Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

HJW schreef: 07 aug 2023, 11:26
Vreugdevol schreef: 07 aug 2023, 10:56
Augustinus stelt slechts vast, wat vanaf genesis bekend was.
Net zoals men 1+1 vaststelde dit al de waarheid was voor het gestelde.
Niet correct. De joden kennen geen erfzonde, dus het is niet sinds Genesis bekend.
Klopt helemaal...het is een later christelijk dogma...
Geef mij de visie van het jodendom maar....
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

peda schreef: 07 aug 2023, 12:37
Snelheid schreef: 07 aug 2023, 12:22

In de Orthodoxe Kerk en de Oostere kerken ken met de leer van de erfzonden niet!!!
Daar heb jij gelijk in, ik had moeten schrijven in bepaalde orthodoxe geloofskringen , maar dan melden zich weer gelovigen die er niet van gediend zijn dat zij ondergebracht worden in"" kringen "".
Ach waarde geef niet,wat je zou kunnen doen het aanduiden met Gereformeerde Gezindte dan is het duidelijk maar moet je zelf weten natuurlijk.
Lees jou bijdragen in deze graag.
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

callista schreef: 07 aug 2023, 12:40
HJW schreef: 07 aug 2023, 11:26

Niet correct. De joden kennen geen erfzonde, dus het is niet sinds Genesis bekend.
Klopt helemaal...het is een later christelijk dogma...
Geef mij de visie van het jodendom maar....
Onder de christenen van het eerste uur deden er meerdere visies rond de gevolgen van de Genesis-zondeval verhaal de ronde.
Om aan de geschillen een einde te maken werd het dogma uitgevaardigd. Het is duidelijk dat er in de beginperiode van de Jezus beweging geen sprake was van zonde-consensus, met als gevolg dat die consensus met het dogma voor de gelovigen kerkelijk werd afgedwongen. De vraag blijft of het dogma spoort met de originele opvatting van Paulus. Zoals Snelheid terecht opmerkt, is er tot op heden ook in behoudende "' kring "' nog steeds sprake van verschil in visie.
Wat het buikgevoel betreft, dat hoeft niet te sporen met de juiste interpretatie, maar wat is de juiste interpretatie. Is dat uiteindelijk toch weer het persoonlijk buikgevoel ?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Binnen het christendom is er sowieso een immens verschil in visie en ook steeds meer denominaties.....en niet te vergeten oordelen onderling...
van diegenen die niet de juiste christelijke visie hebben......
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 07 aug 2023, 13:09 Binnen het christendom is er sowieso een immens verschil in visie en ook steeds meer denominaties.....en niet te vergeten oordelen onderling...
van diegenen die niet de juiste christelijke visie hebben......
Let op wijndrinkster ;) De Catholica de grootste Kerk ter wereld is er maar een visie,je hebt wel verschil in spiritualiteit of je bij de Benedictijnen bent of bij de Franciscanen of bij de Kruisheren enz enz maar allemaal Katholiek en een visie.
Dat heb je eveneens bij de Orthodoxie Ga naar de Grieken zingen ze geheel anders dan in Rusland of Bulgarije maar een visie ;zowel Catholica en Orthodoxie een in Theologie en Liturgie.

Waar jij het over hebt is het Calvinisme zie Nederland scheuring op scheuring afgeven op een ander en ze hebben allemaal hun eigen visie en weten het beter en alleen hun hebben de waarheid. En het is er koud en kil en de vreugde van het geloof is afwezig. Veel jongeren verlaten ook de Gereformeerde Gezindte komen terecht bij pinkstersektes zelf vindt ik van regen in de drup maar er zijn er ook genoeg die Katholiek worden zowel RKK en OKK. ze zeggen zelf .....dat is thuis komen.

