Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Snelheid
Berichten: 11288
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Snelheid »

HJW schreef: 15 aug 2023, 13:18
Snelheid schreef: 15 aug 2023, 13:10

:naughty: :naughty:
Actie = reactie.
Het initiatief ligt bij jou.
De waarheid prikt, anders zou je niet reageren.
:naughty: :naughty:
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door peda »

HJW schreef: 15 aug 2023, 13:06
peda schreef: 15 aug 2023, 13:04 Op Freehinker staat 100 % logica denken voorop
In theorie wel, in praktijk niet. Ik heb meerdere grote missers aangetoond in de vermeende logica van Carrier.
Toch omarmen de atheisten dat.
Logica is niet de drijfveer, de afkeer tegen het christendom is de drijfveer.
De laatste drijfveer benoeming( afkeer ) , is in de regel niet hard te bewijzen.
Dat puur logica denken bevorderlijk is om als uitkomst het naturalisme te omarmen, is m.i. wel een vaststaand feit.
Vreugdevol
Berichten: 1316
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Vreugdevol »

HJW schreef: 15 aug 2023, 13:06
peda schreef: 15 aug 2023, 13:04 Op Freehinker staat 100 % logica denken voorop
In theorie wel, in praktijk niet. Ik heb meerdere grote missers aangetoond in de vermeende logica van Carrier.
Toch omarmen de atheisten dat.
Logica is niet de drijfveer, de afkeer tegen het christendom is de drijfveer.
Klopt dat heb je goed gezien.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door HJW »

peda schreef: 15 aug 2023, 13:28
De laatste drijfveer benoeming( afkeer ) , is in de regel niet hard te bewijzen.
Dat puur logica denken bevorderlijk is om als uitkomst het naturalisme te omarmen, is m.i. wel een vaststaand feit.
In de regel niet. In dit specifieke geval wel.
Punt bij de logica is dat je ook bij die mensen ook ziet dat zij de logica loslaten om tot de gewenste uitkomst te komen.
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door peda »

HJW schreef: 15 aug 2023, 13:35
peda schreef: 15 aug 2023, 13:28
De laatste drijfveer benoeming( afkeer ) , is in de regel niet hard te bewijzen.
Dat puur logica denken bevorderlijk is om als uitkomst het naturalisme te omarmen, is m.i. wel een vaststaand feit.
In de regel niet. In dit specifieke geval wel.
Punt bij de logica is dat je ook bij die mensen ook ziet dat zij de logica loslaten om tot de gewenste uitkomst te komen.
Wanneer de logica wordt losgelaten, neemt de persoonlijke "' bias "' het betoog over. Dat geldt m.i. voor iedereen. Uiteraard heeft beschouwer A meer/ minder last van "" bias "" als beschouwer B, dat is ook duidelijk, maar individueel 100 % "" bias-vrij "' handelen/oordelen, dat is voor mij wel de uitzondering en niet de regel.
Het mooie op G G is in mijn optiek nu juist de vrijheid van het grootschrijven van velerlei individuele "" biassen "". Alleen de "" bias "' ik heb s-c-h-i-j-t aan de wet, is op G G zoals ik het zie niet toegestaan
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door peda »

Maar terug naar het onderwerp. Ik wacht op de bespreking van de bruikbaarheid van Bayes in de Carrier omgeving.
Meer objectiviteit in het subjectieve landschap ( 66 % juistheid ).
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6615
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Peter79 »

