Alpha schreef: ↑14 aug 2023, 11:22
Ik reageer op datgene wat je schrijft en heb nooit de intentie om je persoonlijk aan te vallen.
Je lanceert de ene na de andere persoonlijke aanval, je noemt Snelheid zelfs "dement".
Of je hebt de foute intenties of je hebt jezelf niet onder controle.
Daarnaast reageer je heel vaak niet op wat geschreven wordt. Elke lastige vraag ontwijk je.
Het is voor mij niet altijd mogelijk om de bron te achterhalen.
De meeste informatie haal ik uit de Jg bibliotheek, die zijn geverifieerd en vaak met bronvermelding vermeld.
Maar vaak zijn er andere bronnen, zoals een documentaire op de TV, die een gelijksoortige conclusie geven.
Het is voor mij niet mogelijk om details van die uitzending terug te halen.
Allemaal vage taal om het antwoord te verbloemen: de bronnen zijn er gewoon domweg niet, en dat kan ook niet. De erfzonde was in de 1e eeuw niet bekend. Als je daadwerkelijk nauwkeurige kennis zou hebben, zou je dat weten.
Jg geloven wat de bijbel leert en doen veel moeite om het geloof van de eerste eeuw zo dicht mogelijk te benaderen.
Dat is o.a. te zien in informele documentaires die het genootschap maakt.
De gegeven details zijn afkomstig uit grondige onderzoeken, waar men veel tijd aanbesteed.
Allemaal propaganda materiaal. Kan ik niks mee.
De lering van Jezus is in 1 woord samen te vatten: Liefde.
Ik hoor jou er nooit over. Je gelooft niet als een christen uit de 1e eeuw, maar als Farizeeers. Veel kennis, maar altijd maar neuzelen over regeltjes en elkaar aanspreken op regeltjes. Jezus verafschuwt het.
1 Kor 13 maakt een vergelijking tussen kennis en liefde en stelt dat als je alle kennis hebt en de liefde niet, dat je dan als een kletterende combaal bent.
Nergens in de woorden van Jezus is terug te vinden dat het om kennis gaat. Het gaat om liefde en de zorg voor je medemens.
Je fundament is dus niet op de bijbel gebaseerd.
Jg zijn wereldwijd verenigd.
In tegenstelling tot de christenheid, de verdeeld is in duizenden denominaties.
Hun leringen zijn daarom in strijd met elkaar èn met de Bijbelse leer en dat is ook aantoonbaar.
Hij die zichzelf verhoogd zal vernederd worden. En lees Lucas 18 vers 10-14 nog eens na en weet dan hoe Jezus tegen arrogant gedrag aankijkt
Toon dan eens aan waarin Jg van de Bijbelse leer afwijken.
Ik heb je al meerdere keren aangegeven dat jouw gedrag onbijbels is, dat de arrogantie van de JG gemeenschap onbijbels is, dat gedachte dat het allemaal draait om kennis onbijbels is.
Wat je dan doet, als goed opgeleide JG'er: alles negeren, gewoon niet op reageren en dan na verloop van tijd doodleuk weer stellen dat het niet zo is.
Zo zijn jullie stuk voor stuk opgeleid.
Ik ga wel eens gegeven bronnen na, die op de site geven worden.
Ik zie dan soms dat het mensen zijn met een hoge opleiding, die in dienst zijn van een religieuze organisatie.
Dat soort wetenschappers zie ik ook bijvoorbeeld die in dienst zijn van een tabaksfabrikant.
Niet bepaald onafhankelijk.
Net zoals de onderzoekers van de JG, ook niet onafhankelijk. Men mag slechts uitkomen op de gewenste conclusie.
Maar ook wetenschappers zijn mensen met hun beperkingen.
Soms gemotiveerd door eerzucht, hebzucht of andere tekortkomingen.
Ook daar kan je geen volmaakte mensen vinden.
Het zijn net JG'ers. Ook met hun tekortkomingen en dus geen enkele reden om je telkens zo hooghartig op te stellen en elke keer weer persoonlijke aanvallen te lanceren op alles en iedereen op deze site.