Willempie schreef: ↑28 jul 2022, 10:19
Dat_beloof_ik schreef: ↑28 jul 2022, 09:46
Wel, dan is het antwoord dus 'je bent zelf een tussenvorm'. Ik zou niet weten wat daar mis mee is, maar jij komt weer niet verder dan 'nietes'.
Ik leg uit dat je tussen fossiel A en het miljoen jaar later ontstane fossiel B verschil ziet, maar als je al de tussengelegen generaties zou zien, de verschillen niet zouden opvallen. Het verschil tussen A en B zie je, omdat de generaties er tussen weg worden gelaten.
Overigens wil ik hier met 'vanuit deze optiek' alleen maar zeggen 'redenerend met deze kennis'. Dat is dus geen fantasie, maar een conclusie.
Er zijn dus drie antwoorden:
1. Tussenvormen bestaan niet.
2. Je bent zelf een tussenvorm.
3. Fossielen zijn schaars.
en dan moet je het daarmee blijkbaar maar doen. Niet verder denken of onderzoeken maar gewoon geloven.
Je versimpelt mijn uitleg nu te ver.
Ik heb nergens beweerd dat fossielen schaars zijn. Overigens zijn fossielen slechts een deel van het bewijs van de ET. Bij het begin van de ET, in de 19e eeuw, was het wel een belangrijke bron van onderzoek. Ondertussen zijn we echter in de 21e eeuw en vormden biologisch (
atavismen vind ik altijd erg leuk) en DNA onderzoek een belangrijker bron van bewijs. Want wetenschappelijk onderzoek gaat altijd door, dus ook op dit terrein en iedereen kan daar zijn bijdrage aan leveren, mits wordt voldaan aan de standaarden van wetenschappelijk onderzoek.
Om even terug te gaan naar het begin van dit topic. Ik begrijp niet dat je stelde
Op de elementaire vragen die ik op school stelde heb ik nooit antwoord gekregen, vermoedelijk omdat er geen antwoorden bestaan. Op de elementaire vragen wordt bijna altijd geïrriteerd geantwoord omdat de evolutieleraren geen antwoorden hebben en door die vragen in verlegenheid worden gebracht.
want geen enkele wetenschapper wordt door jouw vraag in verlegenheid gebracht. De antwoorden die ik hier geef zijn geen hocus pocus, die kan iedereen je geven.
Het lijkt er eerder op dat het probleem in deze bij jou ligt, omdat je de antwoorden simpelweg niet accepteert.
Waarom je ze niet accepteert kunt je echter niet duidelijk maken.
Je komt niet verder dan verschillende vormen van 'nietes' , 'daar moet ik het dus maar mee doen' of 'ik mag niet verder denken'.
Degene die geïrriteerd antwoordt ben jij dus.
Mijn voorlopige conclusie is dat je de 'evolutieleraren' de schuld geeft van een probleem dat eigenlijk bij jezelf zit.