Ik wel, vandaar dat ik die datum heb gekopieerd.
Maar ja, ik ben bij Specsavers geweest.
Hallo Trajecto,Trajecto schreef: ↑21 mar 2023, 00:17Waarschijnlijk bedoelde je bovenstaand bericht maar dat is gepost op 11:45 wintertijd.Alpha schreef: ↑07 mar 2023, 11:45 . 20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie. 21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest
is een combinatie van de profetieën in Mal 3:1 en Jes 40:3.
Beide OT citaten staat Gods naam JHWH. (יְהוָ֑ה)
Veel vertalingen zijn op de King James gebaseerd, ook de SV.
De KJV is weer op de Textus Receptus van Erasmus gebaseerd, gekenmerkt door de vele fouten en dat de drie-eenheid is toegevoegd, onder druk van de RKK.
De KJV is qua vertaling niet echt consequent.
King James Bible
Mt 3:
3 For this is he that was spoken of by the prophet Esaias, saying, The voice of one crying in the wilderness, Prepare ye the way of the Lord, make his paths straight.
3 Hij was degene over wie de profeet Jesajad had gezegd: ‘In de woestijn roept een stem: “Maak de weg van Jehovah vrij! Maak zijn paden recht.”’ NWV.
Bedoel je dat de KJV spreekt van "Lord"?
Inderdaad zou terugverwijzende naar de tekst in Jesaja er LORD (in hoofdletters) hebben moeten staan, want dat is hetgeen wat er in die vertaling steeds staat wanneer er van JHVH sprake is.
Zo gaat het nu ook met het zoeken naar waarheid
Alpha hanteert nog steeds de bijbeltijd...
Allesziende ogen...
Het gaat hier niet om meningen.
Het kwam allemaal omdat ik een bericht niet kon vinden waar met datum tijd naar verwezen werd. Ik heb toen al gesuggereerd dat er misschien een zomer tijd/wintertijd dingetje was. Daarna heb ik het bericht gelinkt en gevraagd of het dat bericht was wat bedoeld werd. Als daar een simpel Ja (of Nee) op was gekomen was het klaar geweest.Tin schreef: ↑03 apr 2023, 14:59Het gaat hier niet om meningen.
Nu is het zomertijd.
En je klok staat goed.
Dit geharrewar ging om een bericht in wintertijd.
Toen stond je klok dus niet goed.
Zo simpel is het.
Hoeven verder geen veronderstellingen bij.
En is eigenlijk ook helemaal niet zo belangrijk.
Als een mens maar zijn best doet, zoals je ook ergens schreef.
Van jezelf, maar dat moeten we natuurlijk allemaal doen.
Meer kan je ook niet doen.
En of er dan een God bestaat die daar al of niet tevreden mee is merken we wel.
Als je maar eerlijk bent tegenover jezelf. Meer kan een mens niet doen
Mullog schreef: ↑03 apr 2023, 15:55Het kwam allemaal omdat ik een bericht niet kon vinden waar met datum tijd naar verwezen werd. Ik heb toen al gesuggereerd dat er misschien een zomer tijd/wintertijd dingetje was. Daarna heb ik het bericht gelinkt en gevraagd of het dat bericht was wat bedoeld werd. Als daar een simpel Ja (of Nee) op was gekomen was het klaar geweest.Tin schreef: ↑03 apr 2023, 14:59
Het gaat hier niet om meningen.
Nu is het zomertijd.
En je klok staat goed.
Dit geharrewar ging om een bericht in wintertijd.
Toen stond je klok dus niet goed.
Zo simpel is het.
Hoeven verder geen veronderstellingen bij.
En is eigenlijk ook helemaal niet zo belangrijk.
Als een mens maar zijn best doet, zoals je ook ergens schreef.
Van jezelf, maar dat moeten we natuurlijk allemaal doen.
Meer kan je ook niet doen.
En of er dan een God bestaat die daar al of niet tevreden mee is merken we wel.
Als je maar eerlijk bent tegenover jezelf. Meer kan een mens niet doen
Nu wordt er nog steeds over geleuterd omdat iemand blijkbaar dit soort futiliteiten nog aan de bijbel moet toetsen en daarna toestemming moet vragen aan het hoofdkantoor in de VS die helemaal in de war raken want die zitten ook nog eens met een tijdverschil dus de richtlijn zal wel zijn "niks toegeven en niks vastleggen tot we het uitgezocht hebben" waarna het in de bureaucratische molen is verdwenen.
We gaan hier nooit uitkomen
N.B. voor humor moet je niet bij de JG zijn.
Tja, er werd ontkent dat ik iets schreef.Maria K schreef: ↑03 apr 2023, 15:57 Alpha schreef in zijn bericht: ↑28 mar 2023, 11:39
Ipv. een link te plaatsen direct naar dat bericht..
@Alpha en anderen die deze forum techniek niet kennen of om een andere reden niet gebruiken.
