Nu begin je betekenissen door elkaar te gebruiken.hopper schreef: 22 mar 2022, 12:11Nu begin je ontwijkend gedrag te vertonen. Begrip is het bevatten met het verstand. Liefde is allerminst een begrip.MagereHein schreef: 22 mar 2022, 11:40
Liefde is een begrip. Hormonen zijn aanwijsbaar en aantoonbaar in t bloed. Ziel is een begrip en is volkomen onaantoonbaar
Wat hormonen opeens in dit verhaal doen, dat ontgaat me. Maar dat zal wel zijn omdat binnen het naturalistische geloof liefde zichtbaar is in hormonen.
Ik hormoon van jou! Zeg je dat tegen je vrouw en/of kinderen? (Indien aanwezig?)
MagereHein gebruikt de tweede betekenis en als de vermoorde onschuld spreek jij hem aan op de tweede betekenis. Door deze truc ben jij degene die ontwijkend gedrag vertoond.begrip
1) Iets begrijpen, verstaan, het cognitief internaliseren en herkennen van de logische constructie die inherent is aan een principe, proces, argument, …
2) Een term, een of meerdere woorden die verder verklaard of uitgelegd wordt, specifieke terminologie die gedefinieerd wordt. Begrippen vind je in een woordenboek, een encyclopedie of de verklarende woordenlijst in een boek.
En niet alleen liefde maar heel veel gedrag is zichtbaar in hormonen of wordt erdoor gestuurd. Er is bijvoorbeeld veel bekend over de invloed op gedrag door testosteron, estradiol, cortisol en oxytocine. Ik snap dat dit niet past in een visie waarbij bewustzijn niet fysiek aan het lichaam gekoppeld is.