Zijn leer vermoord mensen op grote schaal.
Misschien wil je daarheen emigreren?
Zijn leer vermoord mensen op grote schaal.
Klopt, mijn oudste dochterje nu 7 jaar is geboren met twee klompvoetjes ze loopt, rent, springt is zo gezond als een vis.
Interessante gedachte.
Als je ca. 90 jaar geleden in Duisland had geleefd, werd je verplicht haar te laten "behandelen".Vreugdevol schreef: ↑04 apr 2022, 10:35Klopt, mijn oudste dochterje nu 7 jaar is geboren met twee klompvoetjes ze loopt, rent, springt is zo gezond als een vis.
Je schroefje zit los.Messenger schreef: ↑28 mar 2022, 15:36Hij had een bouwtekening van IKEA?Alpha schreef: ↑28 mar 2022, 14:05 Ik kreeg een telefoontje, dus moest ik met de reactie op jou stoppen.
De deur waar ik het over had, is een vergelijking, illustratie.
Noach met zijn gezin reageerde positief op de Goddelijk waarschuwing, alle anderen negeerden die.
Hij bouwde ca. 60 jaar aan zijn ark, hij was geen timmerman of scheepsbouwer.
Dus Noach was een doe-het-zelver. Waarom koos God niet gewoon voor een vakman? Waarom een Beun de Haas die liefst 60 jaar aan het rommelen is?Die anderen waren zeker de beste stuurlui aan wal? Kwam Noah geen plankje tekort, hield hij geen schroefjes en boutjes over?Alpha schreef: De anderen keken toe, Noach vertelde waarom hij dat deed.De zoetwatervissen zaten comfortabel in hun zoetwater aquarium.Alpha schreef: Vervolgens gingen dieren de ark binnen, men keek toe.Hans en Grietje en het snoephuisje van de boze heks maakte indruk ooit op me. Dit verhaal van Noach niet.Alpha schreef: Toen ging de deur van de ark op slot, er was geen mogelijkheid meer om binnen te komen.
Ze hadden de waarschuwingen genegeerd.
Het is niet verstandig om waarschuwingen klakkeloos te negeren.
Velen hebben dat al ervaren en dat ze er achter kwamen dat ze te laat waren.
Dat is nu precies wat in de Koninkrijkszaal wèl gebeurd.MagereHein schreef: ↑28 mar 2022, 15:42 @Alpha
https://www.debijbelzegt.nl/
Verdiep je ook eens ECHT in de bijbel. Ga dit weekend eens studeren, maar dan niet wat je op krijgt van de koningszaal.
Heb je daarvoor een leviet gehuurd?Messenger schreef: ↑28 mar 2022, 16:05Communicatie is misschien een vak apart. Misschien heb ik daardoor contact gehad met God en jij niet?MagereHein schreef: ↑28 mar 2022, 16:00
Zelden zoveel quatsch aaneen gelezen. Je zegt NIETS. Hier is toch geen touw aan vast te knopen. Het mag dan weliswaar correct Nederlands zijn, maar communicatie is ook een vak apart.
Ook dieven en ander gespuis?
Begrijpend lezen is kennelijk wat moeilijk voor je.Zolderworm schreef: ↑28 mar 2022, 23:57Doe je nou alsof ik het met Hitler eens ben en zijn leer een gezonde leer vind? Dat slaat natuurlijk nergens op. Laat je denkhoofd eens een keer gaan. Ik beweer gewoon dat iedereen die zijn eigen leer een "gezonde" leer vindt, denkt dat hij de grote profeet zelf is. Iemand zonder enige gezonde zelfrelativering of bescheidenheid. En het is weer de bekende kleinering en belediging van mensen met een andere leer. Want die leer zou dan ongezond zijn. Dus weer het bekende hooghartige Alpha-geroeptoeter.
En zelfs Jehova's Getuigen...
Ik kan me niet voorstellen dat er een God bestaat die zich ermee bezig zou houden wie wel goed genoeg is voor een nieuw leven en wie niet.