Linkadres van de titel boven het bedoelde bericht kopiëren.
viewtopic.php?p=430038#p430038
Dat is een link naar de oorspronkelijke plaats van het bericht, waar je naar wil verwijzen in een nieuw bericht.
Voor zoeken naar een bericht, waarop je wil reageren via een quote:
Zie je het peiltje omhoog in een quote bericht in blauw?
Je kunt erop klikken en dan kom je er direct.
Of verwijzen? Dan kopieren/plakken in je nieuwe bericht.
Heel wat gemakkelijker en sneller opgezocht voor de lezen en geen vergissingen meer mogelijk.
Dat hebben we begrepen ja.
En dat bleek dus verwarrend, want je computer stond op dat moment op de verkeerde tijd.
Ik heb helemaal niet ontkend dat je wat geschreven hebt.Alpha schreef: ↑03 apr 2023, 17:28Tja, er werd ontkent dat ik iets schreef.Maria K schreef: ↑03 apr 2023, 15:57 Alpha schreef in zijn bericht: ↑28 mar 2023, 11:39
Ipv. een link te plaatsen direct naar dat bericht..
@Alpha en anderen die deze forum techniek niet kennen of om een andere reden niet gebruiken.
Linkadres van de titel boven het bedoelde bericht kopiëren.
viewtopic.php?p=430038#p430038
Dat is een link naar de oorspronkelijke plaats van het bericht, waar je naar wil verwijzen in een nieuw bericht.
Voor zoeken naar een bericht, waarop je wil reageren via een quote:
Zie je het peiltje omhoog in een quote bericht in blauw?
Je kunt erop klikken en dan kom je er direct.
Of verwijzen? Dan kopieren/plakken in je nieuwe bericht.
Heel wat gemakkelijker en sneller opgezocht voor de lezen en geen vergissingen meer mogelijk.
Ik heb toen de datum van het bericht gekopieerd.
Thats all.
Dit is het bericht waarin ik ontkend zou hebben. Ik schrijf dat ik geen bericht op het gevraagde tijdstip kan vinden en geef aan dat ik er vanuit ga dat je het bericht met het andere tijdstip bedoeld. Dat is geen rocket science.Mullog schreef: ↑13 mar 2023, 18:42Misschien omdat er geen reactie om 12:45 is?
Maar waarschijnlijk bedoel je die van 11:45. Erg inhoudelijk vind ik die reactie niet. Je moet waarschijnlijk JG zijn om de illusie te hebben dat je een begrijpelijke reactie hebt geschreven. Je geeft, zoals gebruikelijk een antwoord op een niet gestelde vraag en gaat voorbij aan waarover het gaat. Maar dat lijkt niet tot je door te dringen hoewel velen je daar al op gewezen hebben.
Jij kan iets niet vinden, dus is jouw conclusie dat ik niets schreef.Mullog schreef: ↑06 apr 2023, 07:27Ik heb helemaal niet ontkend dat je wat geschreven hebt.Dit is het bericht waarin ik ontkend zou hebben. Ik schrijf dat ik geen bericht op het gevraagde tijdstip kan vinden en geef aan dat ik er vanuit ga dat je het bericht met het andere tijdstip bedoeld. Dat is geen rocket science.Mullog schreef: ↑13 mar 2023, 18:42
Misschien omdat er geen reactie om 12:45 is?
Maar waarschijnlijk bedoel je die van 11:45. Erg inhoudelijk vind ik die reactie niet. Je moet waarschijnlijk JG zijn om de illusie te hebben dat je een begrijpelijke reactie hebt geschreven. Je geeft, zoals gebruikelijk een antwoord op een niet gestelde vraag en gaat voorbij aan waarover het gaat. Maar dat lijkt niet tot je door te dringen hoewel velen je daar al op gewezen hebben.
Ik maak hier een beetje principieel punt van omdat continue geclaimd wordt de bijbel te bestuderen maar ik mij afvraag wat die studie betekent als huis tuin en keuken Nederlands al blijkbaar niet begrepen wordt en daarbij ook nog eens iemand valselijk beschuldigd wordt.
In de winter is het in Bethlehem koud, nat en soms ligt daar sneeuw.
Wat begrijp je niet aan Maar waarschijnlijk bedoel je die van 11:45. Je had ook gewoon kunnen schrijven, "Ja, die bedoelde ik".Alpha schreef: ↑19 apr 2023, 10:21...Mullog schreef: ↑06 apr 2023, 07:27
Ik heb helemaal niet ontkend dat je wat geschreven hebt.
Dit is het bericht waarin ik ontkend zou hebben. Ik schrijf dat ik geen bericht op het gevraagde tijdstip kan vinden en geef aan dat ik er vanuit ga dat je het bericht met het andere tijdstip bedoeld. Dat is geen rocket science.
