Je ingraven met stelligheid
-
- Man/Vrouw: M
Re: Je ingraven met stelligheid
Small brother en de rest: Een mooi uiteinde. Je bijdrage kan ik wederom niet beantwoorden via mobiel.
Excuses
Excuses
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
-
Dat kan je in het algemeen denk ik niet zo zeggen. De ene kanker is de andere niet, en de ene persoon is de andere niet. Wat is weet van placebo’s is dat het (soms) werkt, zonder dat de wetenschap echt een algemene uitleg heeft waarom.MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 15:30Er is ook nog zoiets als een objectief gelijk. Jij mag geloven dat je door t slikken van een placebo kanker genezen kan, dat is objectief gezien niet waar
“Objectief gelijk” is geldig voor dat wat vast staat, maar als alles anders vast staat, een andere historie heeft uit het onbepaalde (mijn stelling) dan is er dus geen manier om te bepalen wat ‘objectief gelijk’ is.
[uit principe ben ik voor principes]
-
Objectief gelijk is een onmogelijkheid. Er is alleen overeenstemming in gelijk. Objectief gelijk pretenderen alleen mensen die zichzelf tot standaard hebben verheven.MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 15:30Er is ook nog zoiets als een objectief gelijk. Jij mag geloven dat je door t slikken van een placebo kanker genezen kan, dat is objectief gezien niet waar
-
Het goede op dit G G forum is dat de overtuiging van Hein niet de norm is op het forum. Een paar zoals Hein denkende deelnemers zorgt m.i. voor beleving, zodra evenwel de Hein doctrine hier de dienst zou gaan uitmaken, vluchten gelovigen van het forum. Overigens geldt dat ook in de andere richting. Wanneer iedere uitspraak alhier ondersteund zou moeten worden met gezag gevende bijbel teksten, vluchten diegenen die daar eufemistisch gezegd "" lak "" aan hebben, schielijk van het forum. Een goed evenwicht tussen de vele kleuren, is datgene dat het G G forum nodig heeft en tot dusverre gaat het met het kleurenpakket in mijn optiek prima. Veel zeer uiteenlopende gedachte, geen mono visies.
-
Doet me wel wat denken aan Job de boel bij elkaar houden Cohen.peda schreef: ↑31 dec 2021, 15:39 Het goede op dit G G forum is dat de overtuiging van Hein niet de norm is op het forum. Een paar zoals Hein denkende deelnemers zorgt m.i. voor beleving, zodra evenwel de Hein doctrine hier de dienst zou gaan uitmaken, vluchten gelovigen van het forum. Overigens geldt dat ook in de andere richting. Wanneer iedere uitspraak alhier ondersteund zou moeten worden met gezag gevende bijbel teksten, vluchten diegenen die daar eufemistisch gezegd "" lak "" aan hebben, schielijk van het forum. Een goed evenwicht tussen de vele kleuren, is datgene dat het G G forum nodig heeft en tot dusverre gaat het met het kleurenpakket in mijn optiek prima. Veel zeer uiteenlopende gedachte, geen mono visies.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
Wanneer je een enorme achterban aan aktieve deelnemers hebt op een forum, kun je makkelijker bepaalde grootste gemene deler principes volgen, als wanneer er een handjevol kleinste gemene delers de inbreng verzorgt. Dan kun je wellicht gelijk hebben, maar bij vertrek van slechts weinigen, is er niemand behalve jezelf die het gelijk nog leest.Piebe Paulusma schreef: ↑31 dec 2021, 15:42Doet me wel wat denken aan Job de boel bij elkaar houden Cohen.peda schreef: ↑31 dec 2021, 15:39 Het goede op dit G G forum is dat de overtuiging van Hein niet de norm is op het forum. Een paar zoals Hein denkende deelnemers zorgt m.i. voor beleving, zodra evenwel de Hein doctrine hier de dienst zou gaan uitmaken, vluchten gelovigen van het forum. Overigens geldt dat ook in de andere richting. Wanneer iedere uitspraak alhier ondersteund zou moeten worden met gezag gevende bijbel teksten, vluchten diegenen die daar eufemistisch gezegd "" lak "" aan hebben, schielijk van het forum. Een goed evenwicht tussen de vele kleuren, is datgene dat het G G forum nodig heeft en tot dusverre gaat het met het kleurenpakket in mijn optiek prima. Veel zeer uiteenlopende gedachte, geen mono visies.
