Hier wil ik graag op doorgaan.
En die voorspelling staat nog niet eens in de oude boeken?Leon schreef: ↑06 feb 2022, 10:07We zijn al aardig bezig met een mechanisch wereldbeeld, de mens als bestaande uit onderdelen. Die zijn allemaal te vervangen, totdat het oorsponkelijke schip niet meer bestaat.Maria K schreef: ↑06 feb 2022, 09:53 Dat ben ik helemaal met je eens.
Maar wanneer dat zal zijn en hoe de volgende fase zich feitelijk zal voltrekken, ligt voor iedereen volkomen in het duister.
Voorspellingen hiervan zijn er al geweest vanaf het moment dat mensen kunnen denken: "Stof ben je en tot stof zul je wederkeren."
Zoals we ingeboren hebben gekregen om ons eigen geslacht te beschermen en uit te breiden, maar ook weten dat ieder leven op zich eindig zal zijn.
En dit zal gedacht worden en voorspeld, totdat er geen mens meer is, die een beetje kan nadenken.
Dat roept bij mij meteen gedachten en vragen op.
In deze toekomst visie is er een mens maakbaar, zelfs letterlijk.
Wanneer is de kern en de identiteit van het oorspronkelijke schip vervangen?
Met andere woorden:
Wat is het laatste deel wat vervangen wordt, zodat "de mens in zijn oorsprong" niet meer bestaat.
Waar en in welk deel van ons lichaam ligt het mens-zijn besloten?
Dus ook: In welk deel van ons lichaam ligt onze identiteit als uniek mens besloten.
Het persoonlijke geestelijke leven, oftewel onze ziel.
Een vervolggedachte:
Niet dat ik door wil gaan op robots en anderszins AI.
(Kunstmatige intelligentie in de vorm van een mens, een kunstmens zeg maar.)
Maar alleen aansluitend op deze eerste gedachten van stukje bij beetje menselijke onderdelen vervangen.
Impliceert dat dan ook, dat een mens gemaakt kan worden door deze in fasen vervangen losse onderdelen te direct te combineren?