peda schreef: 15 aug 2023, 13:04
Peter79 schreef: 15 aug 2023, 12:54
Kaaij noemde hem een geestverwant. Ik denk dat ze beiden het geloof niet kunnen loslaten, maar alleen als je het loslaat, kan je echt vrij zijn. Dat vind ik tragisch, dat ze het niet kunnen loslaten en daardoor ronddolen als roependen in de woestijn.
Op Freehinker staat 100 % logica denken voorop en wanneer er uit logica overwegingen geen plaats is voor God in het persoonlijk leven, dan past Carrier perfect in de eigen "' bias "'. Daar heb ik overigens niets op tegen. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds zit te wachten op de behandeling van "" Bayes "' bij de 66 % score van Carrier op juistheid. Bayes zie ik nu juist als een redelijk objektieve ( statistische ) maatstaf, in een uiterst subjectieve omgeving.
De logica stoot daar niet alleen God maar ook de menselijkheid wel eens van de troon, nietwaar?
Ik vond hier een duidelijke uitleg over Bayesiaanse statistiek: https://bookdown.org/hjonkman/hhwptest/ ... -14-bayes/
Grappig is dat Bayes ook predikant was.

Bayes mag dan objectief lijken, Bayes is a premise-eating machine: https://rjosephhoffmann.com/tag/bayes-theorem/
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door peda »

Peter79 schreef: 15 aug 2023, 14:07
peda schreef: 15 aug 2023, 13:04

Op Freehinker staat 100 % logica denken voorop en wanneer er uit logica overwegingen geen plaats is voor God in het persoonlijk leven, dan past Carrier perfect in de eigen "' bias "'. Daar heb ik overigens niets op tegen. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds zit te wachten op de behandeling van "" Bayes "' bij de 66 % score van Carrier op juistheid. Bayes zie ik nu juist als een redelijk objektieve ( statistische ) maatstaf, in een uiterst subjectieve omgeving.
De logica stoot daar niet alleen God maar ook de menselijkheid wel eens van de troon, nietwaar?
Ik vond hier een duidelijke uitleg over Bayesiaanse statistiek: https://bookdown.org/hjonkman/hhwptest/ ... -14-bayes/
Grappig is dat Bayes ook predikant was.

Bayes mag dan objectief lijken, Bayes is a premise-eating machine: https://rjosephhoffmann.com/tag/bayes-theorem/

Hallo Peter,

Dank voor de info.
Dat Bayes niet door iedereen als 100 % objectief wordt gezien in de Carrier-toepassing, dat is mij bekend.
Ik wacht vooreerst onder dit topic op toelichting op de Carrier -Bayes-toepassing.
Wanneer ik vervolgens van de Carrier-hoed-en-de-rand weet heb, dan ga ik aansluitend te rade bij diegenen die weer commentaar hebben op-de-Carrier-Bayes-hoed-en-de-rand-aanpak.
Er is nog veel te doen, er is m.i. geen sprake van het scenario grote-stappen-fluks-thuis, maar dat is inmiddels bekend.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Mart »

peda schreef: 15 aug 2023, 13:28
HJW schreef: 15 aug 2023, 13:06
In theorie wel, in praktijk niet. Ik heb meerdere grote missers aangetoond in de vermeende logica van Carrier.
Toch omarmen de atheisten dat.
Logica is niet de drijfveer, de afkeer tegen het christendom is de drijfveer.
De laatste drijfveer benoeming( afkeer ) , is in de regel niet hard te bewijzen.
Dat puur logica denken bevorderlijk is om als uitkomst het naturalisme te omarmen, is m.i. wel een vaststaand feit.
Volgens mij zijn al je missers (de 5 punten die ja had) uit het water geschoten. Hoewel ik de wetenschap volg en daarom een historische Jezus vermoed waarop de nieuw testamentische Jezus is gebaseerd die heel anders is dan de nieuw testamentische Jezus, heb je Carrier absoluut niet weerlegd in je 5 punten.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door peda »