En wat is de juiste manier?,kom het hier niet tegen;de enige juiste manier om te leven is gewoon zelfbewust zijn en in harmonie te leven en je eigen weg te gaan,dan hebben massa,s mensen nog een lange weg te gaan een heel lange weg.J-W schreef: ↑04 apr 2022, 13:15Ik kan me niet voorstellen dat er een God bestaat die zich ermee bezig zou houden wie wel goed genoeg is voor een nieuw leven en wie niet.
Kinderachtig geneuzel over wie zich wel om Hem druk heeft gemaakt en wie niet.
Dit kan alleen maar uit de koker komen van degenen die van zichzelf denken dat zij op de enige juiste manier leven.
Gelukkig, je ben niet weg.
Dank je.
Gelukkig wel, je moet er toch niet aan denken dat die kostgangers 'normaal' zijn?Maria K schreef: Ik heb ooit vroeger een mevruw horen zeggen en dat was vlg. haar een gezegde in haar omgeving. RK.
"Onze Lieve Heer heeft rare kostgangers."
We maken allemaal deel uit van dezelfde Goddelijkheid.Maria K schreef: In mijn eigen orthodox protestante leefomgeving zo ik da nooit zo hebben mogen zeggen.
Maar ik begreep er uit:
Wie zijn wij om te oordelen? Uiteindelijk zijn wij allemaal in dezelfde omstandigheden en horen we allemaal bij elkaar, ook al vinden wij mensen de ander nog zo "vreemd".
Dat klopt volgens mij omdat ieder zijn eigen paradijs kan creëren, en iedereen kan elkaar ontmoeten naar mijn idee.Maria K schreef: Dit was in de periode dat ik met hernieuwde en eigen ogen de Bijbelteksten begon te lezen en daar soms iets heel anders las dan wat algemeen gedacht werd en mij ook geleerdd was.
Ik associeerde dat met de tekst, die ook wel vaak hoorde.
Johannes 14:2 - In het huis mijns Vaders zijn vele woningen.
Er is volgens mij geen oordeel en mede omdat over de delen van God niet geoordeeld wordt. God oordeelt niet over Haarzelf.Maria K schreef: Ik begreep daaruit of maakte er voor mezelf van:
We kunnen nog zo verschillend zijn en elkaar veroordelen, maar uiteindelijk is het oordeel niet aan ons.
En is iedereen die gelooft in het goede en liefde, en van goede wil is naar elkaar toe, welkom in het vaderhuis.
Ben je ongelovig geworden omdat je medemensen niet met je op 1 lijn zaten?Maria K schreef: En zo heb ik zelf ook altijd willen leven en geloven met mijn medemens.
Voor mij nu nog een prachtige metafoor.
Dat kan ik me voorstellen dat je het interessant vindt.
Niet zoals de Bijbel beschrijft. We leven allemaal NU. Alles vindt plaats in het NU.Alpha schreef: De Bijbel heeft het over de laatste dagen.
Geloof jij dat we nu in de laatste dagen leven?
In mijn geloof hebben we de vrije wil en zijn we onkwetsbaar. Het verhaal van Noach zie ik louter als symbolisch, mythisch.Alpha schreef: Alleen Noach en zijn gezin geloofde dat God zou ingrijpen en overleefde de vloed.
De Bijbel geeft vele verslagen weer van diverse waarschuwingen en wat het gevolg is, als men die negeert.
Wat te denken van AL die gebedjes wereldwijd die op Hem afgestraald worden. Hij hoort ze allemaal!!!! ALLEMAAL!J-W schreef: ↑04 apr 2022, 13:15
Ik kan me niet voorstellen dat er een God bestaat die zich ermee bezig zou houden wie wel goed genoeg is voor een nieuw leven en wie niet.
Dit kan alleen maar uit de koker komen van degenen die van zichzelf denken dat zij op de enige juiste manier leven en het Hem naar de zin hebben gemaakt door min of meer slaafs volgens bepaalde bijbelteksten te leven.
Ik heb er geen leviet voor nodig.
