll:
en natuurlijk wordt satan er weer bijgehaald.....altijd 'handig'
bij gebrek aan.......

Palestijnen het volk[je] van satan?... :evil:
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Vreemd om de Palestijnen als volk toe te schrijven aan satan.

Ik begrijp dat niet, want de Joden wonen in een land waar zij totaal geen recht op hebben op dit moment.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:Vreemd om de Palestijnen als volk toe te schrijven aan satan.

Ik begrijp dat niet, want de Joden wonen in een land waar zij totaal geen recht op hebben op dit moment.
Het lijkt wel of ik Sabeel hier hoor praten :(
Goed nog een keer:

Europa is er verdrietig genoeg bijna in geslaagd om de Joden uit te roeien omdat ze Joods waren. De overlevenden hiervan zijn door God terug gebracht in 1948 naar het Beloofde Land Israel met een van de grootste wonderen uit onze tijd. Deze overlevende Joden in het heropgerichte Israel hebben kinderen gekregen en dat zijn dus Joden. God weet immers echt wel wie Hij als Jood terug laat keren, dat zegt Hij ook in Zijn profetieën daarover. Profetieën die christenen helaas verwerpen.

Of wil je soms zeggen Wilsophie, dat de deze overlevenden van de holocaust die Europa heeft getracht uit te roeien omdat ze Joods waren, eigenlijk geen Joden waren? :shock:
ericjan

Bericht door ericjan »

Ja ik kan daar niet te ver op in gaan hier op het forum, maar dank even een de religie die men daar aanhangt.
Kijk even naar hoe "palestijnen" eruit zien in hun zwart met groene oorlogsuniformen.
Kijk even naar hoe ze in Gaza hun kinderen brainwashen.
Kijk even hoe de "palestijnen" van alles bij elkaar liegen? Van geschiedenis tot slachtoffers.
Kijk even dat de "palestijnen" het bestaan van Israel als staat niet willen erkennen, ook niet naast Gaza.
Kijk eens dat de "palestijnen" eers streden om Gaza en nu ze dat hebben heel Israel willen hebben.

En dan vreemd vinden lieve mensen dat Jezus Christus onze christelijke kerken niet meer zegent en leeg laat lopen. :?
Kijk naar de kerken die wel onze oude broer steunen en hoe het met deze kerken gesteld is?
ericjan

Bericht door ericjan »

callista schreef:ericjan schreef:
De "palestijnen" voeren laffe terroristische acties uit op Israel en Israel verdedigd zich er heel voorzichtig tegen.
Wel eens in Zuid Israel geweest? Je moet er een paar keer per week rennen voor je leven naar een schuilkelder vanwege de raketten die ze vanuit Gaza blijven schieten.
huh?

Israël gedraagt zich momenteel als een schurkenstaat.
meerdere malen hebben ze de mensenrechten geschonden.... :|
Wie doen er zelfmoordaanslagen? Israel of de "palestijen"
Wie schieten er dagelijks raketten lukraak op Israel?
Wie voeden hun kinderen op met Jodenhaat?
Wie verduisteren miljarden EU "hulp"geld?
Wie offeren hun eigen kinderen op om zo te gebruiken voor "zielige" beelden in onze eenzijdige media?

De "palestijnen" bestaan niet en hebben nooit bestaan, het zijn Jordaniërs.
In Syrie zijn meer "palestijnen" vermoord door andere islamieten dan Israel heeft gedood om zich te verdedigen?
ineke-kitty

ericjan schreef:

Goed nog een keer:

Europa is er verdrietig genoeg bijna in geslaagd om de Joden uit te roeien omdat ze Joods waren. De overlevenden hiervan zijn door God terug gebracht in 1948 naar het Beloofde Land Israel met een van de grootste wonderen uit onze tijd. Deze overlevende Joden in het heropgerichte Israel hebben kinderen gekregen en dat zijn dus Joden. God weet immers echt wel wie Hij als Jood terug laat keren, dat zegt Hij ook in Zijn profetieën daarover. Profetieën die christenen helaas verwerpen.

Of wil je soms zeggen Wilsophie, dat de deze overlevenden van de holocaust die Europa heeft getracht uit te roeien omdat ze Joods waren, eigenlijk geen Joden waren? :shock:

Waar staat in de Schrift dat God de overgebleven joden in 1948 terug heeft gebracht naar het Beloofde Land?