Nou heb het uit gelegd aan je doe er wat mee. :)
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

callista schreef: 07 aug 2023, 13:09 Binnen het christendom is er sowieso een immens verschil in visie en ook steeds meer denominaties.....en niet te vergeten oordelen onderling...
van diegenen die niet de juiste christelijke visie hebben......
Dat vind ik nu juist prima. Een ieder kan dan vinden wat hem/ haar aanspreekt en wordt niet zoals eertijds gedwongen om quasi mee te doen in een geloofskorset dat van geen kant past. De huidige tijd is de tijd van de "' geloofs-bricoleur "'.
Overal kleuring, mooier is niet mogelijk, zo mijn credo.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

peda schreef: 07 aug 2023, 13:41
callista schreef: 07 aug 2023, 13:09 Binnen het christendom is er sowieso een immens verschil in visie en ook steeds meer denominaties.....en niet te vergeten oordelen onderling...
van diegenen die niet de juiste christelijke visie hebben......
Dat vind ik nu juist prima. Een ieder kan dan vinden wat hem/ haar aanspreekt en wordt niet zoals eertijds gedwongen om quasi mee te doen in een geloofskorset dat van geen kant past. De huidige tijd is de tijd van de "' geloofs-bricoleur "'.
Overal kleuring, mooier is niet mogelijk, zo mijn credo.
Ja.....maar ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet...en hoewel ze zich allemaal christen noemen kraken ze elkaar af....allemaal haat en nijd.

@Snelheid
Dankjewel....maar ik had het ook over het Calvinisme, het protestantisme, de gereformeerden en de hervormden...etc...enz. enz...
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

peda schreef: 07 aug 2023, 13:41
callista schreef: 07 aug 2023, 13:09 Binnen het christendom is er sowieso een immens verschil in visie en ook steeds meer denominaties.....en niet te vergeten oordelen onderling...
van diegenen die niet de juiste christelijke visie hebben......
Dat vind ik nu juist prima. Een ieder kan dan vinden wat hem/ haar aanspreekt en wordt niet zoals eertijds gedwongen om quasi mee te doen in een geloofskorset dat van geen kant past. De huidige tijd is de tijd van de "' geloofs-bricoleur "'.
Overal kleuring, mooier is niet mogelijk, zo mijn credo.
Was het maar kleuring waarde ,maar het is meer van het zelfde en zo,n scheuring heeft meestal te maken met mensen die het voor het zeggen willen hebben.

Of het nu zo is weet ik niet maar in Capelle aan den IJssel stonden 2 oudgereformeerde kerkjes naast elkaar letterlijk dus elke zondag zaten in beiden kerkjes 15 a 20 mensen twee ouderlingen kregen ruzie en zie daar en zo,n zware dominee preekt ene zondag bij het ene kerkje en dan het kerkje er naast.
Dus kleuring waarde @Peda eigenlijk niet.
Laatst gewijzigd door Snelheid op 07 aug 2023, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 07 aug 2023, 13:47
peda schreef: 07 aug 2023, 13:41

Dat vind ik nu juist prima. Een ieder kan dan vinden wat hem/ haar aanspreekt en wordt niet zoals eertijds gedwongen om quasi mee te doen in een geloofskorset dat van geen kant past. De huidige tijd is de tijd van de "' geloofs-bricoleur "'.
Overal kleuring, mooier is niet mogelijk, zo mijn credo.
Ja.....maar ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet...en hoewel ze zich allemaal christen noemen kraken ze elkaar af....allemaal haat en nijd.

@Snelheid
Dankjewel....maar ik had het ook over het Calvinisme, het protestantisme, de gereformeerden en de hervormden...etc...enz. enz...
Okee,dat had ik niet goed begrepen maar nu wel dank. :thumb1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

callista schreef: 07 aug 2023, 13:47

Ja.....maar ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet...en hoewel ze zich allemaal christen noemen kraken ze elkaar af....allemaal haat en nijd.
Een groot deel van de wereldbevolking doet gewoon mee met haat en nijd. Ook een gelovige is en blijft in mijn optiek een gewoon mens, niet meer en niet minder en wanneer een geloviger op dit forum zou gaan beweren dat hij/ zij de grote menselijke uitzondering zou zijn dan volgen bij mij vele salvo's van :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 31 jul 2023, 12:09
Alpha schreef: 31 jul 2023, 12:00 Dat overstijgt jouw niveau ver.
Ik heb regelmatig met JG’s gediscussieerd, maar niemand was zo kinderachtig als jij. Treurig.
Constant maar die jij-bakken.
Vertellen wat de Bijbel leert is niet kinderachtig, maar een waarschuwing.
Maar je, mensen accepteren vaak geen waarschuwingen en negeren die zelfs.
Desalnietemin zijn die goed bedoeld.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 31 jul 2023, 12:10
Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:52

Een schepper wordt duidelijk bewezen door zijn schepping.

