Hoe kom je daar nu weer bij?
God zou ,in tegenstelling tot Satan, almachtig zijn.
Satan heeft dus niet meer macht als God hem toestaat.
Dus in aanwezigheid van Satan (die zou nu aan het pieken zijn) is God allesbehalve almachtig. En is God evenmin volmaakt.Tiberius Claudius schreef: ↑21 sep 2023, 15:15Hoe kom je daar nu weer bij?
Dat is ook logisch dat men de eigen waarheid maakt en daar de bijbel niet voor nodig heeft.Alpha schreef: ↑21 sep 2023, 15:12Je paternaliseert, dus.Messenger schreef: ↑11 sep 2023, 17:52
Je kent mij niet en je kent God niet.
Omdat de bijbel mij niet inspireert maar eerder afstoot denk jij dat ik het onderscheid niet ken tussen wat we goed en kwaad noemen. En misschien denk je dat ik het slechte met de wereld voor heb. Ook dan heb je het mis. Wat ik graag wil is dat iedereen ontwaakt en realiseert dat de deur thuis altijd open staat.
Het is bekend dar sommige mensen de Bijbelse waarheid niet kunnen verdragen.
Ze maken hun eigen waarheid.
Ik lees gewoon de Bijbel.Tiberius Claudius schreef: ↑21 sep 2023, 15:15Hoe kom je daar nu weer bij?
Satan heeft dus niet meer macht als God hem
JHWH is niet bang voor afgoden.Messenger schreef: ↑21 sep 2023, 16:31Dus in aanwezigheid van Satan (die zou nu aan het pieken zijn) is God allesbehalve almachtig. En is God evenmin volmaakt.Tiberius Claudius schreef: ↑21 sep 2023, 15:15
Daarom is God zo bang voor afgoden, want die Satan zou dat weleens kunnen worden.
Satan is gefabriceerd door mensen. God heeft geen opponent. God is almachtig en volmaakt, en bovendien (nog maar eens) staat in de bijbel:
Jesaja 45 vers 5 t/m 7 schreef: 5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.
6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
In Jesaja dus ook, die tekst maakt duidelijk dat van een Satan geen sprake is. Ook de duisternis en het kwaad komen van God.Alpha schreef: In de bijbel staat een overvloed van bewijzen, w.o. die van Elia.
Er zijn geen opstandelingen want God geeft de vrije wil. Dus je kunt niet in opstand komen omdat je carte blanche hebt.Alpha schreef: Hij wil zijn aanbidding niet delen met opstandelingen.
Dat leidt alleen maar tot meer ellende.
Ingrijpen is niet wat God doet omdat de mens de vrije wil heeft. Bovendien kan niets geschieden tegen de wil van een almachtige God.Alpha schreef: Daarom grijpt de schepper in, als de tijd rijp is.
Hij laat niet toe dat de aarde verdorven zal worden.
Ach ja, luisteren naar een Satan die niet bestaat en luisteren naar een Johannes met een nachtmerrie.Alpha schreef: Openbaring 11: 18b en ook om degenen te vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn.’ NWV.
Maar ja, naar Satan luisteren is kennelijk erg aantrekkelijk voor sommigen.
Je gaat wijselijk niet echt in op wat ik heb gesteld.Alpha schreef: ↑26 sep 2023, 11:42Ik lees gewoon de Bijbel.Tiberius Claudius schreef: ↑21 sep 2023, 15:15
Satan heeft dus niet meer macht als God hem
JHWH laat soms dingen toe, omdat hij weet hoe het zal eindigen.
Wat Satan betreft: Hij mag zijn stelling bewijzen. Job 1: 7-12.
Me dunkt dat de aarde al meer dan verdorven is, dat is iets wat ook de meeste Atheïsten onderschrijven.
Dat is al eeuwen geleden voorzegt.Tiberius Claudius schreef: ↑26 sep 2023, 16:06Me dunkt dat de aarde al meer dan verdorven is, dat is iets wat ook de meeste Atheïsten onderschrijven.
Jij bestaat ook niet, je bent een fictie.Messenger schreef: ↑26 sep 2023, 12:26Satan is gefabriceerd door mensen. God heeft geen opponent. God is almachtig en volmaakt, en bovendien (nog maar eens) staat in de bijbel:Jesaja 45 vers 5 t/m 7 schreef: 5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.
6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.In Jesaja dus ook, die tekst maakt duidelijk dat van een Satan geen sprake is. Ook de duisternis en het kwaad komen van God.Alpha schreef: In de bijbel staat een overvloed van bewijzen, w.o. die van Elia.Er zijn geen opstandelingen want God geeft de vrije wil. Dus je kunt niet in opstand komen omdat je carte blanche hebt.Alpha schreef: Hij wil zijn aanbidding niet delen met opstandelingen.