-
Gelijk krijgen is een illusie, geen bericht is het hoogst haalbare. Zelden kreeg ik de reactie: 'ik zie het staan, had er overheen gelezen bij het Bijbellezen maar je hebt gelijk, dank!'peda schreef: ↑31 dec 2021, 15:54Wanneer je een enorme achterban aan aktieve deelnemers hebt op een forum, kun je makkelijker bepaalde grootste gemene deler principes volgen, als wanneer er een handjevol kleinste gemene delers de inbreng verzorgt. Dan kun je wellicht gelijk hebben, maar bij vertrek van slechts weinigen, is er niemand behalve jezelf die het gelijk nog leest.Piebe Paulusma schreef: ↑31 dec 2021, 15:42
Doet me wel wat denken aan Job de boel bij elkaar houden Cohen.
-
Piebe Paulusma schreef: ↑31 dec 2021, 15:57Gelijk krijgen is een illusie, geen bericht is het hoogst haalbare. Zelden kreeg ik de reactie: 'ik zie het staan, had er overheen gelezen bij het Bijbellezen maar je hebt gelijk, dank!'peda schreef: ↑31 dec 2021, 15:54
Wanneer je een enorme achterban aan aktieve deelnemers hebt op een forum, kun je makkelijker bepaalde grootste gemene deler principes volgen, als wanneer er een handjevol kleinste gemene delers de inbreng verzorgt. Dan kun je wellicht gelijk hebben, maar bij vertrek van slechts weinigen, is er niemand behalve jezelf die het gelijk nog leest.
Je hebt gelijk. Zo gaat dat.
-
Leon schreef: ↑31 dec 2021, 15:34Dat kan je in het algemeen denk ik niet zo zeggen. De ene kanker is de andere niet, en de ene persoon is de andere niet. Wat is weet van placebo’s is dat het (soms) werkt, zonder dat de wetenschap echt een algemene uitleg heeft waarom.MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 15:30
Er is ook nog zoiets als een objectief gelijk. Jij mag geloven dat je door t slikken van een placebo kanker genezen kan, dat is objectief gezien niet waar
“Objectief gelijk” is geldig voor dat wat vast staat, maar als alles anders vast staat, een andere historie heeft uit het onbepaalde (mijn stelling) dan is er dus geen manier om te bepalen wat ‘objectief gelijk’ is.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
-
Oh, ik had eroverheen gelezen, maar nu zie ik het, jullie hebben allebeide gelijk, dank!thom schreef: ↑31 dec 2021, 16:00Piebe Paulusma schreef: ↑31 dec 2021, 15:57
Gelijk krijgen is een illusie, geen bericht is het hoogst haalbare. Zelden kreeg ik de reactie: 'ik zie het staan, had er overheen gelezen bij het Bijbellezen maar je hebt gelijk, dank!'
Je hebt gelijk. Zo gaat dat.
Naast gelijk krijgen, heb je dus ook nog gelijk hebben, en gelijk geven.
En daarvoor moet je ook zelf aan het werk.
-
Juist, wie niet heeft kan niet geven. Wie kan ontvangen is gelijk aan de gever.small brother schreef: ↑31 dec 2021, 16:28Oh, ik had eroverheen gelezen, maar nu zie ik het, jullie hebben allebeide gelijk, dank!
-
Mensen, kom op, de Hatseflats bestaat wel of niet. Of....je kunt er een mate van (on) waarschijnlijkheid aan toekennen. Zo moeilijk is het echt nietthom schreef: ↑31 dec 2021, 16:46Juist, wie niet heeft kan niet geven. Wie kan ontvangen is gelijk aan de gever.small brother schreef: ↑31 dec 2021, 16:28
Oh, ik had eroverheen gelezen, maar nu zie ik het, jullie hebben allebeide gelijk, dank!
