Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2683
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Inktvlam »

Mullog schreef: 14 aug 2023, 14:54 Eens even kijken hoe ik "Men geloofd niet dat Jezus dat in de eerste eeuw zou doen, men had die verwachting." zou kunnen rijmen met
  • ”Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen. Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.” (Jezus, Mt. 16:27,28)
  • ”Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dit alles ziet, dat het einde nabij is. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.” (Jezus, Mt. 24:33,34; Mc. 13:29,30)
Ik heb dit vroeger al eens op een ander forum toegelicht.

“Voorwaar, ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt." (Mat.24:34, Marc.13:30, Luc.21:32)
“Dit alles” betreft de wederkomst van Christus. “Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan” kom ik in het werk van Lorber (de grote christelijke profeet) niet tegen. Wel staat er dat de leerlingen van Jezus alles heel helder zullen zien, horen en voelen en ook de voornaamste leiders zijn bij dit grootse gebeuren, niet alleen van de nieuwe aarde, maar van de hele materiële en geestelijke wereld (GJE 8 49). “Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan” kan dus opgevat worden als “deze generatie zal bewust betrokken raken bij deze belangrijke gebeurtenis”.

"Want de zoon des mensen zal komen in de heerlijkheid des vaders, met zijn engelen, en dan zal hij een ieder vergelden naar zijn daden. Voorwaar, ik zeg u: Er zijn sommigen onder degenen, die hier staan, die de dood voorzeker niet zullen smaken, voordat zij de zoon des mensen hebben zien komen in zijn koninklijke waardigheid." (Mat.16:27-28, Marc.9:1).
Het Groot Johannes evangelie (van Lorber) geeft deze tekst:
[5] Wel zal het ooit gebeuren dat Ik, nu als Mensenzoon, terug zal komen in de heerlijkheid van de Vader met alle engelen, wier macht jullie kennen, maar Hij zal ook dan handelen zoals nu, en alleen een ieder kunnen helpen en vergelden naar de mate van zijn hoogst eigen werken. Wie dood wordt bevonden, zal ook dood blijven tot aan de tijd van de grote opwekking van al degenen, die in de graven van het gericht zijn gebleven, en ook daar zal ieders liefde, wil en geweten rechter zijn voor altijd! (Mat. 16,27)
[6] Maar zij die leven volgens Mijn woorden, en werken verrichten van ware zelfverloochening en innerlijke vrije liefde, zullen de dood niet zien en nooit voelen. Waarlijk, tot Mijn en jullie grote vreugde kan Ik jullie zeggen, dat sommigen van jullie geen dood zullen smaken en voelen, en getuigen zullen zijn van alles, totdat, zoals ook voorheen is besproken, de Zoon des mensen in Zijn rijk zal komen; zij zullen Hem zien en met Hem heersen, eeuwig! Maar daarvoor is zeer veel liefde nodig tot God en de naaste." (Mat. 16,28)
(GJE 5 171:5-6).

De vraag is nu wat Jezus bedoelt met: “de dood niet zullen smaken en voelen”. Twee mogelijkheden:
1) Henoch en Elia bijvoorbeeld hebben de dood niet gevoeld en werden met (verheerlijkt) lichaam en al in de hemel opgenomen.
2) Mensen met een levend geloof, die liefdevol geleefd hebben zullen de pijn en het lijden van de dood niet kennen. De dood is dan slechts het afwerpen van een “zwaar lichaam”.

In het werk van Lorber staat dat de wederkomst van Christus in stappen zal plaatsvinden. Eén van die stappen is dat Jezus persoonlijk en lichamelijk zichtbaar tot diegenen komen die hem het meest liefhebben en het grootste verlangen naar zijn wederkomst en ook het volle en levende geloof daarvoor zullen hebben. (GJE 9 94:6).
Het aanschouwen van Christus in al zijn kracht is iets wat alle eeuwen gewoon is doorgegaan. Zoals bij Franciscus (1181-1226), Hadewijch (1210-1250), enz. Ook vandaag de dag nog ervaren mensen verschijningen van Christus.
Theresia van Avila (1515-1582): “Het is een schittering die niet verblindt. Het is een licht dat van alle aardse licht oneindig verschilt, en bij welks stralen vergeleken, die der zon krachteloos zijn.”

Hedendaagse verschijningen van Christus (boek van Berthilde van der Zwaag):
“Ik kon letterlijk en figuurlijk niet om hem heen. Er ging enorm veel liefde, warmte en begrip van hem uit. Ik voelde me volkomen geaccepteerd. Ik had me nog nooit zo volkomen geaccepteerd gevoeld.”

