Ik heb tot nu toe nog geen opmerking gekregen van de moderatie over het kleur gebruik.hopper schreef: 27 dec 2021, 13:02Blauw is de kleur van de modbreak, zo schep je verwarring.Alpha schreef: 27 dec 2021, 11:12
19 Houd je aan mijn voorschriften: Je mag niet twee soorten vee kruisen. Je mag niet twee soorten zaad op je akker zaaien. En je mag geen kleren dragen die zijn geweven van twee soorten draad.
Verder ben ik het met je eens, ik heb alleen mijn eigen zaad op de akker van mijn vrouw gezaaid. De buurman mocht niet mee doen. Zodoende zijn mijn kinderen van mijzelf. En hoefde ik geen kleren te kopen voor andermans kinderen.
[modbreak Trajecto] Wat betreft de regel voor het gebruik van blauw heb je gelijk. Ik heb het in Alpha's bericht inmiddels aangepast.
Ik heb geen voorkeur voor welke kleur blauw.
De vraag ging over het kruisen van 2 soorten kleding, dat was in Israël alleen voorbehouden voor priesterkleding.
Jezus gebruikte zaad als vergelijking.
Mt 13:
3 Toen onderwees hij hun veel dingen door middel van illustraties. Hij zei: ‘Een zaaier ging op weg om te zaaien.
4 Tijdens het zaaien vielen sommige zaadjes langs de weg, en er kwamen vogels die ze opaten.
5 Andere zaadjes vielen op rotsgrond waar niet veel aarde was, en ze schoten meteen op omdat de grond niet diep was.
6 Maar toen de zon opkwam, werden ze door de hitte verschroeid, en ze verdorden omdat ze geen wortels hadden.
7 Er waren ook zaadjes die tussen de distels vielen. De distels kwamen op en verstikten het zaad.
8 Weer andere zaadjes vielen in goede aarde en leverden vrucht op: de een 100, de ander 60 en weer een ander 30 keer zo veel.
9 Laat iedereen die oren heeft, goed luisteren.’ NWV.
Het goede nieuws brengen wordt vergeleken met zaaien.
Het valt mij op dat hier veel zaad op rotsgrond valt.
Ook valt zaad tussen de distels.
Wel wordt hier ook wel "Dolik" gezaaid.
Dolik lijkt veel op tarwe en is moeilijk van tarwe te onderscheiden.
Pas als er geoogst wordt is het te zien, het is erg giftig.