Hebreeën 3:4 Natuurlijk wordt elk huis door iemand gebouwd, maar degene die alles heeft gebouwd, is God. NWV.
Allemaal geloofsbewijs Voor de gelovige kan het geloofsbewijs "' heilig "' zijn, voor de ander zegt het niets, omdat geloofsbewijs heel gewoon geen hard bewijs is.
Dat de bijbel vermeldt dat God de Schepper is, is ook niet verbazingwekkend, want de bijbel staat bol van een schepper, maar buiten de kring van gelovigen en buiten het leslokaal wordt er niets gezegd.
je bedoeld m.i. dat je de Bijbelse bewijzen niet wil accepteren.
Op JW.ORG zijn die te vinden, maar daar wordt lacherig over gedaan.

Er wordt wereldwijd en niet alleen in het "leslokaal" veel gezegd en gedaan.
Maar dat is o.a. in MT 24:14 al aangekondigd.

Tja, dat gebouwen "vanzelf" ontstaan zouden zijn, is een aantoonbaar fabeltje.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 31 jul 2023, 12:11
Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:59 Genetica is een biologische programmering, die beslist niet toevallig is ontstaan.

Wat is, volgens de Bijbel, zonde?

Het woord zonde is de vertaling van de Hebreeuwse term chat·ta’thʹ en de Griekse uitdrukking ha·marʹti·a. In beide talen betekenen de werkwoordsvormen (Hebreeuws: cha·ta’ʹ; Grieks: ha·marʹta·no) „missen”, in de zin van het niet bereiken of het missen van een doel of weg, het doel niet treffen, te kort schieten in wat juist is.

In de encyclopedie "Inzicht in de schrift" wordt dat begrip uitvoerig behandeld.
Voor de luie, tegendraadsen, heb ik hier de link:

https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200004132
Uit jouw link schreef: ZONDE

Alles wat niet in overeenstemming en dus onverenigbaar is met Gods persoonlijkheid, zijn maatstaven, zijn wegen en zijn wil; alles wat iemands verhouding tot God vertroebelt. Men kan zondigen in woorden (Job 2:10; Ps 39:1), in daden (door verkeerde dingen te doen [Le 20:20; 2Kor 12:21] of door na te laten wat gedaan dient te worden [Nu 9:13; Jak 4:17]), alsook in gedachten of door de gesteldheid van het hart (Sp 21:4; vgl. ook Ro 3:9-18; 2Pe 2:12-15). Gebrek aan geloof in God is een grote zonde, want daaruit blijkt dat men geen vertrouwen in hem stelt of te weinig vertrouwen heeft in zijn vermogen om iets tot stand te brengen
Gods wil is jouw vrije wil. Je kunt met de vrije wil zeggen wat je wilt, denken wat je wilt en doen wat je wilt.
Je kunt niets 'verkeerd'' doen met een vrije wil, je kunt geloven wat je wil of helemaal niet geloven.

Een almachtige God deert het niets of je daar wel of geen vertrouwen in hebt.

Nog maar eens: Over de vrije wil wordt door God niet geoordeeld, niet geïntervenieerd en niet veroordeeld.
De vrije wil is onvoorwaardelijk, zonder voorwaarden, zonder wetten en zonder grenzen.
Net als verkeersregels zijn de Bijbelse regels ter bescherming van de mens en het leven op aarde.

Toch worden verkeersregels veelvuldig overtreden, soms met dodelijke afloop.
Dan is het bijzonder triest dat de dader daar soms ongeschonden van af komt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 31 jul 2023, 11:44
peda schreef: 31 jul 2023, 11:38

