Dit roept dan wel weer vragen op. Stel je was in je aardse leven verantwoordelijk voor genocide. Ga je dan in de levensschouw van miljoenen mensen het leed en de pijn ervaren die je hebt veroorzaakt? Dat lijkt me toch niet zo heel prettig dan, komt aardig in de buurt van het katholieke concept van vagevuur denk ik. En verder, als je na je aardse bestaan weer ontdekt dat je god bent, dan ben je best wel almachtig denk ik dan? Dan kun je toch ook zeggen, die levensschouw hoeft van mij niet zo nodig, ik gebruik mijn almacht om dat gewoon maar over te slaan?Messenger schreef: 24 nov 2023, 10:57 Zo denk ik anders over de levensschouw dan Walsch beschrijft. Volgens Walsch is de levensschouw volstrekt pijnloos maar ik denk daar echt anders over. Omdat je in essentie 1 wezen bent met vele individuaties, voel je de pijn die je een ander toebrengt dus zelf, omdat jij en de ander deel zijn van dat Ene wezen. Het Gulden Advies is het waard om op te volgen, willen we een leuke levenservaring hebben.
We weten allemaal dat als we met een hamer op iemands hoofd slaan dat dit pijnlijk is voor die persoon. We ervaren tijdens het leven niet dat die hamerslag, omdat we allemaal één zijn, ook door de dader wordt gevoeld.
Dus wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet. Het slaat uiteindelijk terug op jezelf.
Of is er toch nog een macht groter dan god, die maakt dat je de levensschouw ondergaat?