Dat heeft het Zionisme dus ZELF gedaan, leert de geschiedenis, en God had daar niks mee te maken.
ineke-kitty

ericjan schreef:
Ja ik kan daar niet te ver op in gaan hier op het forum, maar dank even een de religie die men daar aanhangt.
Kijk even naar hoe "palestijnen" eruit zien in hun zwart met groene oorlogsuniformen.
Kijk even naar hoe ze in Gaza hun kinderen brainwashen.
Kijk even hoe de "palestijnen" van alles bij elkaar liegen? Van geschiedenis tot slachtoffers.
Kijk even dat de "palestijnen" het bestaan van Israel als staat niet willen erkennen, ook niet naast Gaza.
Kijk eens dat de "palestijnen" eers streden om Gaza en nu ze dat hebben heel Israel willen hebben.

En dan vreemd vinden lieve mensen dat Jezus Christus onze christelijke kerken niet meer zegent en leeg laat lopen. :?
Kijk naar de kerken die wel onze oude broer steunen en hoe het met deze kerken gesteld is?

De reden waarom de kerken leeglopen heeft niets met de "zegen" van de Heer te maken, maar met ONGELOOF.
Gods plan met Israel in de toekomst staat daar volkomen buiten.
Peter68

Bericht door Peter68 »

ericjan schreef:

Goed nog een keer:

Beweer je nu dat heel Europa schuldig is aan de moord op de Joden in WO2?
Neem het leven niet te serieus, je brengt het er toch niet levend vanaf!
ericjan

Bericht door ericjan »

Peter68 schreef:
ericjan schreef:

Goed nog een keer:

Ja ik als Europeaan schaam mij inderdaad voor die inktzwarte geschiedenis van onze (groot)ouders.
Want het gebeurde in Europa en we deden er niets tegen in Europa.
Maar ook als christen schaam ik me diep voor ons kerkelijk verleden.

Voor beiden heb ik mijn excuus aangeboden in Israel.
Sorry dat ik een Europeaan ben en een christen die wederom dezelfde fout aan het maken zijn.

Zo zie ik de financiële ellende in de EU ook als een straf van God om hoe wij omgaan met Israel.
Want wie Israel Zegent zal God zegenen, maar wie Israel vervloekt zal God vervloeken en dat is tot op de dag van vandaag geldig.
Peter68

Bericht door Peter68 »

ericjan schreef:
Peter68 schreef:
ericjan schreef:

Goed nog een keer:

Ja ik als Europeaan schaam mij inderdaad voor die inktzwarte geschiedenis van onze (groot)ouders.
Want het gebeurde in Europa en we deden er niets tegen in Europa.

Zo zie ik de financiële ellende in de EU ook als een straf van God om hoe wij omgaan met Israel.
Want wie Israel Zegent zal God zegenen, maar wie Israel vervloekt zal God vervloeken en dat is tot op de dag van vandaag geldig.
Dat lijkt me welvaartsevangelie pur sang: allemaal lief doen tegen Israel en jawel, het gaat ons weer voor de wind!
ericjan

Bericht door ericjan »

Peter68 schreef:Dat lijkt me welvaartsevangelie pur sang: allemaal lief doen tegen Israel en jawel, het gaat ons weer voor de wind!
Nee het welvaartsevangelie leert iets anders en heeft NIETS met Israel te maken.

Maar kijk naar hoe het met onze kerken gesteld is, de een na de ander sluit de deuren, want God Zijn Zegen is er weg, daar ben ik van overtuigd. Als God de kerk zegent dan hoeft het nooit haar deuren te sluiten. Maar als er dwaalleer in onze kerken verkondigt blijft dan gaat de stekker er uit. :)
Peter68

Bericht door Peter68 »

ericjan schreef:
Peter68 schreef:Dat lijkt me welvaartsevangelie pur sang: allemaal lief doen tegen Israel en jawel, het gaat ons weer voor de wind!
Nee het welvaartsevangelie leert iets anders en heeft NIETS met Israel te maken.

Maar kijk naar hoe het met onze kerken gesteld is, de een na de ander sluit de deuren, want God Zijn Zegen is er weg, daar ben ik van overtuigd. Als God de kerk zegent dan hoeft het nooit haar deuren te sluiten. Maar als er dwaalleer in onze kerken verkondigt blijft dan gaat de stekker er uit. :)
De term welvaartsevangelie was cynisch bedoeld ericjan....
robert75

Bericht door robert75 »

ineke-kitty schreef:
ericjan schreef:

Goed nog een keer:

Waar staat in de Schrift dat God de overgebleven joden in 1948 terug heeft gebracht naar het Beloofde Land?

Dat heeft het Zionisme dus ZELF gedaan, leert de geschiedenis, en God had daar niks mee te maken.
Ja daar zit wel wat in ja. Ten eerste nergens in de Bijbel staat een letterlijke terugkeer van het Joodse volk in 1948 door Jezus.. Ik geloof sowieso niet eens in aards paradijs, maar een hemels paradijs, Ik zie het beloofde land van Kanaan uit het OT als typologie op het hemelse rijk, Christus zei duidelijk: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. En het koninkrijk komt niet op waarneembare wijze. Maar dat even buiten beschouwing gelaten.

