He gaat helemaal niet om weerlegbaarheid of onweerlegbaarheid in dit geval. Het gaat erom dat ID nergens ook maar een enkele verklaring voor geeft, Niet voor het staartje van DBI, niet voor het ontstaan van soorten (je hebt er mij zelf op gewezen dat ID geen verklaring geeft in hoe de ID'er e.e.a. op aarde plaatst, dat verwees je naar religie) en niet waarom 99% van de soorten die ooit rondgelopen hebben zijn uitgestorven want dan moet je iets gaan zeggen over de psyche van de ID'er en dat is onmogelijk want we kennen hem niet.Inktvlam schreef: ↑05 aug 2022, 10:50Zo werkt wetenschap helemaal niet. Als het alleen maar gaat om onweerlegbaarheid zou de wetenschap nooit een stap verder komen. Het gaat erom of de gebruikte bewijzen of argumenten heel plausibel, heel aannemelijk zijn. Maar ik denk dat ID dicht tegen onweerlegbaarheid aan zit. Maar je weet nooit, wanneer kom jij ook alweer met je nieuwe theorie, wordt het 2030 of 2040? Ik moet constateren dat je geen enkele poging gedaan hebt om de bewijzen te weerleggen. ID staat behoorlijk stevig.Zolderworm schreef: ↑05 aug 2022, 09:52
Dit zijn geen bewijzen, omdat je niet onweerlegbaar hebt aangetoond dat het om design gaat. Het gaat bij bewijs om de onweerlegbaarheid. Zo werkt de wetenschap.
ID heeft een mogelijk argument wat bewijsvoering zou kunnen worden en dat is onherleidbare complexiteit. Het vervelende voor ID is dat dit nog nooit is gevonden laat staan aangetoond.
Wat op dit moment resteert is dat de evolutietheorie vanuit de levensbeschouwing niet geaccepteerd kan worden en dat daarom creationisme is ontstaan wat is omgevormd tot ID omdat creationisme als begrip niet houdbaar bleek.