Ik maak hier een beetje principieel punt van omdat continue geclaimd wordt de bijbel te bestuderen maar ik mij afvraag wat die studie betekent als huis tuin en keuken Nederlands al blijkbaar niet begrepen wordt en daarbij ook nog eens iemand valselijk beschuldigd wordt.
Jij kan iets niet vinden, dus is jouw conclusie dat ik niets schreef.
Ik heb het bericht gekopieerd, maar je meent dat ik geen Nederlands ken.
Je wilt kennelijk mij op woorden vangen, zoals de Schriftgeleerden ook bij Jezus deden.
Het is hier niet gebruikelijk om inhoudelijk te reageren op mijn Bijbelse onderwerpen.
Ps. De tijd op mijn PC wordt automatisch ingesteld en daar heb ik geen bemoeienis mee.
...
Het is bekend dat de Bijbelse leer vaak niet verdragen wordt, men wil zelf bepalen wat goed en kwaad is.Mullog schreef: ↑24 apr 2023, 17:30Wat begrijp je niet aan Maar waarschijnlijk bedoel je die van 11:45. Je had ook gewoon kunnen schrijven, "Ja, die bedoelde ik".Alpha schreef: ↑19 apr 2023, 10:21
...
Jij kan iets niet vinden, dus is jouw conclusie dat ik niets schreef.
Ik heb het bericht gekopieerd, maar je meent dat ik geen Nederlands ken.
Je wilt kennelijk mij op woorden vangen, zoals de Schriftgeleerden ook bij Jezus deden.
Het is hier niet gebruikelijk om inhoudelijk te reageren op mijn Bijbelse onderwerpen.
Ps. De tijd op mijn PC wordt automatisch ingesteld en daar heb ik geen bemoeienis mee.
...
En krijg het niet al te hoog in je bol. Jij bent Jezus niet en ik ben geen schrift geleerde en ik probeer je niet op je woorden te vangen want dat leidt tot eindeloze citaten uit de bijbel en ik weet niet zeker of ik dat kan lijden.
...... Dan wordt het een zootje.
Zo is dat.
Je wilt mij kennelijk voorschrijven wat ik schrijf.
Helaas bepaal ik dat.
Ach nee, dat weet ik niet.
Ik beroep mij nooit op mijn opleiding, dus heb ik het ook niet hoog in mijn bol.
Natuurlijk bepaal je dat zelf. Ik schrijf echter niks voor. Ik doe een suggestie om een gesprek wat soepeler te laten verlopen. Dat je dat niet oppikt zegt ook wat over je.Alpha schreef: ↑25 apr 2023, 11:35Het is bekend dat de Bijbelse leer vaak niet verdragen wordt, men wil zelf bepalen wat goed en kwaad is.Mullog schreef: ↑24 apr 2023, 17:30
Wat begrijp je niet aan Maar waarschijnlijk bedoel je die van 11:45. Je had ook gewoon kunnen schrijven, "Ja, die bedoelde ik".
En krijg het niet al te hoog in je bol. Jij bent Jezus niet en ik ben geen schrift geleerde en ik probeer je niet op je woorden te vangen want dat leidt tot eindeloze citaten uit de bijbel en ik weet niet zeker of ik dat kan lijden.
Stel dat iedereen in het verkeer zelf bepaalt aan welke regels hij zich wil houden?
Je wilt mij kennelijk voorschrijven wat ik schrijf.
Helaas bepaal ik dat.
Als jij schrijft "Je wilt kennelijk mij op woorden vangen, zoals de Schriftgeleerden ook bij Jezus deden." dan vind ik wel dat je het hoog in je bol hebt. Dan denk jij dat een futiliteit als een tijdstip waarop een bericht geplaatst is de moeite van het vangen op woorden waard is. Dan denk je ook dat jij in deze discussie dezelfde statuur hebt als Jezus in zijn discussies met de Schriftgeleerden. Maar ik voel me geen Schriftgeleerde en jij bent zeer zeker Jezus niet (noch kom je daarbij in de buurt). En die boodschap van "dienen" heb je ook niet helemaal begrepen want als je dat wel had begrepen had je mij, en ook anderen hier, zo af en toe eens gewoon antwoord op mijn en hun vraag gegeven in plaats van te bestoken met vaak niet ter zake doende Bijbelteksten, zoals over het wassen van voeten.Alpha schreef: ↑25 apr 2023, 11:35 Ik beroep mij nooit op mijn opleiding, dus heb ik het ook niet hoog in mijn bol.
Hoewel Jezus Gods zoon was en autoriteit had, beriep hij zich daar nooit op.
In tegendeel, hij kwam niet op aarde om gediend te worden, maar om te dienen.
Vandaar dat hij de voeten van zijn discipelen waste.
Dat deden gewoonlijk bedienden.
Het land was erg stoffig, dus de voeten werden vuil.
Het was een manier om gastvrijheid te tonen.
Dan kom ik ook even langs...