We zijn eerder deze discussie begonnen inderdaad, maar werd toen helaas afgekapt als niet on topic. Dat zal het hier evenmin zijn vrees ik.robert75 schreef:Dat gebeurd pas op de laatste dag en niet na je dood, Want dan zou er geen opstand van de doden nodig zijn als je direct na je sterven naar de hemel of de hel zou gaan.
Joh 6:39 En dit is de wil van de Vader, Die Mij gezonden heeft, dat Ik van alles wat Hij Mij gegeven heeft, niets verloren laat gaan, maar het doe opstaan op de laatste dag.
Joh 6:40 En dit is de wil van Hem Die Mij gezonden heeft, dat ieder die de Zoon ziet en in Hem gelooft, eeuwig leven heeft, en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.
Joh 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekt; en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.
Joh 6:54 Wie Mijn vlees eet en Mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven, en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.
Joh 11:24 Martha zei tegen Hem: Ik weet dat hij zal opstaan bij de opstanding op de laatste dag.
Dat moge duidelijk zijn!
Misschien kunnen we daar samen eens van gedachten over wisselen, want hier zie ik zelf ook bijbel-citaten die tegenstrijdig lijken aan elkaar.
Want zoals destijds aangegeven zegt Paulus ook ergens dat Hij het liefst niet meer zou leven om bij Christus te zijn.
En Jezus geeft de gelijkenissen over Lazarus op schoot van Abraham en de rijke man in het dodenrijk waar het heet is en pijn lijden.
Ook zegt Jezus ergens dat de grote profeten en de voorvaderen al in de hemel bij God zijn.
Heb hier een nieuw topic over gestart