Je verhaaltje is wars van de werkelijkheid.Willempie schreef: ↑05 sep 2022, 16:22Je verhaaltje klinkt wel mooi maar staat haaks op de werkelijkheid. Jullie eren alleen geloofsgenoten. Jullie zijn helemaal niet tolerant tegenover "andersdenkenden". En jullie doen jullie uiterste best om jullie sektarische geloof op te dringen. En jullie zijn niet te beroerd om de werkelijkheid anders voor te stellen dan die is. Dat wordt liegen genoemd. Ik neem het jou niet kwalijk. Je bent hier een levend voorbeeld van wat hersenspoeling met een mens kan doen. Ik hoop dat je er ooit weer uit komt maar dat blijkt niet zo gemakkelijk te zijn. Er zijn niet voor niets speciale programma's om gehersenspoelden weer normaal te leren denken en handelen.Alpha schreef: ↑05 sep 2022, 16:11 Je weet kennelijk nog niet dat het WTG slechts een vereiste juridische constructie is, die noodzakelijk is om b.v. grond te kopen voor een koninkrijkszaal.
Jg houden zich aan de Bijbelse raad „eer alle mensen”, ongeacht hun geloofsovertuiging (1 Petrus 2:17).
Jg proberen anderen net zo tolerant te behandelen als we zelf graag behandeld willen worden (Mattheüs 7:12).
Net als de eerste christenen worden Jg soms beschuldigd van illegaal proselitisme (Handelingen 18:12, 13).
Maar die beschuldigingen zijn vals.
We proberen niemand ons geloof op te dringen.
In plaats daarvan vinden we dat mensen de kans moeten krijgen om zich te informeren, zodat ze een bewuste keus kunnen maken.’ (Mattheüs 7:13, 14).
Sektarische religies vinden vaak dat degenen die zich wèl aan de Bijbel willen houden een sekte.
Dat overkwam Jezus en zijn discipelen ook.
Jg kunnen niemand een geloof opdringen en willen dat ook niet, want iedereen heeft een vrije wil.
Je poneert de gebruikelijke handelwijze van de christenheid op Jg.
Ik ben beslist niet degene die gehersenspoeld is, ik denk zelf na èn onderzoek daarvoor de Bijbel grondig.
De genoemde programma's worden door de christenheid gebruikt en er gaan stemmen op om dat tegen te gaan.