Dat leidt alleen maar tot meer ellende.Ingrijpen is niet wat God doet omdat de mens de vrije wil heeft. Bovendien kan niets geschieden tegen de wil van een almachtige God.Alpha schreef: Daarom grijpt de schepper in, als de tijd rijp is.
Hij laat niet toe dat de aarde verdorven zal worden.Ach ja, luisteren naar een Satan die niet bestaat en luisteren naar een Johannes met een nachtmerrie.Alpha schreef: Openbaring 11: 18b en ook om degenen te vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn.’ NWV.
Maar ja, naar Satan luisteren is kennelijk erg aantrekkelijk voor sommigen.
Daardoor zie je dat de bijbel volstaat met aperte onzin.Alpha schreef: ↑03 okt 2023, 17:21Jij bestaat ook niet, je bent een fictie.Messenger schreef: ↑26 sep 2023, 12:26
Satan is gefabriceerd door mensen. God heeft geen opponent. God is almachtig en volmaakt, en bovendien (nog maar eens) staat in de bijbel:
In Jesaja dus ook, die tekst maakt duidelijk dat van een Satan geen sprake is. Ook de duisternis en het kwaad komen van God.
Er zijn geen opstandelingen want God geeft de vrije wil. Dus je kunt niet in opstand komen omdat je carte blanche hebt.
Ingrijpen is niet wat God doet omdat de mens de vrije wil heeft. Bovendien kan niets geschieden tegen de wil van een almachtige God.
Ach ja, luisteren naar een Satan die niet bestaat en luisteren naar een Johannes met een nachtmerrie.
Maar ja, je komt er vanzelf achter, als God ingrijpt om te voorkomen dat zijn voornemen belemmerd wordt.
De Bijbel staat vol met zulke ingrijpen.
Dat soort voorspellingen is zo algemeen dat ze geen waarde hebben.Alpha schreef: ↑03 okt 2023, 17:16Dat is al eeuwen geleden voorzegt.Tiberius Claudius schreef: ↑26 sep 2023, 16:06
Me dunkt dat de aarde al meer dan verdorven is, dat is iets wat ook de meeste Atheïsten onderschrijven.
De profetieën hebben daar dan ook voor gewaarschuwd.
We leven in de Bijbel voorzegde tijd van het einde.
Gekenmerkt door oorlog, aardbevingen, epidemieën, honger, geweld, het menselijke onvermogen om daar daadkrachtig iets aan te doen.
Men gebruikt het geld liever om naar de Maan of Mars te gaan.
Alle zaken die je opnoemt zijn van alle tijden. Er zijn veel ergere aardbevingen geweest dan die paar schokjes in Turkije en Marokko laatst. Oorlog? WO2, dát was pas oorlog! Honger? Obesitas is een groter probleem. Epidemieën? De pest -om maar eens iets te noemen- was honderden malen erger dan corona. Corona stelde in wezen weinig voor.Alpha schreef: ↑03 okt 2023, 17:16 Dat is al eeuwen geleden voorzegt.
Gekenmerkt door oorlog, aardbevingen, epidemieën, honger, geweld, het menselijke onvermogen om daar daadkrachtig iets aan te doen.
Je toont, dat je de Bijbel niet kent.Messenger schreef: ↑03 okt 2023, 18:08Daardoor zie je dat de bijbel volstaat met aperte onzin.
Een almachtige God grijpt niet in, alles is zoals God het wil anders was het er niet.
Een God van echte pure liefde en vrije wil grijpt nooit in. De vrije wil is precies dat: vrij.
En een volmaakte God heeft nooit spijt.
Is die dan niet door Satan geïnspireerd?Tiberius Claudius schreef: ↑04 okt 2023, 10:34Dat soort voorspellingen is zo algemeen dat ze geen waarde hebben.Alpha schreef: ↑03 okt 2023, 17:16 Dat is al eeuwen geleden voorzegt.
Nostradamus is ook zo'n voorspeller.
2 Petrus 3:Tufkah schreef: ↑04 okt 2023, 13:56Alle zaken die je opnoemt zijn van alle tijden. Er zijn veel ergere aardbevingen geweest dan die paar schokjes in Turkije en Marokko laatst. Oorlog? WO2, dát was pas oorlog! Honger? Obesitas is een groter probleem. Epidemieën? De pest -om maar eens iets te noemen- was honderden malen erger dan corona. Corona stelde in wezen weinig voor.Alpha schreef: ↑03 okt 2023, 17:16 Dat is al eeuwen geleden voorzegt.
Maar over de klimaatverandering en andere vervuiling schrijf je dan weer niks......
Dit is geen repliek op wat ik schreef. Waaruit ik opmaak dat je dat zelf ook wel in zag.Alpha schreef: ↑09 okt 2023, 17:392 Petrus 3:Tufkah schreef: ↑04 okt 2023, 13:56
Alle zaken die je opnoemt zijn van alle tijden. Er zijn veel ergere aardbevingen geweest dan die paar schokjes in Turkije en Marokko laatst. Oorlog? WO2, dát was pas oorlog! Honger? Obesitas is een groter probleem. Epidemieën? De pest -om maar eens iets te noemen- was honderden malen erger dan corona. Corona stelde in wezen weinig voor.