“Het was onbeschrijfelijk, het is niet uit te leggen hoe mooi het was. Ik heb iets goddelijks ervaren. Er was geen enkele vrees. Onvoorstelbaar vrij, gelukkig en veilig.”

“Zodra je Hem ziet, valt alles weg, je ziet alleen nog Zijn schoonheid, Zijn waardigheid. Hij is allesomvattend, toegankelijk, vol van licht, liefde, waarheid en genade, zoals de zon in haar kracht. Wat me vooral bijbleef was Zijn grootheid, hoe klein had ik van Hem gedacht. Hij is honderd procent waarheid, zelfs geen kleine leugen kan in Zijn licht bestaan.”
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Vreugdevol
Berichten: 1315
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Vreugdevol »

HJW schreef: 15 aug 2023, 06:28
Vreugdevol schreef: 14 aug 2023, 21:08
Of Mullog is dom en weet niet wat hij zegt. :)
Mullog doet het onderbouwd, alhoewel de mogelijke conclusies hier en daar provocerend zijn opgesteld.
Dat neemt de teksten niet weg.
Alleen maar stellen dat Mullog dom kan zijn is geen inhoudelijke weerlegging en bepaald niet sterk.
Hoe moeten we volgens jou deze teksten lezen ?
Matheus 16:28

Spreekt overduidelijk over de hemelvaart.

Mat 16:28 - Verily I say unto you, There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of man coming in his kingdom.
https://www.blueletterbible.org/kjv/mat ... onc_945028

Dan pak ik er nog een tekst bij om het te verduidelijken.

Jhn 18:36 - Jesus answered, My kingdom is not of this world: if my kingdom were of this world, then would my servants fight, that I should not be delivered to the Jews: but now is my kingdom not from hence.


Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.” (Jezus, Mt. 24:33,34; Mc. 13:29,30)

Het tweede stuk gaat over de generatie die alle tekenen mee maken die hij benoemde, en dat zijn er nogal wat in die tijd niet van toepassing.

Deze generatie slaat dus op de generatie die al die tekenen ziet gebeuren.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Vreugdevol schreef: 15 aug 2023, 09:10
Spreekt overduidelijk over de hemelvaart.

Mat 16:28 - Verily I say unto you, There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of man coming in his kingdom.
https://www.blueletterbible.org/kjv/mat ... onc_945028
Je moet dan wel even vers 27 erbij pakken wat duidelijk over de wederkomst gaat.
Jij gelooft dat Jezus’ koninkrijk niet op aarde is ?
Maar dan is vers 27 overbodig.
Je haalt vers 28 geheel uit de context.
Geloof jij in een wederkomst van Jezus ? Zal er dan een nieuwe aarde komen onder Gods leiding ?
Het tweede stuk gaat over de generatie die alle tekenen mee maken die hij benoemde, en dat zijn er nogal wat in die tijd niet van toepassing.

Deze generatie slaat dus op de generatie die al die tekenen ziet gebeuren.
En dat was dus niet in die tijd.
Vreugdevol
Berichten: 1315
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Vreugdevol »

HJW schreef: 15 aug 2023, 09:59
Vreugdevol schreef: 15 aug 2023, 09:10
Spreekt overduidelijk over de hemelvaart.

Mat 16:28 - Verily I say unto you, There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of man coming in his kingdom.
https://www.blueletterbible.org/kjv/mat ... onc_945028
Je moet dan wel even vers 27 erbij pakken wat duidelijk over de wederkomst gaat.
Jij gelooft dat Jezus’ koninkrijk niet op aarde is ?
Maar dan is vers 27 overbodig.
Je haalt vers 28 geheel uit de context.
Geloof jij in een wederkomst van Jezus ? Zal er dan een nieuwe aarde komen onder Gods leiding ?
de context is duidelijk Jezus sprak voor zijn lijden en sterven voor het uit storten van de heilige geest en voor de hemelvaart.

Dat als men in vers 27 spreekt van zijn terugkomst uit de hemel men in vers 28 verduidelijkt dat sommige hem eerst zien heengaan vrij logisch.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Vreugdevol schreef: 15 aug 2023, 10:06 de context is duidelijk Jezus sprak voor zijn lijden en sterven voor het uit storten van de heilige geest en voor de hemelvaart.

Dat als men in vers 27 spreekt van zijn terugkomst uit de hemel men in vers 28 verduidelijkt dat sommige hem eerst zien heengaan vrij logisch.
Ik probeer je te volgen:
waarom moet hij nog terugkomen als zijn koninkrijk niet van deze wereld is ?
Komt er dan een nieuwe aarde onder Gods leiding ?

