Yours schreef: ↑27 apr 2023, 09:17
Er is geen méér valide argument dan dit. Drag maakt deel uit van een promiscue wereld met o.a. veel seksuele uitspattingen. Nu ik dat
op voorhand weet stel ik aan die vermomde gemaskerde voorlezende persoon, geen (jong) kind bloot. En dat heeft niets met preutsheid noch met religie te maken maar alles met gezond verstand en de bescherming van kinderen.
Er is dan ook geen enkel argument dat mijn standpunt kan doen wijzigen.
Hi Yours,
Ik ben het helemaal eens met nadenken over de gezondheid van mijn kindertjes of de volksgezondheid in het algemeen.
Misschien helpt het om te weten dat promiscuïteit een persoonlijke keuze is en geen besmettelijke overdraagbare aandoening. Kindertjes kunnen dus niet ziek worden omdat ze wordt voorgelezen door iemand met veel seksuele uitspattingen.
Promiscuïteit is ook niet een gevaar voor de volksgezondheid. Het kan wel leiden tot verspreiding van geslachtsziekten met name chlamydia en gonorroe, maar die krijg je niet van voorlezen maar van seksueel contact zonder condoom.
In het kader van gezondheid ligt het dan meer in de lijn om ons af te vragen wat dan wel grote gezondheidsrisico's zijn en hoe daar onze kinderen tegen kunnen beschermen.
De RIVM (zie *) heeft een onderzoek gedaan naar factoren die een negatieve invloed hebben op gezondheid: "determinanten van gezondheid" heet dat. Er zijn vijf specifieke benoemt die impactvolle determinanten worden genoemd;
Ongezonde voeding,
Weinig bewegen,
Problematisch alcoholgebruik,
Psychosociale arbeidsbelasting
Slechte luchtkwaliteit.
*
https://www.rivm.nl/determinanten-van-gezondheid
Tevens is er een inzichtelijk ** plaatje over risicofactoren die samenhangen met gedrag. Roken en ongezonde voeding en weinig bewegen staan aan top. Aangezien roken en meeroken een direct en groot gevaar zijn vind ik het verstandig om rokers die kindertjes voorlezen te verbieden.
En aangezien overgewicht en weinig beweging daarop volgen (ik meen zelfs dat daaruitvolgend diabetes en hart en vaatziekten volksziekte nummer 1 lijken te worden) zouden we ons kunnen afvragen of we wel ongezond etende mensen of dikke of obesitas mensen aan kinderen moeten laten voorlezen. Mij lijkt dit vraagstuk belangrijker dan een drag queen of whatever seksueel geaarde omdat, zoals je ziet, promiscuïteit of seksualiteit er niet bij staat.
**
.