Barnabas schreef: ↑03 jan 2022, 22:37
Het lijkt mij duidelijk dat God wel degelijk een geslacht heeft, dwz mannelijk en vrouwelijk zoals ook de mens dat is. Immers kan men aan een beeld zien hoe het origineel is. Dat betekent dat de mens handen heeft zoals God die ook heeft . Of een mond zoals God die ook heeft. Aan het beeld kan men zien wat het origeneel heeft alleen kan men niet zien wat er nog meer is, zoals de foto van een bloem het beeld is van een bloem en steel en bloemblaadjes geïdentificeerd kunnen worden. Hoe die steel en blaadjes dan verder opgebouwd zijn kan niet uit de foto opgemaakt worden, moleculen en atomen zijn onzichtbaar. Zo ook met God. Zo heeft de mens dus geslachtsdelen die God dus ook heeft. Ook staat er: "heden heb ik u verwekt". Dat gaat over God die Zijn Zoon verwekt. Zo dus de uitleg in Jip en Jannekke taal. Overigens staat er ook van Jezus: "Wie de Zoon heeft gezien heeft de Vader gezien". Het mag duidelijk zijn dat Jezus man was. Dus de Vader ook. Ook was Christus zelf God en ook dat toont dat God een geslacht heeft.
Volgens de Bijbel is God Geest.
In Johannes 4 vertelt Jezus over de Vader en zegt 'God is Geest, en wie hem aanbidden moeten dat doen in geest en waarheid.
God wordt omschreven als barmhartig en genadig, groot van goedertierenheid en waarheid, lankmoedig en trouw.
Hij is wie hij is, de 'Ik Ben." Hij IS zijn eigenschappen, dat heeft niets met een lichaam te maken.
In de Romeinenbrief zegt Paulus dat degenen die hem liefhebben bestemd zijn om aan het beeld van Jezus gelijkvormig te worden.
Dat gaat ook gewoon over zijn eigenschappen, worden zoals hij is. Hij zegt zelf 'leer van mij dat ik zachtmoedig ben, nederig van hart' enz.
Of denk je dat iedereen, man en vrouw, dan een lichamelijk kopie van Jezus wordt ofzo?