Er staat dat zij hem zien komen in zijn koninkrijk......dat is niet de hemelvaart. Daar zien ze hem alleen vertrekken van deze aarde, ze zien hem niet in het koninkrijk aankomen.

De uitleg over vers 28.....is dat een uitleg die bij een geloofsgemeente naar voren komt of is dat een persoonlijke gedachtengang ?
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Aldus Inktvlam;Mensen met een levend geloof, die liefdevol geleefd hebben zullen de pijn en het lijden van de dood niet kennen. De dood is dan slechts het afwerpen van een “zwaar lichaam”.
Inderdaad je verlaat het aardse huis wat wij lichaam noemen en dan vrij van alles,Mensen die je al aan haalde die een Jezus Christus verschijning hebben gehad wat nog elke dag plaatsvindt zijn de dood al voorbij.al is de dood de laatste vijand waar de waar gelovige mee te maken krijgt.

Zo zal er ook nog een opname zijn dat mensen gelijk opgenomen worden ze zullen de dood niet mee maken de een wel de ander niet,het zal wel wat paniek geven ,maar goed de nieuwe Hemel een Aarde is aanstaande.Heerlijk.
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Inktvlam schreef: 15 aug 2023, 08:55

In het werk van Lorber staat dat de wederkomst van Christus in stappen zal plaatsvinden. Eén van die stappen is dat Jezus persoonlijk en lichamelijk zichtbaar tot diegenen komen die hem het meest liefhebben en het grootste verlangen naar zijn wederkomst en ook het volle en levende geloof daarvoor zullen hebben. (GJE 9 94:6).
Het aanschouwen van Christus in al zijn kracht is iets wat alle eeuwen gewoon is doorgegaan. Zoals bij Franciscus (1181-1226), Hadewijch (1210-1250), enz. Ook vandaag de dag nog ervaren mensen verschijningen van Christus.
Theresia van Avila (1515-1582): “Het is een schittering die niet verblindt. Het is een licht dat van alle aardse licht oneindig verschilt, en bij welks stralen vergeleken, die der zon krachteloos zijn.”

Hedendaagse verschijningen van Christus (boek van Berthilde van der Zwaag):
“Ik kon letterlijk en figuurlijk niet om hem heen. Er ging enorm veel liefde, warmte en begrip van hem uit. Ik voelde me volkomen geaccepteerd. Ik had me nog nooit zo volkomen geaccepteerd gevoeld.”

“Het was onbeschrijfelijk, het is niet uit te leggen hoe mooi het was. Ik heb iets goddelijks ervaren. Er was geen enkele vrees. Onvoorstelbaar vrij, gelukkig en veilig.”

“Zodra je Hem ziet, valt alles weg, je ziet alleen nog Zijn schoonheid, Zijn waardigheid. Hij is allesomvattend, toegankelijk, vol van licht, liefde, waarheid en genade, zoals de zon in haar kracht. Wat me vooral bijbleef was Zijn grootheid, hoe klein had ik van Hem gedacht. Hij is honderd procent waarheid, zelfs geen kleine leugen kan in Zijn licht bestaan.”
Zo heb ik het ook begrepen.
Diegenen die nu reeds bij hun aardse leven in het Koninkrijk wonen, ervaren reeds de voor hen levende Jezus.
Als ongelovige, niet Koninkrijkbewoner, ligt voor mij de zaak anders. Ik ervaar de "'levende "' helemaal niet en voor mij moet het verhaal van de Wederkomst nog steeds plaatsvinden. Een eindeloze discussie over de Wederkomst kan dan gaan plaatsvinden. Wanneer dat plaats gaat vinden, op basis van welke signalen die verwachting is gestoeld, waarom het zo lang moet duren, of dat het Sint Juttemis wordt. Talloze waarom vragen waarbij de persoonlijke "' bias "" de teneur van het gesprek bepaalt.
De nu reeds in het Koninkrijk verblijvenden hebben met de mooie woorden van Berthilde van der Zwaag in het achterhoofd aan al die "" waaroms "' geen boodschap, voor hen is Jezus al lang persoonlijk wedergekomen. .
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

De Wederkomst waarde @Peda en de eindeloze discussie wat je al aan haalde heeft ook geen zin daar heb je gelijk in.Op grond van de Heilige Schrift weet niemand dat wanneer Jezus de Christus terug zal komen==Hij zal komen als een dief in de nacht== en ook nog is dat niemand het verwacht.En wat staat ons te doen zo als de wijze meisjes de lampen brandend houden.

