Je hebt dus de verwijsteksten niet gelezen of begrepen.Messenger schreef: ↑07 mar 2023, 10:41Jij kunt de bijbel niet bevatten en je legt de accenten verkeerd. Wat letterlijk en figuurlijk bedoeld is haal je door elkaar.Alpha schreef: ↑07 mar 2023, 10:27
Ik denk dat je de setting van die tekst niet begrijpt.
De bijbel is veel breder, dan de meeste mensen kunnen bevatten.
Ik probeer te laten zien wat de bijbel werkelijk leert.
Dat is kennelijk toch te moeilijk.
Vandaar dat men niet onderscheid wat letterlijk of figuurlijk is bedoeld.
jammer.
Neem nou bijvoorbeeld jouw volgende opmerking:Je doelt hier op de figuur die als slang Eva heeft verleid en de bron is van alle kwaad.Alpha schreef: Satan denkt ook anders, maar ik heb dat wèl door.
Daarmee sluit je opnieuw weer ogen voor de Jesaja 45 vers 5 t/m 7 tekst:Snap dan dat Satan boventallig is en niet meedoet. Het is God die de duisternis en het kwaad schept. Het STAAT er gewoon.5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.
6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Je leest naar de letter en niet naar de geest, waardoor je het niet kan begrijpen.
Je toont daarmee, dat je de bijbel voor jou gesluierd is.
2 Korinthiërs 4:
3 Als er in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat we bekendmaken, dan is het gesluierd voor hen die vergaan,
4 voor de ongelovigen. De god van deze wereld heeft hun denken verblind zodat ze het licht niet zien van het glorieuze goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is.
5 We prediken niet over onszelf maar over Jezus Christus als Heer en over onszelf als jullie slaven om Jezus’ wil. NWV.
Jammer, ik had je graag de nieuwe aarde willen laten zien.
Daar zal dan nooit meer oorlog, misdaad of honger zijn. Jes 2:4.
Vertel mij, hoe een blinde mij kan laten ontwaken?
Kom eens uit de kuil en zie!