dingo schreef: ↑08 aug 2023, 16:12
Alpha schreef: ↑08 aug 2023, 15:38
Je wordt door Gods tegenstander wel degelijk gedicteerd.
Je ziet dat zelf niet.
Wie niet voor de schepper is, is tegen hem. (Mattheüs 12:30).
Over het goede nieuws ligt geen sluier. (2 Korinthiërs 4:3-5)
Het evangelie gaat niet over degenen die het bekend maken, maar over Jezus Christus.
Hij geeft licht in de geestelijke duisternis.
Marcus 9 Wie niet tegen ons is, is voor ons.
Marcus 9:
19 Jezus zei: ‘Wat zijn jullie toch een ongelovige generatie! Hoelang moet ik nog bij jullie blijven? Hoelang moet ik jullie nog verdragen? Breng hem bij me.
20 Ze brachten de jongen bij hem. Maar zodra de geest Jezus zag, liet hij het kind stuiptrekken. Het viel op de grond en rolde met het schuim op de mond heen en weer.
21 Jezus vroeg aan de vader: ‘Hoelang heeft hij dit al?’ Hij antwoordde: ‘Van kleins af aan.
22 De geest gooit hem vaak in het vuur en in het water om hem om te brengen. Maar als u iets kunt doen, heb dan medelijden met ons en help ons.’ 23 Jezus zei tegen hem: ‘“Als u iets kunt doen”, zeg je? Alles is mogelijk voor wie geloof heeft.’
24 Onmiddellijk riep de vader van het kind uit: ‘Ik heb geloof! Kom mij te hulp waar ik in geloof tekortschiet
29 Hij antwoordde: ‘Dit soort kan alleen door gebed worden uitgedreven.’
39 Maar Jezus zei: ‘Probeer hem niet tegen te houden, want iemand die in mijn naam een wonder doet, zal niet snel iets slechts over me kunnen zeggen.
40 Want wie niet tegen ons is, is vóór ons.
Luk 9:
23 Jezus zei tegen hem: ‘“Als u iets kunt doen”, zeg je? Alles is mogelijk voor wie geloof heeft.’
24 Onmiddellijk riep de vader van het kind uit: ‘Ik heb geloof! Kom mij te hulp waar ik in geloof tekortschiet!’
28 Jezus ging een huis binnen, en toen zijn discipelen weer met hem alleen waren, vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’
29 Hij antwoordde: ‘Dit soort kan alleen door gebed worden uitgedreven.’
50 Maar Jezus zei tegen hem: ‘Probeer hem niet tegen te houden, want wie niet tegen jullie is, is vóór jullie.’ NWV.