Mullog schreef: 30 jul 2021, 16:36
Messenger schreef: 30 jul 2021, 16:16...
De uitkomst is dan inderdaad bekend en deze is uiteindelijk perfect. Met beste reactie bedoel je ingrijpen in de vrije wil?
Ik bedoel met de beste reacties, de acties van God. Gezien het feit dat hij volgens jou alwetend is, is vrije wil vanuit God gezien een leeg begrip. Hij weet dan toch al onze keuzes, die heeft hij altijd al geweten. In die context stelt de hele schepping geen ene moer voor. Voor God is het niet anders dan het lezen van een boek dat Hij al van kaft tot kaft van buiten kent. Wat is daar de lol aan?
Het is inderdaad conceptuele kennis, een boek dat God van kaft tot kaft kent, de lol daarvan ontstaat zodra God zich empirisch ervaart en dat boek dus beleeft. Net als een filmmanuscript dat wordt verfilmd. Zich empirisch ervaren is het enige verlangen van God. Via jou, mij en de rest.
Messenger schreef: 30 jul 2021, 16:16.
De mens heeft de alwetendheid losgelaten om het leven empirisch te ervaren. De almacht heeft de mens wel, maar is zich meestal niet van bewust van de werking. De mens zal zich dit moeten herinneren door ervaring op ervaring.
Mullog schreef:
Wat is dit voor onzin? Wanneer hebben we alwetendheid losgelaten?
De alwetendheid laten we los bij geboorte in de fysieke wereld. Dat is het empirisch ervaren, een soort Alzheimer vanaf de start. Zo blijft het leven een avontuur.
Mullog schreef:
Sinds wanneer hebben we almacht?
De almacht delen we als zielen met elkaar. Alleen beseffen we niet dat we scheppen via gedachte, woord en daad. En dat we onze keuzes vergezellen met ondermijnende en ondersteunende gedachten.
De meesten zien zich niet als scheppend wezen, eerder ziet men zichzelf als schepsel of als vergankelijk lichaam.
Vanwege ruimte en tijd is het resultaat van wat we kiezen meestal niet direct zichtbaar. Hetgeen doet vermoeden dat we geen scheppende wezens zijn.
Mullog schreef:
Almacht of omnipotentie is onbeperkte macht over alles en iedereen.
Klopt, het universum dat de keuzes manifesteert in een uitkomst.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.