Maar dat Hij gaat komen is zeker misschien van daag of morgen wie zal het zeggen,maar laat men voor bereid zijn.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Tja....hoop doet leven... :geek:
Vreugdevol
Berichten: 1315
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Vreugdevol »

HJW schreef: 15 aug 2023, 11:06 Ik probeer je te volgen:
waarom moet hij nog terugkomen als zijn koninkrijk niet van deze wereld is ?
Komt er dan een nieuwe aarde onder Gods leiding ?
Hij sprak voor de kruisiging, zijn eerste taak was om de kop van de slang te vermozzelen. Zijn tweede taak is om als God de schepping te herstellen en al het kwaad te straffen.

Bij zijn tweede terugkomst is er geen sprake van strijd, één woord uit zijn mond voldoet.

(Het onze Vader)

HJW schreef: 15 aug 2023, 11:06 Ik probeer je te volgen:
Er staat dat zij hem zien komen in zijn koninkrijk......dat is niet de hemelvaart. Daar zien ze hem alleen vertrekken van deze aarde, ze zien hem niet in het koninkrijk aankomen.
Komt op hetzelfde neer, men sprak toen iets anders. Dat zie je wel meer in de bijbel.

HJW schreef: 15 aug 2023, 11:06 De uitleg over vers 28.....is dat een uitleg die bij een geloofsgemeente naar voren komt of is dat een persoonlijke gedachtengang ?
Is dat belangerijk?
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

callista schreef: 15 aug 2023, 12:27 Tja....hoop doet leven... :geek:
Volgens de bijbel moeten eerst alle joden zich bekeren tot Christus.
Nou, als ik naar de joden kijk zie ik dat voorlopig niet gebeuren. Je hebt vooral seculiere joden en (ultra)orthodoxe joden.
Ik zie daar nog geen bekeringsgolf.
Vreugdevol
Berichten: 1315
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Vreugdevol »

HJW schreef: 15 aug 2023, 12:29
callista schreef: 15 aug 2023, 12:27 Tja....hoop doet leven... :geek:
Volgens de bijbel moeten eerst alle joden zich bekeren tot Christus.
Nou, als ik naar de joden kijk zie ik dat voorlopig niet gebeuren. Je hebt vooral seculiere joden en (ultra)orthodoxe joden.
Ik zie daar nog geen bekeringsgolf.
Kan heel snel gaan, dat zie je wel met meer dingen in de wereld die wij eerst voor onmogelijk hielden.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

HJW schreef: 15 aug 2023, 12:29
callista schreef: 15 aug 2023, 12:27 Tja....hoop doet leven... :geek:
Volgens de bijbel moeten eerst alle joden zich bekeren tot Christus.
Nou, als ik naar de joden kijk zie ik dat voorlopig niet gebeuren. Je hebt vooral seculiere joden en (ultra)orthodoxe joden.
Ik zie daar nog geen bekeringsgolf.
Een absurd iets...die christelijke bekeringsdrift. :evil:
Het zal ook nooit gebeuren......en dat hoop ik ook....

Ik heb jaren geleden in een joodse kliniek gewerkt en het zijn de geweldigste mensen die ik ooit heb ontmoet...
Ze hebben hun eigen geloof......
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Dat de Joden zich tot het Christendom keren is een feit en hen die zeggen dat zal nooit gebeuren tja.....................Het wordt hier in dit land stil gehouden maar de beweging Messias belijdende Joden groeit zeer snel.

Tel uit je winst.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Snelheid schreef: 15 aug 2023, 12:42 Dat de Joden zich tot het Christendom keren is een feit en hen die zeggen dat zal nooit gebeuren tja.....................Het wordt hier in dit land stil gehouden maar de beweging Messias belijdende Joden groeit zeer snel.

Tel uit je winst.
Nee...dat zijn dan christenen i.p.v. joden geworden
De joden is meer dan genoeg ellende aangedaan door het christendom...
Laatst gewijzigd door callista op 15 aug 2023, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Vreugdevol schreef: 15 aug 2023, 12:34
Kan heel snel gaan, dat zie je wel met meer dingen in de wereld die wij eerst voor onmogelijk hielden.
Voorlopig is er geen enkel teken die kant op. Integendeel.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

callista schreef: 15 aug 2023, 12:35 Een absurd iets...die christelijke bekeringsdrift. :evil:
Het zal ook nooit gebeuren......en dat hoop ik ook....

