Laat het maar zoals in het laatste bericht.
Van woorden kunnen weer woorden komen.
Is prima zo.
Laat het maar zoals in het laatste bericht.
Jij hebt toch echt wel een issue met joden hè? Je hebt het dagelijks over ze....Piebe Paulusma schreef: ↑07 feb 2022, 15:27Als je het ene aanneemt laat dan het ander niet na. Dus als jij zegt dat het OT de waarheid is, dan moet je je kinderen laten besnijden op de achtste dag. Anders ben je niets dan een hypocriet die anderen dingen verwijt die je zelf ook niet doet.
Bovendien is het een orthodoxe jodin niet toegestaan om uit de Thora te leren, dus hoe dan ook, je zet jezelf te kakken door je te profileren als jodin wat je niet bent.
Hier op dit forum zijn geen leden van joodse kom af,misschien@Mart maar dat vraag ik mij ernstig af.Voorts zijn de joden helemaal niet blij als je je met hun zaken bemoeit en zegt dat je joods ben terwijl dit geheel het geval niet is.Piebe Paulusma schreef: ↑07 feb 2022, 15:27Als je het ene aanneemt laat dan het ander niet na. Dus als jij zegt dat het OT de waarheid is, dan moet je je kinderen laten besnijden op de achtste dag. Anders ben je niets dan een hypocriet die anderen dingen verwijt die je zelf ook niet doet.
Bovendien is het een orthodoxe jodin niet toegestaan om uit de Thora te leren, dus hoe dan ook, je zet jezelf te kakken door je te profileren als jodin wat je niet bent.
Ik denk dat het er om gaat dat je onderscheid kunt maken tussen wanneer het belang van persoonlijke voorkeur je voorkeur kan hebben en wanneer eerlijke keuze je voorkeur moet of zou moeten hebben.Leon schreef: ↑06 feb 2022, 10:38 Cherry picking is eigenlijk een negatief begrip van jouw persoonlijke voorkeur de voorkeur geven boven de eerlijke keuze. Bijvoorbeeld bij aannemen personeel, een soort nepotisme etc.
Dat dit nu positief gebracht wordt verbaast me dus. Alsof vals spel ineens fair play kan worden.
Het is eigenlijk tergend dat mensen dit doen, en zeker als er dan nog leuk over gedaan wordt.
Maar goed, ik begrijp dat als je een roze bril opzet dit soort dingen wel kunnen.
Discriminatie is discriminatie,zeg gewoon dat je je linkse vriendjes dat baantje gunt,dat is eerlijk en niks mis mee ,maar geen leugenachtigheid gaan promoten,en met personeel is het heel eenvoudig de beste krijgt de baan en dat is meestal een man; tja zo is het nou eenmaal.positieve discriminatie
Ik ben wel duidelijk geweest.
Klopt, ik ken een paar echte joden die ik naar dit forum heb verwezen maar ze schudden meewarig het hoofd en zeiden: 'laat ons nou eens een generatie met rust.'Snelheid schreef: ↑07 feb 2022, 18:42Hier op dit forum zijn geen leden van joodse kom af,misschien@Mart maar dat vraag ik mij ernstig af.Voorts zijn de joden helemaal niet blij als je je met hun zaken bemoeit en zegt dat je joods ben terwijl dit geheel het geval niet is.Piebe Paulusma schreef: ↑07 feb 2022, 15:27
Als je het ene aanneemt laat dan het ander niet na. Dus als jij zegt dat het OT de waarheid is, dan moet je je kinderen laten besnijden op de achtste dag. Anders ben je niets dan een hypocriet die anderen dingen verwijt die je zelf ook niet doet.
Hi Leon,Leon schreef: ↑06 feb 2022, 10:38 Cherry picking is eigenlijk een negatief begrip van jouw persoonlijke voorkeur de voorkeur geven boven de eerlijke keuze. Bijvoorbeeld bij aannemen personeel, een soort nepotisme etc.
Dat dit nu positief gebracht wordt verbaast me dus. Alsof vals spel ineens fair play kan worden.
Het is eigenlijk tergend dat mensen dit doen, en zeker als er dan nog leuk over gedaan wordt.
Maar goed, ik begrijp dat als je een roze bril opzet dit soort dingen wel kunnen.