Mart schreef: 15 aug 2023, 16:03
peda schreef: 15 aug 2023, 13:28

De laatste drijfveer benoeming( afkeer ) , is in de regel niet hard te bewijzen.
Dat puur logica denken bevorderlijk is om als uitkomst het naturalisme te omarmen, is m.i. wel een vaststaand feit.
Volgens mij zijn al je missers (de 5 punten die ja had) uit het water geschoten. Hoewel ik de wetenschap volg en daarom een historische Jezus vermoed waarop de nieuw testamentische Jezus is gebaseerd die heel anders is dan de nieuw testamentische Jezus, heb je Carrier absoluut niet weerlegd in je 5 punten.
Ik denk dat jij HJW op het oog hebt, zelf heb ik Carrier niet in 5 punten weerlegd.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Mart »

peda schreef: 15 aug 2023, 16:22
Mart schreef: 15 aug 2023, 16:03
Volgens mij zijn al je missers (de 5 punten die ja had) uit het water geschoten. Hoewel ik de wetenschap volg en daarom een historische Jezus vermoed waarop de nieuw testamentische Jezus is gebaseerd die heel anders is dan de nieuw testamentische Jezus, heb je Carrier absoluut niet weerlegd in je 5 punten.
Ik denk dat jij HJW op het oog hebt, zelf heb ik Carrier niet in 5 punten weerlegd.
Je hebt gelijk. M'n excuses.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door HJW »

Mart schreef: 15 aug 2023, 16:03 Volgens mij zijn al je missers (de 5 punten die ja had) uit het water geschoten.
Waar dan ? Ze liggen nog steeds in het water. Kun je aangeven wie waar welke vermeende missers uit het water heeft geschoten ?
Hoewel ik de wetenschap volg en daarom een historische Jezus vermoed waarop de nieuw testamentische Jezus is gebaseerd die heel anders is dan de nieuw testamentische Jezus, heb je Carrier absoluut niet weerlegd in je 5 punten.
Ik ben gewend aan heel inhoudelijke reacties van je.
Ik heb Carrier niet in zijn geheel weerlegd door mijn commentaar op de 5 punten.
De 5 punten heb ik becommentarieerd.

Kun jij aangeven waarom de hypothese van een historische Jezus betere papieren heeft ?
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7889
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Petra »

HJW schreef: 08 aug 2023, 18:12
Petra schreef: 08 aug 2023, 18:09

Ik heb gehoord dat het 99% is wat ie claimt.
Heb je daar bronnen van?
Ik wou eigenlijk zeggen...een kenner zei het :lol: Maar vooruit...

https://www.richardcarrier.info/archives/15979#history
."..on the historicity of Jesus. My own range is below 1% to roughly 33%."

Zijn 1% vindt ie nog veel, want..doing the math (m.b.v. Bayes op .komt ie at best op een maximale mogelijkheid van 33% met dien verstande: hier een uitgebreide uitleg ....

https://www.richardcarrier.info/archives/19009
Doing the Math: Historicity of Jesus Edition
BY RICHARD CARRIER ON OCTOBER 31, 2021
I am a Bayesian epistemologist.

"But in the end, this is how the math in there works out, leaving us with almost a 33% chance Jesus existed—at best. Because that’s with remarkably generous evaluations of the evidence, giving historicity every possible fair turn, assigning it remarkably high odds in every case of producing or matching the evidence we have, even despite how frequently unusual that evidential turnout was."
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door HJW »

Petra schreef: 16 aug 2023, 08:38 https://www.richardcarrier.info/archives/15979#history
."..on the historicity of Jesus. My own range is below 1% to roughly 33%."


Dank voor de bron. Ik heb het gedeeltelijk gelezen.
Het is inderdaad allemaal heel subjectief. Hij doet wel heel erg zijn best en maakt zich er niet met een one-liner vanaf.
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door peda »

Dankzij Petra, weet ik nu dat Carrier met de bekende 66 % een ( persoonlijke ) range bedoelde lopende van 99 % naar 66 % voor de juistheid van zijn these.
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door peda »

