Schijnbaar wil je me van iets beschuldigen. Maar je maakt niet duidelijk waarvan precies.
Zowel Stephen Jay Gould en Eugene Koonin hebben verklaard dat de modern synthesis (het neodarwisme) dood is. Dat zijn bepaald geen kleine jongens. Je hebt zelf nog een artikel van Koonin aangedragen waarin hij schrijft dat de tree of life gefalsificeerd is door de resultaten van vergelijkend genetisch onderzoek. En van een tree een forest maken lost het probleem niet op, want dan zul je toch moeten verklaren waar die individuele bomen vandaan komen. Koonin is de man van het Biologische Big Bang model. Hij schreef: "Major transitions in biological evolution show the same pattern of sudden emergence of diverse forms at a new level of complexity.”
"In each major class of biological objects, the principal types emerge "ready-made", and intermediate grades cannot be identified."
https://biologydirect.biomedcentral.com ... -6150-2-21
Koonin komen we ook weer tegen in het hier besproken artikel van de Guardian.
Ik heb me niet slechts beperkt tot citaten, ik heb links gegeven naar volledige artikelen in de NewScientist en Nature en naar andere sites. Dus niet slechts citaten, je kon het hele artikel lezen !!
In andere gevallen gaf ik citaten uit boeken, ik kan moeilijk hele boeken citeren.
Met de ongelooflijke complexiteit van de hersenen en de fantastische ontdekkingen in de microbiologie kun je met goed fatsoen darwinistische evolutie niet meer verdedigen. De woorden van Behe: “de moleculaire basis van het leven is zo verbazingwekkend, verbijsterend en elegant gebleken, dat woorden tekort schieten. Het is niet alleen dat de informatie van een levend wezen is opgeslagen in een genetische code - een kenmerk dat duidelijk intelligentie impliceert, totaal onverwacht wat betreft chemische principes. Maar ook hoe meer onderzoek, hoe meer en meer niveaus van codes, programma's en aansturingscomponenten worden gevonden.”
Celdeling, cellulair transport, moleculaire machientjes, moleculaire software en een bibliotheek aan informatie, het is een wereld op zich. Alle levende cellen zijn DNA-software gestuurde machines bestaande uit honderdduizenden eiwit-robots, waarvan de code ligt opgeslagen in het DNA, die nauwkeurig allerlei functies uitvoeren. En dan kom jij aan met je zielige domme lachwekkende toevallige mutatie. We hebben te maken met geavanceerde systemen, maar jouw denkwereld zit nog op het niveau van een telraam !
De christenen die zo denken zijn slecht geïnformeerd. Er is geen enkele reden om in evolutie te geloven. Het zijn voornamelijk katholieken die zo denken, met een paus die over evolutie rare tegenstrijdige uitspraken doet.Mullog schreef:Bedankt voor je antwoord. Het impliceert volgens mij wel dat de meerderheid van de christenen volgens jou geen christen zijn. Mogelijk dat ze daar zelf anders over denken, maar dit terzijde.
Als je niet gelooft dat God de schepper is, waarom dan nog geloven in God? Dan ben je toch een meelijwekkend persoon. Ook het geloof dat God mutaties naar beneden stuurt is absurd. Dan maak je van God een knechtje van Darwin. Theïstische evolutie is dwaasheid.