Alpha schreef: ↑04 okt 2022, 12:52
Jg zijn wereldwijd verenigd, een wereldwijde eenheid.
Vandaar dat zij moeite doen om alle mensen met Gods woord te bereiken, in overeenstemming met Jezus gebod.
Zo is de NWV in honderden talen verkrijgbaar en is Bijbelstudie lectuur in nagenoeg iedere taal te verkrijgen.
De NWV is up to date en niet op middeleeuwse taal en leer gebaseerd.
Johannes 3:
14 Net zoals Mozes in de woestijn de slang heeft opgeheven, zo moet ook de Mensenzoon opgeheven worden,
15 zodat iedereen die in hem gelooft, eeuwig leven zal hebben.
Johannes 17:
16 Ze zijn geen deel van de wereld, net zoals ik geen deel van de wereld ben.
17 Heilig hen door de waarheid. Uw woord is waarheid.
18 Ik heb hen de wereld in gestuurd, zoals u mij de wereld in hebt gestuurd.
Gewoon in duidelijk Nederlands of ook in honderden andere talen!
Jezus heeft het over de kleine kudde, die met hem, vanuit de hemel, als koningen en priesters over de aarde gaan regeren.
Johannes 14:
1 ‘Wees niet ongerust. Vertrouw op God en vertrouw ook op mij.
2 In het huis van mijn Vader zijn veel woningen. Als dat niet zo was, zou ik het jullie hebben gezegd. Ik ga weg om een plaats voor jullie [de kleine kudde] in orde te
maken.
Lukas 12:32 Wees niet bang, kleine kudde, want jullie Vader heeft besloten jullie het Koninkrijk te geven.
Openb. 5:
10 „Gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.” NWV
10 En U hebt ons voor onze God gemaakt tot koningen en priesters, en wij zullen als koningen regeren over de aarde. HSV
Openbaring 7:
9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen.
10 Met luide stem riepen ze steeds: ‘Redding hebben we te danken aan onze God, die op de troon zit, en aan het Lam.’ NWV.
9 Hierna zag ik en zie, een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle naties, stammen, volken en talen, stond vóór de troon en vóór het Lam, bekleed met witte gewaden en palmtakken in hun hand.
10 En zij riepen met een luide stem: De zaligheid is van onze God, Die op de troon zit, en van het Lam! HSV.
Het is inderdaad een geestelijk proces, die vanuit de Bijbel gestuurd wordt.
Mattheüs 5:
5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden. NWV.
5 Zalig zijn de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven. HSV.