HallO Adinomis,
Graag wil ik nog eens van Lucas wijzen op hetgeen Jezus aanhaalt, als Hij spreekt over het (Hemels-) Koninkrijk!
Lucas 19:11
11 Aan de mensen die stonden te luisteren, vertelde hij nog een gelijkenis, aangezien hij nu dicht bij Jeruzalem was en zij dachten dat het koninkrijk van God nu spoedig zou aanbreken
38 Ze riepen: ‘Gezegend hij die komt als koning, in de naam van de Heer! Vrede in de hemel en eer aan de Allerhoogste
Jezus weerlegt het begrip Koninkrijk, want de mensen dachten dat Hij (voor hen) vrede kwam brengen.
Dat is in tegenspraak met hetgeen Lucas 12:51 leert:
51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen
En die verdeeldheid Adinomis, zal (ook dus voor de huidige Staat Israël) dus blijven tot aan de 'wederkomst' verschijning van Christus op de wolken des Hemels.
Dat laatste gegeven wordt nog versterkt door hetgaan Jezus zegt over het lot van het joodse volk:
Lucas 21:24 24
De inwoners zullen omkomen door het zwaard of in gevangenschap worden weggevoerd en onder alle volken worden verstrooid, terwijl Jeruzalem vertrapt zal worden door heidenen, tot de tijd van de heidenen voorbij is.
In essentie betekent dat dus, dat het (oude-) Jeruzalem neergehaald wordt door afgoderij, inname door denominaties die een vals evangelie verkondigen (wetten en geboden en tijden hebben verandert)
Dus ook op dat punt, zal Jezus dus eerst voor 1000 jaren met het verloste (Geestelijke-) volk in het Nieuwe Jeruzalem vertoeven. En Nieuw betekent Hemels. Een nieuw Heiligdom (Hemels) een nIeuwe stad (Hemels) een nieuw land (Hemels Kanaän) De Bijbel en Christus zeggen het toch zelf, niet waar?
En om dat dus aan te duiden in een 'eindtijd' fase, zegt de Schrift door Lucas 21:32
32 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker niet verdwenen zijn wanneer dit alles gebeurt
Tja, en nu is het even onduidelijk als we 'generatie beperken tot het volk (de volkeren) waartegen Hij dat zij.
Met deze generatie bedoeld hij; allen die in het natuurlijke aanbidden tot aan de Wederkomst! (zie Lucas 21:24)
Immers Jezus en de Hemelse Vader overzien de tijd en kennen geen tijd, zoals wij die kennen. Dat begrip is voor ons tijdelijk en is ons gegeven!
Voor Hen is 1 dag gelijk aan 1000 jaar a.h.w. En ervaar zelf eens hoe 'snel de tijd' gaat. Je leven is zo voorbij: Even is het er en dan is het gelijk een zeepbel, weg!
Hij zei die woorden (nota bene) in Jeruzalem.
Dat zegt dus alles over een stad die vertrapt en verwoest wordt!
Het gaat in Lucas er om dat Jezus geen negatief beeld schetste van het joodse volk, maar eerder hen waarschuwde vab wat hen boven het hoofd hing, als ze op hun eigen inzichten en eigen wetten en geboden vertrouwden.
Geen wonder dus dat Kajafa en Ananas uiteindelijk Hem verrieden voor eigen gewin.
En zo is dus ook het feit overduidelijk, dat het nooit de bedoeling is geweest om een Joodse Staat op aarde te heroprichten, niet door Herzl, noch door de 'vader' van Israël de Rothschild.
In alle gevallen ging en gaat het menselijke pogingen om aan self fullfilling profecy te doen, en dat is wat de Overste der Wereld graag ziet, opdat hij zich als een 'christus' dan wel 'god' in een heiligdom in Jeruzalem kan neerzetten,
net zoals Jezus nu in het Hemels Jeruzalem doet. Gewoon na-apen dus!.
Echter we moeten er ook niet al té negatief over oordelen, opdat de Allerhoogste god ons in die bijzondere geschiedenis en historische feiten de fouten en gebreken van de mens aantoont, als deze zijn of haar eigen weg kiest of gaat.
We zijn daar vrij in. Het is immers Jezus die beplaat wie wel of niet geschikt zijn om het Koninkrijk der Hemelen te beërven.
De Kerk heeft Israël nodig en andersom evenzo. Maar de uiteindelijke bedoeling is, dat we in Geestelijk opzicht groeien in Christus zelf. Niet aan de hand van een aardse Nieuwe Wereld Orde.
Deze zal spoedig gestalte krijgen. Als we daar aan toegeven en -notabene de Islam of het Jodendom of andersdenkenden, gebruiken om daarmee strijd te voeren, dan kunnen we geen vissers van mensen zijn.
Maar we moeten als Getuigen van Christus en daardoor de gave der Profetie ontvangen kunnen, het profetische kader van Hemelse waarheid toepassen. Ik persoonlijk denk dat de Allerhoogste god daar ons alle instrumenten voor heeft gegeven. Voor iedereen op eigen wijze en manier, naar gelang zijn oorsprong en zijn ervaring en ook, zijn omgeving!
Derhalve moeten we groeien in de kennis van liefde die in hemelse wetten is verankerd, eerder dan in menselijke en tijdelijke wetten.
“De getuigenis van Jezus is de gave der profetie.”
Hartelijke groet en een gezegende week!