Ik heb jaren geleden in een joodse kliniek gewerkt en het zijn de geweldigste mensen die ik ooit heb ontmoet...
Ze hebben hun eigen geloof......
Ze hebben inderdaad hun eigen geloof en zo hoort het ook.
Punt was bedoeld voor de eindtijd-denkers…..dat hiermee wel vrij helder is dat dat nog lang niet aan de orde is.
Sommige mensen willen zaken zooooo graag zien dat ze dingen zien die er niet zijn.
Vreugdevol
Berichten: 1315
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Vreugdevol »

HJW schreef: 15 aug 2023, 12:45
Vreugdevol schreef: 15 aug 2023, 12:34
Kan heel snel gaan, dat zie je wel met meer dingen in de wereld die wij eerst voor onmogelijk hielden.
Voorlopig is er geen enkel teken die kant op. Integendeel.
Dat heb je dat mis, want hun bekering komt voort uit benauwdheid.

De wereld keert zich in rap tempo tegen Israël.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Over de noodzaak van de joden bekering wordt inmiddels in de grotere christelijke kerken met veel meer nuance gekeken als in het verleden het geval was .De vervangingstheologie en wat daar allemaal mee samenhangt, wordt anno 2023 niet meer groots geschreven. Dat er een aantal gelovigen daar niet in mee willen, is natuurlijk een feit. Maar de achterblijvers houden op den duur de "' karavaan "' niet op, ook een hard feit.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

callista schreef: 15 aug 2023, 12:35
Een absurd iets...die christelijke bekeringsdrift. :evil:
Het zal ook nooit gebeuren......en dat hoop ik ook....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Messiaanse_beweging

Het Duitse, christelijke persbureau Idea beweerde in 2003 dat het aantal messiasbelijdende joden dat zich in Israël bevond in twintig jaar tijd was vertwintigvoudigd van 300 naar 6000.

Wat waarschijnlijk al propaganda is.

Volgens de hervormde theoloog Cohen Stuart, in een interview met Trouw in 2001, gaat het bij evangelisatie-organisaties vaak om fondsenwerving en wordt het aantal geschatte messiasbelijdende joden steeds opgeschroefd, om kerkleden ruimhartiger te laten doneren

Zo zie je maar weer.....
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Vreugdevol schreef: 15 aug 2023, 12:54
Dat heb je dat mis, want hun bekering komt voort uit benauwdheid.

De wereld keert zich in rap tempo tegen Israël.
Ik zie geen teken van zelfs maar een begin van massale bekering.
Dat de hele wereld zich tegen Israel keert is feitelijk onjuist. Er is wel groeiende kritiek op hoe ze met de palestijnen omgaan en die kritiek is terecht.
Saoedi Arabie is bijna zover dat ze Israel gaan erkennen. Dat is heel wat anders dan wat jij beweert.
Ik kijk liever naar de feiten.
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Aldus Vreugdevol;Kan heel snel gaan, dat zie je wel met meer dingen in de wereld die wij eerst voor onmogelijk hielden.
Klopt; maar dat maakt mensen onrustig en hebben liever niet dat dat wordt gezegd;wat nu niet voor mogelijk werd gehouden is morgen een feit.

Hoor het ze nog zeggen in Europa komt er nooit meer oorlog en zien daar de Oekraine.

En wat Israel betreft geen paniek; zij zullen overwinnen bij de erkenning van Jezus de Christus de Verrezen Heer.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Snelheid schreef: 15 aug 2023, 13:19
En wat Israel betreft geen paniek; zij zullen overwinnen bij de erkenning van Jezus de Christus de Verrezen Heer.
Dat zal nooit gebeuren.....laat die christenen eens stoppen met hun absurde evangelisatie....zonder respect voor andere visies en levensbeschouwingen..... :?
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 15 aug 2023, 13:22
Snelheid schreef: 15 aug 2023, 13:19
En wat Israel betreft geen paniek; zij zullen overwinnen bij de erkenning van Jezus de Christus de Verrezen Heer.
Dat zal nooit gebeuren.....laat die christenen eens stoppen met hun absurde evangelisatie....zonder respect voor andere visies en levensbeschouwingen..... :?
Neen jij gelooft dat niet prima,maar het gaat toch gebeuren hoe dan ook;het zei zo.
VERITAS VOS LIBERABIT.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

callista schreef: 15 aug 2023, 13:22
Dat zal nooit gebeuren.....laat die christenen eens stoppen met hun absurde evangelisatie....zonder respect voor andere visies en levensbeschouwingen..... :?
Maar als het christendom wordt aangevallen, vaak ook zonder respect…..dan vind je het allemaal prachtig en heeft het je volledige steun.
Tja…..het is sowieso beter om respectloos gedrag te stoppen