Nou ik moet zeggen: ik lees nu de bijbel. Ik zit nu bij Samuël 6. Maar tot nu toe was het vooral moord en doodslag door God begaan of aangemoedigd. Is wist niet dat het zo erg is. Dus hoe dit nou een inspiratiebron kan zijn? Het is me een raadsel.Petra schreef: ↑09 feb 2022, 07:02Hi Leon,Leon schreef: ↑06 feb 2022, 10:38 Cherry picking is eigenlijk een negatief begrip van jouw persoonlijke voorkeur de voorkeur geven boven de eerlijke keuze. Bijvoorbeeld bij aannemen personeel, een soort nepotisme etc.
Had je mijn uitleg al gelezen?
viewtopic.php?p=386857#p386857
Ik bedacht me ook nog dat er tegenwoordig heel veel mensen uit verschillende levensbeschouwingen combineren. Zen boeddhisme, mediteren en een kaarsje branden in de kerk bv.
Ook Jezus wordt door heel veel niet- en anders gelovigen vaak gewaardeerd.
Dan is mijn gedachte.. dat het voor christenen toch ook juist leuk of een compliment kan zijn, dat Jezus of de Bijbel voor zoveel mensen een inspiratiebron kan zijn, ongeacht iemands geloof.
Sja, maar dat is toch maar net waar je op focust.Zolderworm schreef: ↑09 feb 2022, 07:55
Nou ik moet zeggen: ik lees nu de bijbel. Ik zit nu bij Samuël 6. Maar tot nu toe was het vooral moord en doodslag door God begaan of aangemoedigd. Is wist niet dat het zo erg is. Dus hoe dit nou een inspiratiebron kan zijn? Het is me een raadsel.
Ik ga kijken. Maar het zou kunnen dat ik nog niet zover ben. Zoals gezegd zit ik nog maar bij Samuël 6.Petra schreef: ↑09 feb 2022, 08:05Sja, maar dat is toch maar net waar je op focust.Zolderworm schreef: ↑09 feb 2022, 07:55
Nou ik moet zeggen: ik lees nu de bijbel. Ik zit nu bij Samuël 6. Maar tot nu toe was het vooral moord en doodslag door God begaan of aangemoedigd. Is wist niet dat het zo erg is. Dus hoe dit nou een inspiratiebron kan zijn? Het is me een raadsel.
Er staan ook hele mooie teksten in de Bijbel.
Ik had er 's een topic voor gemaakt (meerdere trouwens).
Lees dit maar eens: Inspirerende bijbelteksten..
P.S.
Ik vond het ook best jammer dat daar dan weer zo weinig respons op kwam, dus wie weet.. inspireert dit weer tot meer.
Stop met dingen te suggereren die ik niet suggereer en houd eens op over antisemitisme. Ben zelf van joodse komaf.Piebe Paulusma schreef: ↑08 feb 2022, 14:01Klopt, ik ken een paar echte joden die ik naar dit forum heb verwezen maar ze schudden meewarig het hoofd en zeiden: 'laat ons nou eens een generatie met rust.'
[modbreak Bonjour] Je suggereert hier dat anderen antisemitische teksten plaatsen. Dat lijkt mij niet. Stop met die suggestie.
Leuk dat je je kat dit keer eens het woord laat doen. Hij ziet er inderdaad joods uit.Piebe Paulusma schreef: ↑09 feb 2022, 09:32Stop met dingen te suggereren die ik niet suggereer en houd eens op over antisemitisme. Ben zelf van joodse komaf.Piebe Paulusma schreef: ↑08 feb 2022, 14:01
Klopt, ik ken een paar echte joden die ik naar dit forum heb verwezen maar ze schudden meewarig het hoofd en zeiden: 'laat ons nou eens een generatie met rust.'
[modbreak Bonjour] Je suggereert hier dat anderen antisemitische teksten plaatsen. Dat lijkt mij niet. Stop met die suggestie.
Hij is een zij en ze is een joodse korthaar. Gelieve geen dickpics sturen.Zolderworm schreef: ↑09 feb 2022, 13:34Leuk dat je je kat dit keer eens het woord laat doen. Hij ziet er inderdaad joods uit.Piebe Paulusma schreef: ↑09 feb 2022, 09:32
Stop met dingen te suggereren die ik niet suggereer en houd eens op over antisemitisme. Ben zelf van joodse komaf.