Maar over de klimaatverandering en andere vervuiling schrijf je dan weer niks......
3 In de eerste plaats moeten jullie weten dat er in de laatste dagen spotters zullen komen, die hun eigen verlangens volgen en spottend
4 zeggen: ‘Hij heeft toch beloofd te komen? Waar blijft hij dan? Vanaf de tijd dat onze voorouders overleden zijn is alles hetzelfde gebleven. Alles blijft precies zoals bij het begin van de schepping.’ NWV.
Jij kent de bijbel evenmin, want als ik bijbelteksten zoals Jesaja 45 vers 5 t/m 7 aanhaal, negeer je dat volkomen.Alpha schreef: ↑09 okt 2023, 17:34Je toont, dat je de Bijbel niet kent.Messenger schreef: ↑03 okt 2023, 18:08
Daardoor zie je dat de bijbel volstaat met aperte onzin.
Een almachtige God grijpt niet in, alles is zoals God het wil anders was het er niet.
Een God van echte pure liefde en vrije wil grijpt nooit in. De vrije wil is precies dat: vrij.
En een volmaakte God heeft nooit spijt.
De wil van een almachtige God kan niet worden gedwarsboomd. De vrije wil is daartoe ook niet in staat.Alpha schreef: JHWH grijpt in als zijn voornemen wordt gedwarsboomd.
Dat is meerdere malen het geval.
Het enige voornemen dat God heeft is zich empirisch te ervaren via alle leven.Alpha schreef: Maar ook als hij niet ingrijpt, is zijn doel zijn voornemen te bevestigen.
Je blijft maar bezig over Satan en dan wil ik toch je eens vragen: Was Jesaja een vazal van Satan?Alpha schreef: JHWH bewijst, door de geschiedenis met Job, dat Satan wederom een leugenaar is.
Jezus bevestigd ook dat Satan de vader van de leugen is en dat sommige mensen naar Satan luisteren. (Johannes 8:42-44).
Jesaja 45 vers 5 t/m 7 schreef: 5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Dat is niet nodig.Alpha schreef: ↑09 okt 2023, 17:36Is die dan niet door Satan geïnspireerd?Tiberius Claudius schreef: ↑04 okt 2023, 10:34
Dat soort voorspellingen is zo algemeen dat ze geen waarde hebben.
Nostradamus is ook zo'n voorspeller.
Hoe de toekomst er uit zal zien is natuurlijk een hachelijke zaak.
Lijkt mij een aanwijzing, dat toen deze tekst tot stand kwam men het er toen al niet over de betekenissen van (oudere) teksten eens was.
Tiberius, jij volgt de verkeerde menselijke uitleg, immers jij ziet over het hoofd dat God Zelve de bijbel-schrijver heeft geïnformeerd over het 2000 jaren latere niet luisteren naar de juiste boodschap. De mens wikt wat, maar God beschikt, dat is het credo van diegenen die in de JG wereld leven. Wie in de JG wereld leeft, leeft volgens de juiste, gezonde bijbelse uitleg en laat die gezonde leefwijze ook blijken richting de "' dwalende-beter-weters"". Gooi fluks weg jouw foute denkbeelden en treedt toe tot de kleine orde van de "' ware "' gelovigen. Het zal je goed doen, velen die voorgegaan zijn, kunnen het vertellen.Tiberius Claudius schreef: ↑10 okt 2023, 12:01Lijkt mij een aanwijzing, dat toen deze tekst tot stand kwam men het er toen al niet over de betekenissen van (oudere) teksten eens was.
Je pakt me wel hard aan.peda schreef: ↑10 okt 2023, 12:18Tiberius, jij volgt de verkeerde menselijke uitleg, immers jij ziet over het hoofd dat God Zelve de bijbel-schrijver heeft geïnformeerd over het 2000 jaren latere niet luisteren naar de juiste boodschap. De mens wikt wat, maar God beschikt, dat is het credo van diegenen die in de JG wereld leven. Wie in de JG wereld leeft, leeft volgens de juiste, gezonde bijbelse uitleg en laat die gezonde leefwijze ook blijken richting de "' dwalende-beter-weters"". Gooi fluks weg jouw foute denkbeelden en treedt toe tot de kleine orde van de "' ware "' gelovigen. Het zal je goed doen, velen die voorgegaan zijn, kunnen het vertellen.Tiberius Claudius schreef: ↑10 okt 2023, 12:01
Lijkt mij een aanwijzing, dat toen deze tekst tot stand kwam men het er toen al niet over de betekenissen van (oudere) teksten eens was.