O ik las nu pas dat het van jou komt, fijn dat het geen tweegesprek wordt.Adinomis schreef:Helaas heb ik de laatste dagen weinig tijd om me in te lezen en te reageren, omdat ik logees heb. Maar wat hier over die steen staat, is wel duidelijk voorzegd in Zacharia 12:3Wilsophie schreef:
Dat was dus bij Jozua en Kaleb wat je aanhaalt en het volk nogal eens ongehoorzaam was en hun heil zochten bij andere goden en zij daarom zoveel oorlogen verloren als straf op hun zonden. God heeft geen steen gemaakt die moeilijk is te tillen wat een waanzin, je laat een hele geschiedenis liggen van hun verbanning naar Syrië enz...en dan ineens spring je naar Jesaja en zegt dat God een steen heeft gemaakt via Israël die moeilijk te tillen is voor al de volkeren, wat een merkwaardige gedachte. Jesaja 62 legt juist uit dat er een herstel van Israël is in de toekomst als zij de dochter Sion wordt genoemd bij hun wedergeboorte, ook al eerder uitgelegde.
De steen des aanstoots is de Christus die de Joden hebben verworpen, En pas daarna ging het heil naar de heidenen en is het joodse volk terzijde gezegd, Lees Handelingen 28 Het is helemaal geen steen om te tillen, het is een hoeksteen van een fundament zoals de top van een pyramide de uiterste hoeksteen is, gelegd in Sion, ( het nieuwe herstelde Jeruzalem) want nu is die hoeksteen door de bouwlieden verworpen en die bouwlieden is het Joodse volk, zij zouden bouwen en uitbreiden als "ben".
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.
Jeruzalem wordt tot een bedwelmende beker voor de volken rondom, staat er in vers 2. En we zien ook de volken van rondom die Jeruzalem uit handen van Isräël willen houden. Deze situatie zal escaleren. En geen wonder, want Satan weet dat Jeruzalem de stad is die God begeert. Het Sion waar de troon van David zal staan en de wet die van Sion uit zal gaan. Hoe zie jij dat Wilsophie?
Zacharia 12 vers 3 noem je...Ook hier weer dat het gaat om "te dien dage" dat is niet nu, dat ben je toch met mij eens en dan zal Jeruzalem een aanstoot zijn en een lastige steen voor alle volkeren, helemaal waar, maar EricJan zei heel wat anders. Het gaat om een stad waartegen alle volkeren ( dat is veel hoor) der aarde zich tegen haar zal verzamelen. Maar volgens vers 4 wordt Jeruzalem gered en zullen de leidsleiden van JUDA ook een bepaalde positie krijgen, ik denk dat de Knesseth in de toekomst als regering allereerst zich bekeren.
En over het huis Davids en de inwoners van Jeruzalem zal God uitstorten Zijn Geeest der genade en dan zullen zij zien aan het einde van de 70e week Wie zij doorstoken hebben.
Zie ook hoe het geslacht van de priesters dus van Levi en het huis van Nathan apart genoemd worden.
Dit vindt allemaal plaats aan het einde van de 70e week van Daniël.