Met alle respect voor de diepgelovigen die denken dat hun God hun gebeden hoort, het lijkt mij tijd worden dat hun God een keer bekend zou maken dat ze wel op kunnen houden met bidden omdat Hij wel wat anders te doen heeft dan ze éen voor éen aan te horen en indien gewenst te beantwoorden of in vervulling te doen gaan. Maar eeuw in eeuw uit laat Hij hun gebeden tot zich komen wellicht met enig welbehagen zoals Hij destijds ook genoot van de lieflijke geur van brandoffers maar wel zonder er op te reageren. En als er niets verandert is dat over 1000 jaar nog steeds zo. Een klein teken dat een gebed is aangekomen lijkt mij niet te veel gevraagd als Hij echt zou bestaan. Gelovigen moeten het echter doen met een passende tekst uit een bijbelverhaal als antwoord op hun vragen al is het wel zo dat hun God hen soms een klein beetje helpt. Hij laat ze de bijbel dan op de juiste pagina openslaan. De juiste tekst moeten ze zelf maar zien te vinden maar na wat zoekwerk lukt dat doorgaans wel.MagereHein schreef: ↑04 apr 2022, 21:38Wat te denken van AL die gebedjes wereldwijd die op Hem afgestraald worden. Hij hoort ze allemaal!!!! ALLEMAAL!J-W schreef: ↑04 apr 2022, 13:15
Dit kan alleen maar uit de koker komen van degenen die van zichzelf denken dat zij op de enige juiste manier leven en het Hem naar de zin hebben gemaakt door min of meer slaafs volgens bepaalde bijbelteksten te leven.
Klopt, ook die van de ongelovigen.MagereHein schreef: ↑04 apr 2022, 21:38 Wat te denken van AL die gebedjes wereldwijd die op Hem afgestraald worden. Hij hoort ze allemaal!!!! ALLEMAAL!
Eens. Het verhaal dat iemand met een klompvoet naar het ziekenhuis ging en een spuitje kreeg, geloof ik niet.
Ik ben bang dat wij een totaal ander beeld hebben van de geschiedenis, o.a. omdat je mythische verhalen letterlijk neemt.Alpha schreef: ↑04 apr 2022, 10:22Het verslag van de zondvloed is verspreid door de spraakverwarring. Vandaar dat die in zeer veel culturen voorkomt, ook bij geïsoleerde culturen.Dat_beloof_ik schreef: ↑28 mar 2022, 15:03
Natuurlijk wel. Juist het zondvloed verhaal is een overlevering die in meerdere culturen, ouder dan de joodse, al voor kwam.
Nimrod, die in de tweede helft van het 3de millennium v.C. leefde, stichtte Babylon als de hoofdstad van ’s mensen eerste politieke rijk.
De bouw van deze stad kwam echter plotseling tot stilstand toen de mensen door de spraakverwarring niet meer met elkaar konden communiceren.
Genesis 11:9 Daarom werd de stad Babel genoemd, want Jehovah verwarde daar de taal van de hele aarde, en daarvandaan verspreidde Jehovah de mensen over de hele aarde. NWV.
Waarom zou dat niet waar zijn,er gebeuren wel meer bizare dingen in dit land;oude mensen in een zorgcentrum laten verdrogen zo dat ze dood gaan zoals een aantal jaren geleden in het Blauwborgje.Dat_beloof_ik schreef: ↑05 apr 2022, 08:32Eens. Het verhaal dat iemand met een klompvoet naar het ziekenhuis ging en een spuitje kreeg, geloof ik niet.
Dat soort gruwelverhalen gaan vaker rond binnen streng gelovige kringen.
In Nederland krijgt niemand een spuitje vanwege een klompvoet.
En als we nu eens met z'n allen gaan bidden voor klompvoetjes? Of beter nog: TEGEN kinderkanker!Vreugdevol schreef: ↑04 apr 2022, 22:40Klopt, ook die van de ongelovigen.MagereHein schreef: ↑04 apr 2022, 21:38 Wat te denken van AL die gebedjes wereldwijd die op Hem afgestraald worden. Hij hoort ze allemaal!!!! ALLEMAAL!