dingo schreef: ↑06 jul 2022, 21:30
small brother schreef: ↑06 jul 2022, 20:31
Het model maakt keuzes van waardering en weerspiegeling van een abstractie die niet door het model en ook niet door de realiteit voldoende onderkend en geduid kan worden. Dat maakt dan ook dat het een model genoemd moet worden.
En op basis waarvan denk jij te kunnen zeggen:
Het model maakt keuzes van waardering en weerspiegeling van een abstractie die niet door het model en ook niet door de realiteit voldoende onderkend en geduid kan worden.
Het bekende onderbuikgevoel of op basis van een audit door een ter zake kundig persoon of instelling? Ik ben goed bekend met Aerius en ook met de makers ervan dus ik ben benieuwd of jij iets weet wat ik niet weet.
Heel eenvoudig: het is nu beton (bouwvergunningen) tegenover groen land (boeren).
Ook het groene hart van Holland kan met dit model kwalificeren als bouwrijp.
Nu de boeren lastig vallen voor de dispositie die benodigd is voor melk en voor vlees, is corrupt en hypocriet.
Want de dispositie toerekenbaar aan melk en vlees, is diezelfde dispositie van dat grijze beton.
Terwijl inderdaad dat melk en dat vlees dat dispositievrij in goedkopere landen wordt geproduceerd,
gewoon in de schappen verkocht blijft worden.
Het model is dus een prachtig instrument, net zoals de wetenschap een prachtig instrument is.
Maar het zijn de corruptelingen die het benutten en uitbuiten.
Het enige steekhoudende argument dat blijft, is dat de boeren exporteren.
Maar die export is NOODZAKELIJK en HEILIG, in ons eigen systeem,
waarin wij melk en vlees importeren vanwege de prijs.
Daarom is de logische uitkomst: Nederlandse autarkie.
Dan ineens, hebben we de boeren heel erg hard nodig.
Zonder hen, geen toekomst.
Maar dat scheitmodel waar jij zo groos mee bent,
dat doet niks. Het ziet er alleen mooi uit.