Hier ben ik het eens met je, maar hoe komt dat samenspel tot stand? Wat is het dat dit samenspel tot stand brengt?MagereHein schreef: ↑14 apr 2022, 08:29Fijn, omgekeerde bewijslast.
Het lichaam bevindt zich nergens. De samenstelling van atomen, moleculen etc dat wij mens noemen geven we weer als het lichaam. Het is een samen"spel" van onderdelen.
Maakt het denk je nog iets uit met welke snelheid je door de ruimtetijd beweegt?MagereHein schreef: En als we die afspraak gemaakt hebben bevindt t lichaam zich in de ruimtetijd.
Ik weet dat vandaag voor mij snel voorbij is terwijl de ander juist zegt dat er geen einde aan leek te komen. Hoe komt dat?
En omdat er vragen open blijven staan en we er desondanks gesprekken over hebben, bevinden we ons in de metafysica.MagereHein schreef: Maar dat is een conclusie die volgt uit de eerste.
Hoe kwantumvelden blijven bestaan kan ik je geen antwoord op geven. Hoe blijven elektromagnetische velden bestaan? Het schijnt een soort "haasje over" te zijn van energie en magnetisme.
Zoals ik eerder zei, er zijn onbeantwoorde vragen.
Het verschil is zo groot omdat de meerderheid van de mensen gelooft in een grillige ondoorgrondelijke God die eisen heeft, eisen stelt en de mens inzet om doelen te bereiken. Streep je dat weg, dat übermenselijk aspect van God, dan houd je een God over zonder voorkeur en die het leven gewoon zijn gang laat gaan. Een intelligente kracht in de kwantumvelden.MagereHein schreef: Grote verschil kwantumvelden en God. De eerste zijn gedegen beargumenteerd en doorstaan de tests en toets der kritiek, de 2e gebaseerd op geloof alleen. Geen tests, slechts kritiek
Ik heb het dan over een panentheïstisch Godsbeeld waarin die God zich op stoffelijke wijze ervaart in heel het leven.
Niet over een driftkikker die met een modelspoorbaan speelt en zo nu en dan ontsporingen veroorzaakt.