Inderdaad volgens het verhaal kwamen de dieren netjes per paar aanwandelen. Van de reine dieren en het gevogelte evenwel elk 7 paren en van de onreine dieren slechts één paar. Door God geleid wist elk der uitverkoren dieren de weg naar de ark te vinden. Hoeveel dieren er uiteindelijk op de ark vertoefden, wordt in het verhaal niet vermeld. Maar goed ook want het aantal dier soorten is dermate groot, dat er vele arken nodig zouden zijn geweest om de levende have te bergen.
En hoe werden de zoetwatervissen aan boord gehouden?
Die zijn toch verdronken?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 31 jul 2023, 11:47
Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:24 ...
Maar helaas, net als hier, werd hij belachelijk gemaakt.
Toen ging de deur van de ark op slot.
En ging het inderdaad regenen, zoals Noach had gezegd.
Hun kritiek verstomde vanzelf.
Je schrijft alsof je er genoegen in schept :mrgreen:
Ik heb er geen plezier in als mensen waarschuwingen negeren.
In tegendeel.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 31 jul 2023, 11:55
Messenger schreef: 31 jul 2023, 11:44
En hoe werden de zoetwatervissen aan boord gehouden?
Het probleem ligt m.i. meer bij het overleven van de zoutwatervissen.
De enorme lading door God veroorzaakte water vloed die volgens het verhaal de gehele aarde duizenden meters hoog overspoelde, zal vermoedelijk zoet water geweest zijn, anders zou na het droogvallen van de aarde er een langdurig aanhoudende landbouw catastrofe hebben plaatsgevonden en daarover rept het verhaal niet.
De gebruikelijke veronderstelling, dat er toen bergen waren, die duizenden meters hoog waren.
Het is moeilijk voor mensen om te zien dat de omstandigheden voor de vloed ander waren dan nu.
Toch zijn er vele aanwijzingen, dat de toenmalige wereld tropisch was.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 31 jul 2023, 11:57
Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:29 Jij bestaat ook niet, ik kan je niet zien.
Dit antwoord typeert wel je niveau.
Ik citeerde slechts een antwoord dat door een docent, die evolutie doceerde, gegeven werd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 31 jul 2023, 12:14
Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:14
Je redenatie is ontmaskerd door gebrek in Bijbels inzicht, waardoor je appels met peren vergelijkt.

Natuurlijk is het onzinnig medemensen te interesseren voor een wereld zonder oorlog en misdaad.

Hoe noem je dan het feit dat kinderen de eigenschappen van hun ouders geërfd hebben?
Waaronder de zonde?
Zoals gesteld: het staat je geheel vrij om in de erfzonde te geloven.
Je kunt dan alleen niet volhouden dat je gelooft wat de christenen in de 1e eeuw geloofden, want die geloofden dat niet.
Als goed afgerichte JG’er laat je lastige vragen liggen.
Profetische uitspraak: je gaat nu zeggen dat ik afgericht ben en vragen ontwijk.
Onderbouw eens met de Bijbel, dat in de eerste eeuw niet in overgeërfde zonde geloofd werd?
Oprechte vragen zal ik nooit laten liggen, maar ik probeer mij aan het niveau van de vraagsteller aan te passen.

Dus samengevat, je hebt alleen de goede eigenschappen van je ouders geërfd en geen slechte?

1 Johannes 3:4 Iedereen die zonde beoefent, beoefent ook wetteloosheid, en zonde is wetteloosheid. NWV.

Vandaar dat er zoveel misdaad is en dat dat sterk toeneemt.
Zelfs jonge kinderen doen daar aan mee.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 10:52 Vertellen wat de Bijbel leert is niet kinderachtig, maar een waarschuwing.
Maar je, mensen accepteren vaak geen waarschuwingen en negeren die zelfs.
Desalnietemin zijn die goed bedoeld.
Het kinderachtige zit niet in het verkondigen van je geloof.
Het kinderachtige zit in alle jij-bakken die je erin gooit.
Dat is echt treurig.
Laat ik het zo zeggen: je gedraagt je vaak niet als 80-jarige maar als 8-jarige. Jengelen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 31 jul 2023, 13:19
Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:27 Satan heeft tot doel Gods voornemen te torpederen.
Hij krijgt hulp van voormalige engelen.

Zij hebben tot doel mensen voor de gek te houden en zij laten zich graag voor de gek houden.
Door te suggereren dat Satan niet bestaat is een belangrijk doel bereikt.

De redenatie is: wat je niet ziet bestaat niet.
Je gaat niet in op wat ik zei. Heb je het woord satan ingetoetst en volgde daar bovengenoemd riedeltje uit?
Maar als het zo is wat jij nu weer zegt, vind je het dan niet vreemd dat zijn voormalige Koning ten koste van zijn schepsels het als maar blijft uitstellen met hem af te reken? Ik zou hem al lang opgepakt hebben, jij niet?
In tegendeel tot jou, behelp ik mij niet met riedeltjes.
Zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui aan wal.

Vanwege jouw bijbel allergie, heb in mijn reactie niet met onderbouwde teksten voorzien.