Dat het geschrift "' de hemelvaart van Jesaja "' een ondersteuning is voor de historiciteit van Jezus neen, is voor mij duidelijk.
Hetzelfde geldt voor een aantal geschriften uit de kleurrijke gnostiek in die dagen. Maar leveren deze geschriften ook de main-stream Jezus opvatting uit de begin tijd. De uitwerking is eerst begonnen en de recensie reeds schrijven voordat de hele film getoond is, is in mijn optiek gewoon "" bias "'.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7889
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Petra »

peda schreef: 16 aug 2023, 09:26 Dankzij Petra, weet ik nu dat Carrier met de bekende 66 % een ( persoonlijke ) range bedoelde lopende van 99 % naar 66 % voor de juistheid van zijn these.
Mwah..niet helemaal.
Wat ie eigenlijk zegt is dat hij persoonlijk m.b.v. Bayes nog niet eens op 1% (historische Jezus is mogelijk) komt, maar dat ie met een maximaal mogelijke uitkomst ten voordele van de -wel historische Jezus- hooguit op 33% komt. ".Nor can I argue the prior or any of these likelihoods should be higher; they are honestly already unreasonably high".

Nog uitgebreider.... is de maximale score...tegen de 6%, maar...rekent ie dan 3 stukken ten voordele van de welles.
I then allowed three pieces of evidence to weigh in favor of Jesus really existing:

Paul says Jesus was “made out of a woman” (sic)
Paul says Jesus was “made from the semen of David” (sic)
Paul says he knew some “Brothers of the Lord” (sic)


Die rekent ie ruim....waardoor de score tegen de 33% komt.
Nevertheless, I stretch my credulity as far as I possibly can, and actually assign these as evidence for, not against, historicity. I weigh each one of these three details as being twice as likely to be found in the letters of Paul if Jesus existed, than if he didnt"


Dat doet ie slim...want voorstanders kunnen nu die teksten niet meer benutten om de Bayes score omhoog (boven die 33%) te krijgen.

"What could we do to increase this? Not much. We have such good explanations and even expectations of even these three items of evidence on mythicism that already saying they are each twice as likely on historicity is quite a stretch. And there is no other evidence to account."
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door HJW »

Petra schreef: 18 aug 2023, 10:56 they are honestly already unreasonably high".
Naar ZIJN zeggen is het onredelijk hoog. Anderen kunnen een heel andere inschatting maken.
Subjectieve opmerking van hem.
Die rekent ie ruim....waardoor de score tegen de 33% komt.
Naar zijn zeggen rekent hij dat ruim. Anderen kunnen een heel andere inschatting maken.
Dat doet ie slim...want voorstanders kunnen nu die teksten niet meer benutten om de Bayes score omhoog (boven die 33%) te krijgen.
Hij denkt slim te zijn. Tuurlijk kunnen anderen nog volop deze teksten gebruiken. Het gaat alleen op als je zijn zienswijze volgt. En dat doet dus bijna niemand.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7889
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Petra »

HJW schreef: 18 aug 2023, 15:36
Petra schreef: 18 aug 2023, 10:56
Dat doet ie slim...want voorstanders kunnen nu die teksten niet meer benutten om de Bayes score omhoog (boven die 33%) te krijgen.
Hij denkt slim te zijn. Tuurlijk kunnen anderen nog volop deze teksten gebruiken. Het gaat alleen op als je zijn zienswijze volgt. En dat doet dus bijna niemand.
Joehoe HJW..zet even je logisch redeneren petje op... als je het al gewaardeerd hebt op dubbel zoveel kans bij een historische Jezus... dan kun je daar als voorstander...weinig meer mee ophogen.

Let wel..per punt. Dus die 3 tekstjes is drie keer dubbele waardering pro historische Jezus t.o.v. mythische Jezus. Dat is 2/1 x 2/1 x 2/1 = 8/1.
Bij elkaar dus 8 keer zoveel. Dat is dus al een hoge score.



