Dit vergt een heel nieuw topic: "Wat is bewustzijn"Messenger schreef: ↑22 nov 2021, 11:34
Naar mijn idee komt het bewustzijn niet voort uit de hersenen en staat het los van de materie. In plaats van hoog intelligent had ik het beter supra intelligent kunnen noemen. Ik denk dat hersenen het bewustzijn gebruiken, het bewustzijn ontvangen op lokaal niveau.
Mijn andere vraag zou zijn: Kun je (supra)intelligentie loskoppelen van hersenen?
De mij bekende energieën zijn:Ik versta er (energie)een kracht onder, een vermogen om alles te scheppen in fysieke vorm dat is uitgedacht.
Gedachte creëert vibratie/trilling, en die doen elementaire deeltjes formeren waaruit materie kan ontstaan.
Chemische energie
Elastische energie
Elektrische energie
Elektromagnetische energie
Geluidsenergie
Gravitatie-energie (energieverandering in een gravitatieveld: zie ook Potentiële energie)
Kernenergie (Nucleaire energie)
Kinetische energie (bewegingsenergie)
Lichtenergie
Magnetische energie
Massa (E=mc2)
Straling
Warmte (thermische energie)
Kunnen we daar scheppende kracht aan toevoegen?
Vervelende vind ik dan dat scheppen en kracht eigenlijk ook weer gedefinieerd moeten worden.
Zelfde voor het woordje "uitgedacht". Komt van denken en de enige vorm van denken waar ik mee bekend ben, is het brein. Een brein dat aan een persoon gekoppeld is.
Maar misschien is het een idee om de krachten (der godsgelovigen) te bundelen om tot een consistente en duidelijke uitleg te komen.
Dat hoeft m.i. dan niet eens te leiden tot "ZEKER" weten. Weten/kennen/begrijpen alleen lijkt me al voldoende.
Het lijkt me wel prettig om in begrijpelijk Nederlands te lezen wat er met God bedoelt wordt. Verwarring treedt nu steeds op omdat er met termen als bewustzijn, intelligentie, scheppen etc. wordt gesproken. In dagelijks taalgebruik weet ik echt wel wat er mee bedoeld wordt, maar hier loop ik op dood spoor.
p.s. "Meet Joe Black" ken ik niet.