De zionisten was geen profetische beweging maar een seculiere beweging die als doel had om een nieuwe Joodse staat te stichten in Israel. Die dus uiteindelijk is gesticht. De echte Thora Joden en de gene die ook het OT belangrijk vinden, zijn zelfs anti zionistisch omdat ze van mening zijn dat ze nog geen recht hebben op Israel omdat ze tot op heden de profetieën niet hebben vervuld, en daarom zouden ze niet terug mogen keren naar Israel, Omdat ze door hun ongehoorzaamheid en ongeloof niet terug zouden mogen. Zo kijken die mensen er tegenaan. Oftewel een heel groot verschil met de zionisten.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Ik ga even door op het onderwerp, want ene Flavius Josephus schreef als Joodse miliaire commandant van Jeruzalem in de geschiedenis ( hij leefde van 37-95) dat op dat ogenblik de tien stammen van Israël in een volle menigte achter de Euphraat woonden. Niemand kan dus beweren dat de tien stammen niet meer bestaan en dat men Israël geestelijk moet nemen.
Nadat het tienstammenrijk dus het huis Israël door de Assyriërs was overwonnen en weggevoerd kregen zij andere namen, eerder in dit topic genoemd . In het Register House in Edinburgh bevindt zich een onafhankelijkheidsverklaring met 25 gekleurde linten en zegels ondertekend door ene Koning Robert the Bruce en zijn 24 edelen in 1320 aan de paus gezonden die de Schotten het verzoek had gestuurd om zich te onderwerpen aan Koning Eduard 11 van Engelenad.
Ik zal deze verklaring laten voor wat het is, maar het is goed om de kenmerken van het huis van Juda en Israël te kennen die in deze verklaring staat.
Aan David werd de belofte gedaan dat er steeds een afstammeling van David op de troon zou zitten totdat Silo komt.
Al eerder wees ik op het splitsen van de rijken met ieder een aparte koning Jerobeam en Rehabeam.

Zedekia was overigens de laatste koning uit het huis van David in Jeruzalem. De dochters van deze Zedekia gingen met Jermia naar Egypte naar Tachpanhes. ( jeremia 43 vers 6 en7.

De ceder is het symbool van het koningshuis van David en de adelaar is van de koning van Babel. Nebukadnezar.

Er staat ergens in de Bijbel dat God zelf de top van de ceder zal nemen en een twijgje zal afbreken en Zelf zal planten, ik meen in Ez. 17.

Er staat daar jonge takjes en men gebruikt het woord Yonegoth. Overigens zijn er overblijfselen gevonden van het huis waar de prinsessen de dochters van Zedekia hebben gewoond en dat huis behoorde aan de dochters van Juda.

Al eerder schreef ik over die bekende Steen, de STone of SCone die zich bevindt in Schotland.

Zijn er merktekens van de volkeren? Eerst de 10 stammen uit Jozef.

Israël zal naar Izak genoemd worden, de Saksons en uit Jozef zou een groot volk ontstaan .
Israël zou het land bezitten van de Nijl tot de Euphraat
Israël zou wonen in eilanden en kusstreken,
Israël zou onder het NIeuwe Verbond leven
Israël zou op de troon hebben een koning uit het huis van David, uit Juda
Israël zou blind zijn voor identiteie
Israël zou Gods instrument zijn om volkeren in stukken te slaan en koninkrijken te verderven
Er staan ongeveer 70 merktekenen waaraan Israël dus de 10 stammen te herkennen zijn.
Dat deze kenmerken te vinden zijn in de VS, Noorwegen, Zweden Denemarken , Nederland Luxemburg, Australië en NieuwZeeland gedeelten van België en natuurlijk de Galliërs of de Galaten dus Frankrijk en Duitsland. Daar ga ik verder niet op in.
The union Jack is danook Verenigd Jacob. De Leeuw van Juda en de Harp van David is te vinden in het Engelse wappen en Dieu et mon droit spreekt over het eerstgeboorterecht in Jeremia 31 vers 9...

Nu naar de kenmerken van de Joden.l
De Joden zullen door een verandering in hun voorkomen kenbaar zijn
De Joden zijn vreemdelingen in alle landen.
De Joden zullen over alle koninkrijken verspreid worden.
De Joden zullen geen koninkrijk meer zijn.
De Joden zullen van hun kinderen beroofd worden
De Joden zullen worden tot een smaad en een spreekwoord, spot en vloek.
En als deze uitspraken komen uit de Bijbel van beide "huizen" desgewenst kan ik elke uitspraak met een Bijbels gedeelte onderbouwen.
De opperrabbijn wijlen Dr. Herz heeft een brief opgesteld waaruit blijkt dat de joden naarstig op zoek zijn naar de verloren 10 stammen.