-
Dat is nu de kwestie; is het of is het niet.MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 16:48Mensen, kom op, de Hatseflats bestaat wel of niet. Of....je kunt er een mate van (on) waarschijnlijkheid aan toekennen. Zo moeilijk is het echt niet
Je gelooft. Of niet.
-
Op de schaal van Hatseflats is de zekerheid haast flets. Toch wordt ze daar niet minder zeker van.MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 16:48Mensen, kom op, de Hatseflats bestaat wel of niet. Of....je kunt er een mate van (on) waarschijnlijkheid aan toekennen. Zo moeilijk is het echt niet
Een fijne Hatseflats in 2022 toegewenst!
-
En voor gefundeerd geloof heb je valide reden nodig! En...je moet t kunnen uitleggenthom schreef: ↑31 dec 2021, 16:50Dat is nu de kwestie; is het of is het niet.MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 16:48 Mensen, kom op, de Hatseflats bestaat wel of niet. Of....je kunt er een mate van (on) waarschijnlijkheid aan toekennen. Zo moeilijk is het echt niet
Je gelooft. Of niet.
-
Het geloof is de fundering van het hart, dat het geloof heeft ontvangen..MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 16:58En voor gefundeerd geloof heb je valide reden nodig! En...je moet t kunnen uitleggen
Rom. 10sv
6 Maar de rechtvaardigheid, die uit het geloof is, spreekt aldus: Zeg niet in uw hart: Wie zal in den hemel opklimmen? Hetzelve is Christus van boven afbrengen.
7 Of, wie zal in den afgrond nederdalen? Hetzelve is Christus uit de doden opbrengen.
8 Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken.
9 Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.
10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid.
..
17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods,
Laatst gewijzigd door thom op 31 dec 2021, 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Waarom zou dat moeten? Zolang ik niet gedagvaard word bepaal ik zelf wel of ik zin heb uit te leggen wat ik geloof.MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 16:58En voor gefundeerd geloof heb je valide reden nodig! En...je moet t kunnen uitleggen
-
Geloof uitleggen in geloofstaal lukt prima, geloof uitleggen in wetenschapstaal is m.i. bijkans onmogelijk. Maar het omgekeerde gaat ook op. Laat maar eens wetenschapstaal los op geloof, dat loopt ook spaak. Ontleed het geloof maar eens naar kwanta, elementen, Planck lengte, e=mc2, Lorenz formules, etc. Veel succes gewenst.
-
Geloven is net als de muziek van James Brown. Het heeft soul maar niet elke luisteraar hoort het. Zo kostte het mij de nodige cannabisconsumptie alvorens ik ontdekte wat soul is. Daaruit kan je concluderen dat bij mij de wil er was te ontdekken en door die wil vond ik wat ik zocht. En is die wil er niet houdt het helemaal op, bewijs of niet.peda schreef: ↑31 dec 2021, 17:05 Geloof uitleggen in geloofstaal lukt prima, geloof uitleggen in wetenschapstaal is m.i. bijkans onmogelijk. Maar het omgekeerde gaat ook op. Laat maar eens wetenschapstaal los op geloof, dat loopt ook spaak. Ontleed het geloof maar eens naar kwanta, elementen, Planck lengte, e=mc2, Lorenz formules, etc. Veel succes gewenst.
-
Joh, al geloof je in 8 dimensionale vleesetende Streepbusters. Het zal me worst zijn.Piebe Paulusma schreef: ↑31 dec 2021, 17:00Waarom zou dat moeten? Zolang ik niet gedagvaard word bepaal ik zelf wel of ik zin heb uit te leggen wat ik geloof.MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 16:58
En voor gefundeerd geloof heb je valide reden nodig! En...je moet t kunnen uitleggen
Maar deze site, dit forum heeft toch meer potentie?
