MagereHein schreef: ↑30 dec 2021, 10:08
peda schreef: ↑30 dec 2021, 09:46
Jij reageert bijvoorbeeld ook helemaal niet op het begrip Soevereiniteit en plakt het woord "" onwettig "" simpel op het vermeende Handelen van God om vervolgens per definitie uit te komen op de beschuldiging van "" moord "'. Dat is toch gewoon herhaling van reeds eerder tig- maal beschreven zetten, met dezelfde premisse als voortdurende herhalende openingszet. Je moet proberen de theologische positie van de Soevereiniteit op het schaakbord uit te schakelen en dat lukt niet door te doen alsof Soevereiniteit helemaal niet aan de orde is.
Ik ga even uit van het begrip Algoed.
God lijkt Algoed te zijn en God mag blijkbaar zijn creaties uitmoorden. Is moorden dan Algoed?
Mijn moraal staat boven die van God, want ik vind moorden immoreel
Opnieuw ga jij niet in op de definitie van "' moord "" namelijk de verbinding met "" onwettigheid "".
Geef maar een goede argumentatie waarom met de Soevereiniteit er sprake is van Goddelijke "" onwettigheid "".
Dat jij jouw moraal boven die van God stelt is prima, maar is voor de discussie geen hard argument.
Jouw moraal is niet "" absoluut "' , maar persoonlijk, daar begint het reeds.
Algoed, Almachtig, Alheilig, Alwetend etc over het kunnen combineren van deze Al "' benoemingen "' in eenzelfde Entiteit is veel literatuur voorhanden, met verschillende uitkomsten. Kushner, procestheologie, simpel is het thema niet.