Special angel schreef:Ik geloof ( door jc en de hg) in het oude en nieuwe testament van de bijbel. We kunnen van beide delen veel leren. Samen is het Gods woord. En het Woord is ook Jezus Christus. Ik geloof in de wet de 10 geboden. God gaf de geboden uit liefde voor de mensen zodat wij goed, heilig, rein, met Hem en met elkaar zouden kunnen omgaan. Daarin falen we regelmatig. We komen uit onszelf altijd tekort in liefde en vergeving. God heeft ons zijn zoon JC gegeven en de HG (Heilige geest ) gegeven om te kunnen leven zoals Hij dat wil. En Hij wil leven geven in overvloed! De geboden bewaren ons voor veel onheil en ongeluk en het is niet een zware last maar een lichte last. De geboden maken dat we in liefde voor God en elkaar harmonieus samen kunnen leven. De sabbath hoort ook in de tien dus ik Ga er van uit dat die nog steeds geldt. Jc deed ook mee aan de sabbath en we moeten Hem volgen. Ook in zijn gebruiken en gewoontes! Het is een opdracht en verordening van God zelf om 1 dag per week geheel en al aan Hem te besteden, uit liefde voor Hem, om aan je relatie met Hem te bouwen. De sabbath is een heilige dag. Hij wil tot je spreken op die dag in het bijzonder , o.a. door Zijn dienstknechten heen. Alles staat in de bijbel hoe Hij het hebben wil. Wij hoeven alleen maar te lezen en te gehoorzamen en te doen wat er staat. De HG wijst je daarin DE WEG. Het is een feest om de sabbath te mogen vieren. Daarop gedenken we o.a. ook de bevrijding en genezing van het oude leven en de vergeving van de zondenin jc en de komst van jc en zijn leven en sterven en opstanding en de komst van DE TROOSTER, en het eeuwige leven bij HEM, etc. Feest vieren, samen met elkaar, indien mogelijk, en anders thuis of elders, binnen de mogelijkheden die elk persoon heeft. GOD alle eer gevende op de sabbath. Stilstaan bij wat HIJ
betekent voor jou en anderen en de wereld. Je dankbaarheid uiten in kerk en samenkomsten of waar je ook maar
bent. Samen bidden en getuigen van ZIJN redding verlossing. In DAnkbaarheid vier ik de sabbath!
Dat jij zaterdags sabat viert, prima.
De geboden maken dat we in liefde voor God en elkaar harmonieus samen kunnen leven.
Dat is de
één van de bedoelingen van de wet, één die we volgens Paulus niet kunnen houden.
De sabbath hoort ook in de tien dus ik Ga er van uit dat die nog steeds geldt.
Offer jij ook nog door dieren te slachten en te verbranden? (Nee, antwoord maar niet.)
Ik heb eerder aangegeven dat er door Jezus iets veranderd is.
Ik heb daarbij vragen gesteld over de sabbat.
Die vragen stel ik bij dezen dan ook aan jou. Hoe zie jij dat?
Jc deed ook mee aan de sabbath en we moeten Hem volgen.
Ik lees regelmatig dat Jezus op de sabbat naar de synagoge ging.
Maar dat is niet hetzelfde als "meedoen aan / het houden van de sabbat".
Sterker, er is een bijbelgedeelte waarin Jezus erop wordt aangesproken dat hij zich niet houdt aan het sabbatsgebod (zie bijv. Mattheüs 12 vanaf vers 1).
Daarin
ontkent Jezus de 'aanklacht' niet!
In essentie zegt Hij zelfs: ik sta daar boven.
Ook in zijn gebruiken en gewoontes! (moeten wij Hem volgen).
Dus wij moeten ook naar de synagoge.
Dus wij moeten ons ook laten dopen in de doop van Johannes de doper.
Dus wij moeten ook 'tempelbelasting' betalen aan de Joodse leiders?
Kortom: wij moeten Jood worden?
Het is een opdracht en verordening van God zelf om 1 dag per week geheel en al aan Hem te besteden, ...
En waar in de bijbel vind ik die verordening?
En als je daarbij doelt op het vierde gebod, nogmaals: waar staat dat die verordening NU OOK geldt voor niet-Joden?