Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben geen 'ET-volger' in de zin die jij hier beschrijft.peda schreef: ↑30 jul 2022, 09:22 Je hebt groot gelijk maar het omgekeerde geldt nu eenmaal ook. De basis overtuiging is beslissend voor het vervolg. Ik accepteer dat nu reeds vele jaren op het G G forum en verbaas mij er keer op keer over dat het bij nadenkende anderen maar niet wil landen. De hard-core creationistische christen wil niet en kan niet van overtuiging veranderen en datzelfde geldt ook voor de E T volger. Vreemd vind ik het wel dat je het niet veranderen wel prima en vanzelfsprekend voor jezelf vindt, maar niet voor de ander.
Ik ga er van uit dat zaken bewezen moeten zijn.
Daardoor accepteer ik de ET en niet de bijbel, de koran, het boek van mormon, of andere boeken die zichzelf 'heilig' vinden.
Daardoor accepteer ik dat mijn huis van steen moet zijn en niet van papier, en dat ik benzine in de tank moet gooien in plaats van water, en als ik wijn wil drinken, ik dan wijn moet kopen omdat het niet op wonderlijke wijze vanuit water kan worden gemaakt.
Als iemand aantoont dat het anders zit, zal ik dat gelijk accepteren.
De cretionistische christen heeft dat niet en zal vast houden. Hij weet heel goed dat hij die houding heeft, en projecteert dat op anderen om voor zichzelf het beeld te scheppen dat er sprake is van een gelijkwaardige pat-stelling.
Terwijl er helemaal geen sprake is van een pat-stelling.
Maar.
Dit topic was bedoeld om 'elementaire' vragen bij de ET duidelijk te krijgen.
Tot nu toe heb ik er nog maar eentje voorbij zien komen, de berichte tussenvormen, en die beantwoord.
Dat valt me tegen, in die zin dat ik meer vragen had verwacht.