peda schreef: ↑24 dec 2021, 10:57
hopper schreef: ↑24 dec 2021, 10:24
Het mooie er van is dat stelligheid iedere vorm van geloof uitsluit.
Dat klopt precies, immers Amsterdam is de hoofdstad van Nederland en niet Londen. Het verhaal gaat ook op voor een aantal empirisch vastgestelde feiten die daarmede naar main stream overtuiging keihard zijn. Waar het onderling begint te haperen, is bij de meta fysica, het domein waar plotsklaps meerdere waarheidsclaims worden ingebracht die onderling sterk van elkaar verschillen. Zo "'beweert" Hopper te beschikken over fundamenteel innerlijk intuïtief weten, welk weten voor Hopper harder als het mathematisch bewijs is, maar welk weten door de buurman als boterzacht wordt beoordeeld. De buurman volgt namelijk een andere metafysische oplossing die hij weer als keihard beoordeelt, maar door Hopper als een waardeloze oplossing wordt gezien. In de metafysica prijst iedereen die op de zeepkist staat de eigen overtuiging als de enige Juiste in de hemel en wordt de concurrent die ook de waarheid verkondigt in het slimste geval bespot en weggehoond. Dat is allemaal mogelijk omdat in de metafysica een ieder een eigen weegschaal heeft. Dan heb je ook nog diegenen die ontkennen dat hun zeker -weten geen metafysisch weten is, maar weten Boven fysica en metafysica en daarmede heb je de Gordiaanse Knoop te pakken, iedereen heeft gelijk omdat definities die gebruikt worden niet meer onderling gelijk zijn. Kleuring en volop beleving, grote inbreng !!
In de metafysica is het bij alle 8 miljard mensen zo dat zij 'bewust zijn'. Waar het probleem in schuilt is dat de mensen 'bewust zijn' van Peda, Zolder, Hopper, Bonjour enz. Dat is verdeeld bewust zijn. Wat resulteert in:
Ik ben Peda
Ik ben Zolder
Ik ben Hopper
Ik ben Bonjour
Haal je de persoon weg dan hou je het universele 'ik ben' over. (ik ben die ik ben). Of zoals ik het dan noem 'het zijnde'.
Dat is zeer stellig te weten, juist omdat het 'ik ben' het weten zelf is. (bewustzijn)
Het gaat er dus om dat je de zeepkist overstijgt en Peda, Zolder, Hopper, Bonjour overstijgt.
Peda, Zolder, Hopper, Bonjour zijn de personen die in de tijd verblijven en verdwijnen als zij dood gaan en nooit meer wederkeren.