Voor zover ik het kan beoordelen worden er geen conclusies verdraaid. Er worden citaten aangehaald. Die citaten zijn gewoon correct, of die nu wel of niet in jouw wereldbeeld passen. En de evolutietheorie hoef je niet aan ons uit te leggen want die hebben we tot in den treure op school geleerd.Tiberius Claudius schreef: ↑06 mei 2022, 08:55Ik zie dat je de conclusies van hem totaal verdraait.Eliyahu schreef: ↑05 mei 2022, 16:20
Bs"d
Maar mijn almachtige God zegt helder en duidelijk dat hij de soorten naar hun aard geschapen heeft, en dat er dus geen kikkers in prinsen veranderd zijn.
En dat is dan ook precies wat we in het fossielenverslag zien, namelijk dat soorten plotseling verschijnen, zonder enige evolutionaire band met hun veronderstelde voorouders, en dan blijven ze tijdens hun hele verblijf in het fossielenverslag vrijwel onveranderd.
“Fossielendeskundigen hebben een enorme prijs betaald voor Darwin's argument. We beschouwen onszelf als de enige juiste studenten van de geschiedenis van het leven, maar wanneer we onze favoriete theorie van evolutie door natuurlijke selectie in stand willen houden zien we dat de feiten zo slecht zijn dat we vrijwel nooit het proces zien wat we zeggen te bestuderen. ... De geschiedenis van de meeste fossielen vertonen kenmerken die helemaal strijdig zijn met geleidelijke ontwikkeling:
1: Stasis. (onveranderlijkheid) De meeste soorten vertonen geen gerichte verandering gedurende hun verblijf op aarde. Ze verschijnen in het fossielenverslag op dezelfde manier als wanneer ze eruit verdwijnen, morfologische verandering is meestal beperkt en ongericht.
2: Plotselinge verschijning. In elk gebied verschijnt een soort niet geleidelijk door gestage verandering van zijn voorouders, het verschijnt plotseling, en “volledig gevormd.”"
Gould, Stephen J. The Panda's Thumb, 1980, p. 181-182
Stephen J Gould was 1 van de meest bekende evolutionisten en bedenker van de “punctuated equilibrium” theorie, en professor geologie en zoologie aan de Harvard universiteit.
En ook dat is dus helemaal in overeenstemming met het scheppingsverhaal, en gaat lijnrecht tegen de evolutietheorie in.
Dat is je al heel wat tig verteld, dus ga ik het niet voor de honderdste zoveelste keer opnieuw doen.
Toen ik daar op school mee werd geconfronteerd was mijn eerst gedachte: Waarom zijn er dan geen tussenvormen zichtbaar? Die vraag werd niet gewaardeerd maar ik heb er tot nu toe nog steeds geen antwoord op gekregen. Wel wat reacties die ik volslagen belachelijk vind. "We zijn zelf tussensoorten." en "Er bestaan geen soorten" en "Fossielen zijn zeldzaam." Intussen in het mij redelijk duidelijk dat de evolutietheorie geen wetenschappelijke theorie is.