Er zijn dan ook teksten te vinden waarin een bepaalde dame (Maria Magdalena) in een heel andere rol naar voren komt.Robert Frans schreef: ↑06 jan 2022, 12:28 Ik kan me echter zo voorstellen dat als Jezus gehuwd zou zijn geweest, zijn vrouw dan wel degelijk gerefereerd zou zijn, bijvoorbeeld als metgezel tijdens zijn reizen.
Er worden in de evangelieën immers allerlei personen genoemd, zowel mannen als vrouwen, die een bijzondere relatie met Jezus hebben, van zijn beste vrienden tot de vrouwen die voor het reisgezelschap zorgden tot zijn meest trouwe apostelen. Ook zijn Moeder wordt genoemd, hoezeer zij ook voornamelijk op de achtergrond blijft gedurende zijn openbare optreden.
De evangelieën zijn dan wel geen biografieën inderdaad, maar elk persoon die belangrijk was in Jezus' leven wordt er wel degelijk genoemd. Zijn vrouw zou daarom mijns inziens zeker niet onbeschreven hebben kunnen blijven.
Het kan dus ook heel goed zijn, dat men haar weggemoffeld heeft in de evangeliën die in de bijbel terecht zijn gekomen.
Zo is MM later tot hoer verklaard, door de katholieke kerk. Een ernstige dwaling.
Ik kan je voorstelling ook wel volgen, en ik stel ook niet dat die fout is,
Ik stel dat we het gewoon niet weten.
Als hij niet getrouwd was geweest, dan was hij daar op aangesproken. Dat is nergens gebeurd, en dus kan ik me voorstellen dat hij wel degelijk getrouwd was.......dat is een redenering met eenzelfde waarheidsgehalte.
En er kan een reden zijn geweest om een huwelijk weg te moffelen: Jezus is God en die zal zich vast niet met iets vies als sex hebben beziggehouden.
Kortom: beide is mogelijk.