Snelheid schreef: 23 mar 2022, 11:42
Bastiaan73 schreef: 23 mar 2022, 11:35
Dat heb je al eerder beweerd maar Bijbels is het niet. Wijkt de leer van de RKK dan af van de Bijbel?
Je hebt daar nooit een antwoord op gegeven en ik verwacht nu ook geen antwoord maar mijn conclusie is dat je je in je bewering dat de ziel eeuwig zou zijn, niet baseert op wat er in de Bijbel staat. Je bewering is dus on-Bijbels.
Je zal ook geen antwoordt krijgen daar je alleen uit bent op ruzie en gedoe, dus met jou totaal geen discussie.
1 Korinthiërs 15:
45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam werd een levengevende geest.
46 Maar wat geestelijk is, is er niet als eerste. Wat fysiek is, is er als eerste, en daarna wat geestelijk is.
47 De eerste mens is uit de aarde en is van stof gemaakt. De tweede mens is uit de hemel.
48 Zij die van stof zijn gemaakt, zijn als hij die van stof is gemaakt. En zij die hemels zijn, zijn als hij die uit de hemel is.
49 Zoals wij het beeld zijn van degene die van stof is gemaakt, zo zullen wij ook het beeld zijn van degene die uit de hemel is.
50 Maar dit zeg ik jullie, broeders: vlees en bloed kunnen Gods Koninkrijk niet erven, en de vergankelijkheid erft geen onvergankelijkheid.
1 Kor 15:
50 Dit zeg ik evenwel, broeders, dat vlees en bloed Gods koninkrijk niet kunnen beërven, en de verderfelijkheid beërft de onverderfelijkheid niet. 51 Ziet! Ik vertel U een heilig geheim: Wij zullen niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden,
52 in een ogenblik, in een oogwenk, gedurende de laatste trompet. Want de trompet zal klinken en de doden zullen onverderfelijk worden opgewekt, en wij zullen veranderd worden. NWV.
Merk op dat Paulus hier in de wij vorm praat, degene die, met Jezus, in de hemel als koningen en priesters gaan dienen. ( Opb 5:10).
Leden van de 144.000 zijn met de Hg gezalfd. (Hand 2:1-4)
Kerkleer wijkt aantoonbaar af van de Bijbelse leer.