Ik probeer altijd in te gaan, wat mensen schrijven.
Helaas wordt dat zelden geaccepteerd.
Het is tegen de stroom in roeien, in de hoop dat er toch bij iemand het kwartje valt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 08 aug 2023, 11:34
Alpha schreef: 08 aug 2023, 10:52 Vertellen wat de Bijbel leert is niet kinderachtig, maar een waarschuwing.
Maar je, mensen accepteren vaak geen waarschuwingen en negeren die zelfs.
Desalnietemin zijn die goed bedoeld.
Het kinderachtige zit niet in het verkondigen van je geloof.
Het kinderachtige zit in alle jij-bakken die je erin gooit.
Dat is echt treurig.
Laat ik het zo zeggen: je gedraagt je vaak niet als 80-jarige maar als 8-jarige. Jengelen.
Ik probeer mij zo goed mogelijk aan mijn publiek aan te passen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 31 jul 2023, 17:24 Gekonfijte gember gekocht heerlijk voor bij de thee en dan neem je ook even langs elkaar heen praten draad door; de oude @Peda zou zeggen ja ja maar het is wel beleving :D hou dus de maandag in de gaten en zorg dat je in het forumhuis ben.
Het is nu Dinsdag, hoor!

De Bijbel zegt o.a. dit:

1 Timotheüs 4:
1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen,
2 onder invloed van de huichelarij van leugenaars die een geweten hebben dat is dichtgeschroeid.

Titus 1:15 Voor wie rein zijn, is alles rein. Maar voor wie verontreinigd en ongelovig zijn, is niets rein, want zowel hun verstand als hun geweten is verontreinigd. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

chon schreef: 05 aug 2023, 00:22
Messenger schreef: 29 jul 2023, 11:01
Nee hoor, je hoeft niet meer naar Appie want je beschikt dan over een kastje waaruit je alles kunt krijgen:
https://www.youtube.com/watch?v=vEikLGWKI00 (The Fifth Element)

en een apparaat om een lichaam te reconstrueren (ook The Fifth Element):
https://www.youtube.com/watch?v=8-uvOpMyPgI

Fantasie kent bijna geen grenzen. 8-)
Jaja, allemaal grappig ... maar ... ondertussen niemand die nog reageerd op "De triade leer is in de 4e eeuw toegevoegd door Constantijn de grote".
Ik herhaal "toegevoegd".
Klopt, terwijl hij geen enkele notie van de betekenis had.

Daardoor was er een precedent geschapen: de keizer zou niet alleen invloed kunnen uitoefenen op de positie van de kerk maar ook op de leerstellingen.
Hij stichtte in 325 de algemene kerk van Rome en gaf "de bisschoppen" hetzelfde salaris als de heidense priesters.
Contantijn was een fervente zonneaanbidder.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 05 aug 2023, 05:46
chon schreef: 05 aug 2023, 00:22
Jaja, allemaal grappig ... maar ... ondertussen niemand die nog reageerd op "De triade leer is in de 4e eeuw toegevoegd door Constantijn de grote".
Ik herhaal "toegevoegd".
De erfzondeleer is in de 5e eeuw toegevoegd.
Ik herhaal “toegevoegd”.
Ik ben benieuwd naar de onderbouwing.

Volgens de Bijbel hebben mensen de zonde van hun ouders geërfd.

Wanneer een cakeblik gedeukt is, hebben alle andere cakes de deuk geërfd, toch?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 05 aug 2023, 07:41
Snelheid schreef: 05 aug 2023, 06:11

Hen die niet geloven waarom maken ze zich druk om de erfzonden vreemd.

En dan ook nog gedoe over wanneer vastgesteld ,dat was Concilie van Carthago 418 en het 2e Concilie van Orange 529 .Op latere Concilies deze leer nog is bevestigd.

Maar goed hen die de Verrezen Heer toegedaan zijn Jezus de Christus dus hebben geen last meer van de erfzonden.

Valt wel op hoe druk men zich er hier over maakt geeft te denken. :roll:
Ik maak me nergens druk om. Wat ik hiermee aangeef is dat JG’s niet consequent denken.
Ze roepen altijd heel hard dat ze geloven wat de christenen in de 1e eeuw geloofden. En dat blijkt dus niet zo te zijn. Eenvoudig aantoonbaar.
En dan gaan ze draaien en negeren, want zo zijn ze opgeleid.

Dat jij en Chon in de erfzonde geloven is prima en staat hier geheel los van.
Kunnen of willen ongelovigen wel geloven in Gods woord?

Geloven dient op nauwkeurige kennis gebaseerd te zijn, niet op vooroordeel.