Natuurlijk heb ik gezien dat je stukken van die narcistische fanaticus hebt zitten knippen en plakken. Maar daar worden ze niet beter van.Zolderworm schreef: ↑01 jun 2021, 14:09 Het punt is dat ik helemaal niet desinformatie van het internet knip, maar (met name) de argumenten van Richard Carrier beschrijf, die hij geeft (onder meer) in zijn boek "On the historicity of Jesus". Maar jij herkent deze argumenten niet als afkonstig van hem, omdat je zijn boek niet hebt gelezen en ook nooit de vele discussies van hem met onder meer historici en nieuw-testamentisten hebt gevolgd. Je bent gewoon niet op de hoogte. Of om het nog wat expliciter te zeggen: wat de perikelen rond de Jezus-discussie betreft, weet je er niets van. Daarom neem ik je ook niet echt serieus. Net zoals Hopper dat niet doet
Dat je de materie niet beheerst blijkt uit het feit dat je daarna niet op mijn weerleggingen ingaat.
Stroman-drogreden.Jouw algemene strategie is bij alles meteen te roepen dat het niet relevant is,
Ik heb bij een aantal dingen aangegeven dat het niet relevant is, omdat het niet relevant is voor deze kwestie. Als het wel relevant is, graag een onderbouwde redenering in plaats van non-sequitur-drogredenen.
Daarnaast heb ik een fors aantal inhoudelijke argumenten opgebouwd, waarop je niet in gaat.
In de discussie die je linkte kwam ik maar één 'normale' wetenschapper gevonden, namelijk Dennis MacDonald. Bovendien zijn dit publieksdebatten en die hebben meestal weinig te maken met wat er echt in de wetenschap speelt.terwijl uit de vele discussies van Carrier met vernoemde wetenschappers blijkt dat dit alles in de discussie zeker relevant is, iets wat door de betreffende wetenschappers ook ruimschoots wordt erkend.
Het is natuurlijk wel treurig dat jij, die enkel met wat Youtube-gedoe aankomt, mij verwijt niet te weten wat er in de wetenschap speelt, terwijl ik zelf nota bene wetenschapper ben.
Dit kun je alleen maar schrijven door straal te negeren wat ik aan argumenten heb opgeschreven. Kennelijk zijn die te moeilijk voor je.Jouw discussiemethode bevindt zich feitelijk op het niveau van dat van Alpha, die altijd meteen begint te roepen dat de ander de Bijbel niet aanvaardt. Dus wat moet ik er dan nog mee? Net als Hopper zeg ik dan: laat die discussies met Balthasar maar zitten. Die hebben geen zin, omdat je er met hem niet serieus over kunt praten.