Wilsophie schreef:Nee dat ben ik met je eens, de Eersteling gaat over de Eerste die opstond uit de dood.
Maar dat bedoel ik ook niet. Ik citeerde een tekst waar gezegd wordt: "dat niemand naar de hemel is gevaren dan Jezus Christus"
Welk citaat lees je dat Wilsophie?
Wilsophie schreef:Dus kon Abraham en die oudvaders en de profeten daar niet zijn anders klopt deze tekst toch niet.
Welke vers baseer jij je op?
Andersom geldt ook, als jou citaat woordelijk in een vers staat, dan zouden al die andere verzen onjuist zijn en Jezus onwaarheden vermelden?
Wilsophie schreef:Ga daar nu eens op in zonder allerlei kwalificaties mij toedichten die niet terzake doen.
Als je mij dingen ziet doen bij andere onderwerpen dan mag dat uiteraard, maar weerleg het dan, want je laat het eigenlijk liggen.
Je suggereert dat de Bijbel dus voor mij heel anders "werkt" en dat stoort mij want je stelt jouw zienswijze boven alles.
Dat is niet mijn insteek, maar dat gevoel heerst hier op het forum nogal snel.
Laten we er met zijn allen gewoon vanuit gaan dat het niet meer dan persoonlijke meningen zijn gebaseerd op wat in de bijbel staat.
Wilsophie schreef:Ik ben hier om te leren en probeer met argumenten te komen en niet met begrippen als "Jij elimineert teksten". Daar gaat het toch niet om. Ik vind het pijnlijk als je mij verwijt dat ik teksten zoek die bij mij "passen" want ik heb daar helemaal geen reden voor en dan krijg ik het verwijt dat ik vervolgens "verzen" verwerp , die mijn vers tegenspreek.
Dat is niet kwaad of aanvallend bedoeld hoor, maar ik mag je toch wel erop wijzen dat je teksten elimineert die juist tegengesteld lijken aan het vers waar jij mee komt? Daar kan je dan samen over discussiëren en evt. van elkaar leren. Zoals ik vandaag leerde van Harry K en zijn vergelijking elders met de weeën van een vrouw.
Wilsophie schreef:EricJan het gaat om Gods Woord en niet om 'mijn vers" , dat is een onrechtmatige kwalificatie van de Bijbel.
Dat geld evengoed voor de verzen die anderen of ik aandragen, allemaal uit het Woord van God, toch?
Dus met "jou vers" bedoel ik verzen die jij gebruikt in je onderbouwing en niet meer dan dat.
Wilsophie schreef:Ik misplaats niets als ik zeg dat 1 Korinthe 15 gaat over Christus , Die als Eerste opstond uit de dood en daardoor de Eersteling werd van een nieuwe Schepping. Als je dat misplaatst vind, leg dan uit waar 1 Korinthe 15 dan gaat dan gewoon over de volorde van de opstandingen.
De volgorde heb ik al eerder gepost, zoals ik dat zie in dat hoofdstuk.
Het misplaatste was voor mij dat je Eersteling toepaste op naar de hemel gaan terwijl het betrekking heeft op opstaan uit de dood en een verheerlijkt Lichaam te krijgen. Daarin zullen we allemaal volgen:
In vers 20 staat het waar Eersteling betrekking op heeft,
20 Maar nu, Christus ís opgewekt uit de doden en is de Eersteling geworden van hen die ontslapen zijn.
Opstanding uit de dood, daar gaat het om.
21 Want omdat de dood er is door een mens, is ook de opstanding van de doden er door een Mens.
In Christus levend gemaakt, dus opstaan uit de dood net als Jezus.
22 Want zoals allen in Adam sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.
23 Ieder echter in zijn eigen orde: Christus als Eersteling, daarna wie van Christus zijn, bij Zijn komst.
De volgorde van opstaan uit de dood:
-1. Eerst Jezus als Eersteling
-2. Daarna wie in Christus zijn (opname)
-3. Bij zijn komst als Messias van de Joden in Israel.
-4. In de volgende vers 24 het einde, wanneer zelfs het dodenrijk de doden geeft voor oordeel op basis van werken.
24 Daarna komt het einde, wanneer Hij het koningschap aan God en de Vader heeft overgegeven, wanneer Hij alle heerschappij en alle macht en kracht heeft tenietgedaan.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.