P.S.
HJW schreef: 18 aug 2023, 15:36
Petra schreef: 18 aug 2023, 10:56 they are honestly already unreasonably high".
Naar ZIJN zeggen is het onredelijk hoog. Anderen kunnen een heel andere inschatting maken.
Subjectieve opmerking van hem.
De vraag was... wat het naar zijn zeggen was.
Dat anderen een andere inschatting kunnen maken.... joh. :lol: :kiss1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7889
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Petra »

peda schreef: 16 aug 2023, 09:26 Dankzij Petra, weet ik nu dat Carrier met de bekende 66 % een ( persoonlijke ) range bedoelde lopende van 99 % naar 66 % voor de juistheid van zijn these.
Overigens...weet ik wel waar precies die 66% wel op gebasseerd is.
(Jij ook, als je die link gelezen en begrepen hebt). :kiss1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door HJW »

Petra schreef: 18 aug 2023, 18:27 Joehoe HJW..zet even je logisch redeneren petje op... als je het al gewaardeerd hebt op dubbel zoveel kans bij een historische Jezus... dan kun je daar als voorstander...weinig meer mee ophogen.
Je vergeet 1 ding: je gaat geheel uit van de denkwijze van Carrier. Laat die eens los en kijk er wat objectiever naar.
De vraag was... wat het naar zijn zeggen was.
Dat anderen een andere inschatting kunnen maken.... joh. :lol: :kiss1:
Ik begrijp zijn opbouw. De vraag was hoe het opgebouwd was, zodat ik daar een mening over kon vormen.
Ik snap zijn inschattingen wel, maar inhoudelijk zeggen mij die niets.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door HJW »

Petra schreef: 18 aug 2023, 18:51
peda schreef: 16 aug 2023, 09:26 Dankzij Petra, weet ik nu dat Carrier met de bekende 66 % een ( persoonlijke ) range bedoelde lopende van 99 % naar 66 % voor de juistheid van zijn these.
Overigens...weet ik wel waar precies die 66% wel op gebasseerd is.
(Jij ook, als je die link gelezen en begrepen hebt). :kiss1:
Yep
Bonjour
Moderator
Berichten: 7789
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Bonjour »

HJW schreef: 18 aug 2023, 19:15 Je vergeet 1 ding: je gaat geheel uit van de denkwijze van Carrier. Laat die eens los en kijk er wat objectiever naar.
Je bedoelt niet objectiever, je bedoelt subjectiever vanaf de andere kant.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door HJW »

Bonjour schreef: 18 aug 2023, 20:17
Je bedoelt niet objectiever, je bedoelt subjectiever vanaf de andere kant.
Nee, dat bedoel ik niet. Je kunt ook een iets minder subjectieve positie innemen.
Carrier is zeer biased en ook de conservatieve christenen. Je kunt ook proberen meer een middenpositie te pakken.
Ik denk dat Petra daar wel geschikt voor is. En dat ze dat ook vaak doet.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7889
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reacties op R. Carrier - On the Historicity of Jesus

Bericht door Petra »

HJW schreef: 18 aug 2023, 19:15
Petra schreef: 18 aug 2023, 18:27 Joehoe HJW..zet even je logisch redeneren petje op... als je het al gewaardeerd hebt op dubbel zoveel kans bij een historische Jezus... dan kun je daar als voorstander...weinig meer mee ophogen.
Je vergeet 1 ding: je gaat geheel uit van de denkwijze van Carrier. Laat die eens los en kijk er wat objectiever naar.
De vraag was... wat het naar zijn zeggen was.
Dat anderen een andere inschatting kunnen maken.... joh. :lol: :kiss1:
Ik begrijp zijn opbouw. De vraag was hoe het opgebouwd was, zodat ik daar een mening over kon vormen.
Ik snap zijn inschattingen wel, maar inhoudelijk zeggen mij die niets.
Jij bent ook een mooie.

Je vraagt naar de standpunten van Carrier, naar de methode en opbouw van Carrier, je vraagt naar zijn argumenten, je vraagt specifiek naar zijn argumenten pro historische Jezus, je vraagt naar de bronnen van zijn persoonlijke mening...
Hence...Je vraagt, je vraagt, je vraagt... en nadat ik dat allemaal voor je heb opgelepeld... krijg ik te horen dat ik er wat objectiever naar moet kijken. Grapjas! :naughty:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas