vegan-revolution schreef: 26 feb 2022, 11:39
Maria K schreef: 26 feb 2022, 11:31Ik vroeg wat je vond van het artikel.
Precies nu doe je, wat ik al eerder schreef.
Je licht één zin uit een hele alinea, uit een heel artikel. dat gaat over minstens 8000 vrouwelijke geleerden, die zijn vergeten.
Een detail uit de achtergrond.
En op basis daarvan verwijs je het hele artikel naar het rijk van de propaganda, maw. misleiding met een bepaald doel.
Ik heb laten zien wat mijn eerste indruk was. Dat hoeft uiteindelijk niet mijn eindoordeel te zijn.
Ik heb drie linken gegeven.
viewtopic.php?p=390444#p390444
Ik heb moeten zoeken, waar je citaat over de Koran vandaan kwam, maar ik vermoedde achter de derde link.
En ik heb moeten doorscrollen naar ongeveer tweederde van dit vrij lange artikel om hier een vermelding van te zien,
speciaal gericht op onderwijs krijgen en geven.
Zonder verdere context en bronvermelding.
Ik kan dat nauwelijks een algemene eerste indruk noemen.
Het zijn dan mi. jouw ogen, die dat het meest belangrijk vonden om hier nu op te reageren.
Het zal ervan af hangen hoe jij helpt dit stuk te te onderbouwen. Bijvoorbeeld door gewoon slechts mijn vraag te beantwoorden in plaats van met een jijbak aan te komen.
Ik hoef dat niet te onderbouwen, want het was niet van mijn hand en alleen ter kennisgeving gegeven, als reactie op jouw berichten.
Ik vraag aan jou ook niet die verder te onderbouwen.
Wat jij een jijbak noemt was een herhaling van wat ik eerst vroeg, nl. inhoudelijk te reageren, omdat je niet inging op de bedoeling van het artikel.
Maria K schreef: 26 feb 2022, 11:31Slechts enkele woorden uitlichten zonder context heet cherry picking.
Wie wordt er nu hiermee misleid en door wie?
Cherrypicking is niet wat ik deed. Ik vroeg slechts om opheldering en dat is dus géén misleiding. Bovendien heb ik aangegeven er later nog uitgebreider op terug te willen komen. Opheldering heb ik nog niet gekregen stel ik vast.
Vergeet niet de connotatie van woorden, gegeven binnen een bepaald geheel.
Jouw antwoord en vraag was mi. slechts een doelpalen verzetten.
Maria K schreef: 26 feb 2022, 11:31Dat ook de Islam cultuur onderhevig is geweest aan veranderingen.
Ongetwijfeld. De richting waarin de beweging gaat (en zeker de richting waarheen de beweging nú gaat) is interessant.
Ik volg dat dan ook geboeid.
Maar niet alleen vanuit één gedachte.
Ik wacht op en signaleer de verlichting die wel achterloopt, maar zich duidelijk begint af te tekenen in niet theocratisch, maar seculier geregeerde naties.
Met vooral de gedachte:
Overal is die verlichting voorafgegaan en gepaard gegaan met protesten en zelfs geweld vanuit de religies, ook andere conformisten.
Afgewisseld met ideologieën, ook dwingend naar algehele bevolkingen, die daar een flinke tik van meekregen.
Zich nu nog duidelijk aftekend in diverse westelijke landen, waar niet de Islam de hoofdtoon voert.
Laten we hopen dat dit niet zo sterk en heftig zal zijn en zo lang zal duren, als in de totale bekende wereld zich voordeed vanaf de vroege Renaissance hier in Europa.
Wat er de afgelopen jaren gaande was is al erg genoeg.
Mijn excuus, als ik het woord levesbeschouwing hier gebruik.
Ik werd beinvloed door het topic
Over de zin van redelijke wereldbeelden, waarin verschillende termen door elkaar gebruikt worden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.