Alpha schreef: 26 sep 2023, 11:52
Messenger schreef: 21 sep 2023, 16:31
Dus in aanwezigheid van Satan (die zou nu aan het pieken zijn) is God allesbehalve almachtig. En is God evenmin volmaakt.
Daarom is God zo bang voor afgoden, want die Satan zou dat weleens kunnen worden.
JHWH is niet bang voor afgoden.
Hij weet dat die nep zijn en dat die gefabriceerd zijn door Satan.
Satan is gefabriceerd door mensen. God heeft geen opponent. God is almachtig en volmaakt, en bovendien (nog maar eens) staat in de bijbel:
Jesaja 45 vers 5 t/m 7 schreef:
5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.
6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Alpha schreef:
In de bijbel staat een overvloed van bewijzen, w.o. die van Elia.
In Jesaja dus ook, die tekst maakt duidelijk dat van een Satan geen sprake is. Ook de duisternis en het kwaad komen van God.
Alpha schreef:
Hij wil zijn aanbidding niet delen met opstandelingen.
Dat leidt alleen maar tot meer ellende.
Er zijn geen opstandelingen want God geeft de vrije wil. Dus je kunt niet in opstand komen omdat je carte blanche hebt.
Alpha schreef:
Daarom grijpt de schepper in, als de tijd rijp is.
Hij laat niet toe dat de aarde verdorven zal worden.
Ingrijpen is niet wat God doet omdat de mens de vrije wil heeft. Bovendien kan niets geschieden tegen de wil van een almachtige God.
Alpha schreef:
Openbaring 11: 18b en ook om degenen te vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn.’ NWV.
Maar ja, naar Satan luisteren is kennelijk erg aantrekkelijk voor sommigen.
Ach ja, luisteren naar een Satan die niet bestaat en luisteren naar een Johannes met een nachtmerrie.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.