-
Soul, jazz, blues, disco, country, rap, pop,etc. Wat moet ik kiezen en waarom?Piebe Paulusma schreef: ↑31 dec 2021, 17:15Geloven is net als de muziek van James Brown. Het heeft soul maar niet elke luisteraar hoort het. Zo kostte het mij de nodige cannabisconsumptie alvorens ik ontdekte wat soul is. Daaruit kan je concluderen dat bij mij de wil er was te ontdekken en door die wil vond ik wat ik zocht. En is die wil er niet houdt het helemaal op, bewijs of niet.peda schreef: ↑31 dec 2021, 17:05 Geloof uitleggen in geloofstaal lukt prima, geloof uitleggen in wetenschapstaal is m.i. bijkans onmogelijk. Maar het omgekeerde gaat ook op. Laat maar eens wetenschapstaal los op geloof, dat loopt ook spaak. Ontleed het geloof maar eens naar kwanta, elementen, Planck lengte, e=mc2, Lorenz formules, etc. Veel succes gewenst.
En......was t maar een vrije keuze! Geloof wordt doorgegeven van ouder op kind en dan is t ineens waar
-
In mijn geval; mijn moeder wilde het er bij mij inrammen. Het resultaat was 30 jaar niets met 'het geloof' te maken willen hebben, geen letter daarover!MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 19:23Soul, jazz, blues, disco, country, rap, pop,etc. Wat moet ik kiezen en waarom?Piebe Paulusma schreef: ↑31 dec 2021, 17:15
Geloven is net als de muziek van James Brown. Het heeft soul maar niet elke luisteraar hoort het. Zo kostte het mij de nodige cannabisconsumptie alvorens ik ontdekte wat soul is. Daaruit kan je concluderen dat bij mij de wil er was te ontdekken en door die wil vond ik wat ik zocht. En is die wil er niet houdt het helemaal op, bewijs of niet.
En......was t maar een vrije keuze! Geloof wordt doorgegeven van ouder op kind en dan is t ineens waar
Totdat ik zelf ging zoeken, en tot geloof kwam; het bewust worden van de Ander in de mens zelf.
-
Mensen die er geheel uit zichzelf toe komen kan ik waarderen. Begrijp ik alleen niet waarom de werkelijkheid uit t oog vaak verloren moet worden.thom schreef: ↑31 dec 2021, 19:35In mijn geval; mijn moeder wilde het er bij mij inrammen. Het resultaat was 30 jaar niets met 'het geloof' te maken willen hebben, geen letter daarover!MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 19:23 Soul, jazz, blues, disco, country, rap, pop,etc. Wat moet ik kiezen en waarom?
Totdat ik zelf ging zoeken, en tot geloof kwam; het bewust worden van de Ander in de mens zelf.
En mensen die eerlijk aangeven niets met de werkelijkheid te maken te willen hebben en deze ook met rust laten: prima ook.
Maar hier zitten mensen die Weten met hoofdletter W
-
Maar wat is de werkelijkheid.MagereHein schreef: ↑31 dec 2021, 19:54Mensen die er geheel uit zichzelf toe komen kan ik waarderen. Begrijp ik alleen niet waarom de werkelijkheid uit t oog vaak verloren moet worden.
En mensen die eerlijk aangeven niets met de werkelijkheid te maken te willen hebben en deze ook met rust laten: prima ook.
Maar hier zitten mensen die Weten met hoofdletter W
Wanneer ik het over 'de Ander' heb, gaan de luiken veelal dicht, zeker bij de vele 'gelovigen'; "Hem' wordt dan buiten de mens geplaatst en is een zaak die de mens niet waard kan zijn, want zondig en weet ik wat.
Voor mij gaat de Bijbel juist spreken wanneer 'de Ander' naar voren komt in de teksten, omdat er innerlijk herkenning is. Of erkenning.
Werkelijkheid is een innerlijk proces van het overgeven van het tijdelijke aan het eeuwige.
Hoe kan de werkelijkheid vergaan, als de mens overtuigd is van dat alles tijdelijkheid is.
Het zijn 'gewoon' 2 naturen; de vergankelijke en de eeuwige. Wordt de mens zich bewust van de eeuwigheid, wordt hij zich bewust van de Ander.
De Ander is het Leven en het Licht, wat de mens eens was.. en worden kan door 'Hem aan te nemen'.
Tja, dan 'ga je voor de bijl'..
-