Let op dat het huidige jodenbestand bestaat uit afstammelingen van Juda en Benjamin en een klein gedeelte uit Levi.
De tien stammen zijn opgegaan in de volkeren der aarde en de Joden verwachten de vereniging van alle stammen op een dag in de toekomst.

Het gedeelte van de Joden die de Messias Jezus Christus aanvaard hebben vallen uiteraard onder de Gemeente van Jezus Christus.
ericjan

Bericht door ericjan »

ineke-kitty schreef:Waar staat in de Schrift dat God de overgebleven joden in 1948 terug heeft gebracht naar het Beloofde Land?
Wat een vraag !! :o
In welke profetie staan jaartallen genoemd dan Ineke?
Noemde God in de bijbel een jaartal dan toen Hij de eerste keer het Beloofde Land Israel schonk aan de Joden? Nee dus !
robert75 schreef:Ja daar zit wel wat in ja. Ten eerste nergens in de Bijbel staat een letterlijke terugkeer van het Joodse volk in 1948 door Jezus.
In welke profetie staan jaartallen genoemd dan Robert? Geef mij eens een voorbeeld?
Noemde God in de bijbel een jaartal dan toen Hij de eerste keer het Beloofde Land schonk aan de Joden?
robert75 schreef:Ik geloof sowieso niet eens in aards paradijs, maar een hemels paradijs
Tsja, je gelooft je eigen visie of je gelooft wat woordelijk in de bijbel staat, die vrije keuze hebben we.
robert75 schreef:Ik zie het beloofde land van Kanaan uit het OT als typologie op het hemelse rijk, Christus zei duidelijk: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. En het koninkrijk komt niet op waarneembare wijze. Maar dat even buiten beschouwing gelaten.
Het 1000 jarig vredesrijk waarover de bijbel herhaaldelijk vertelt is ook niet van deze wereld wat er zal geen zonde meer zijn, maar zal wel in deze wereld zijn, want dat is heel iets anders.
robert75 schreef:De zionisten was geen profetische beweging maar een seculiere beweging die als doel had om een nieuwe Joodse staat te stichten in Israel. Die dus uiteindelijk is gesticht
. Klopt, lees de profetieën eens rustig en je zult zien dat God daarin belooft eerst de Joden naar Israel terug te halen uit alle uiteinden der wereld waarheen Hij Zelf de Joden heeft verstrooid, om DAARNA pas de geest van geloof over Israel uit te storten.

Precies deze stelling mbt zionisme is hetgeen binnen de islam ook misbruikt wordt namelijk omdat het andere antise........ openlijk niet is toegestaan.

Een zionist gelooft dat God het Beloofde Land Israel terug heeft gegeven aan de Joden. Wat is daaraan seculier.
Kijken we naar de PM Netanyahu, dan studeert deze de bijbel, jawel zowel NT als OT. Kan menig schijnheilige vertegenwoordiger van onze christenpartijen in ons land een voorbeeld aan nemen,

Of wil je soms zeggen Robert, dat de deze overlevenden van de holocaust die Europa heeft getracht uit te roeien omdat ze Joods waren, eigenlijk geen Joden waren?

Want als de Joden in Israel nu geen echte Joden zouden zijn zoals jullie stellen, wat zijn ze dan wel?

EN waar wonen de "echte" Joden volgens jullie (Robert en Wilsophie) dan nu?

Iedereen omzeilt deze vragen, omdat ze pijnlijk iets openbaren. :(
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Niemand omzeilt een vraag, er kan je iets ontgaan, maar het gaat wel om het stellen van de juiste vragen. En ik vrees dat de vragen niet pijnlijk zijn EricJan, maar de antwoorden.

Natuurlijk zijn er Joden die in de huidige staat wonen naast heel veel andere allochtonen, kijk eens hoeveel rijke mensen zich laten begraven voor veel geld vlak bij die poort en moskee omdat las eerste bij de Here Jezus te komen of in de hemel.
Eigenlijk heel zielig.
En hoeveel nationaliteiten kent Israël wel niet?

Maar goed, terug naar je vraag. De joden die daar wonen en wat wij Joden noemen zijn hooguit te herkennen aan hun uiterlijk, al heb ik daar weinig verstand van. En verder herken je hen aan hun religie. Er zijn vele soorten heb ik begrepen, maar alle religies verwerpen de Messias als Jezus van Nazareth, dus kun je ze gewoon identificeren of betitelen als ongelovigen.
Moeilijker is het niet.