Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 05 dec 2023, 20:38
Alpha schreef: 05 dec 2023, 15:55 Begrijpen lezen is lastig, hè?
Ik citeer direct of indirect de Bijbel.
Sommigen kunnen daar duidelijk niet tegen.

Ik ga simpel in op jouw punten.
Kennelijk is dat nog te moeilijk.

Er wordt in de gehele bijbel veel over geweten gesproken en over zonde.
Er zijn meerdere Bijbelboeken, buiten Genesis.
Die hebben een relatie met elkaar.

Ik zou zeggen probeer eerst eens te begrijpen, waarover de Bijbel het heeft en bekijk de verwijzingen.
Dat Satan hen manipuleerde heb je niet door?

In de NWV kan je vele relevante verwijzingen vinden in de rest van de Bijbel.

De eerste verwijzing in Gen 3:1 bij het woord slang staan deze verwijzingen: 2 Korinthiërs 11:3; Openbaring 12:9; Openbaring 20:2.

Op deze manier krijg je contact met andere delen van de Bijbel, die de relatie laten zien.
Zoals je ziet, zijn er ook andere Bijbelboeken bij betrokken.
Maar ja, als je alleen naar de letter kijkt, krijg je nooit inzicht.

Adam was volgens bijbel een zoon van God.
De uitdrukking „Zoon van God” heeft in de eerste plaats betrekking op Christus Jezus.
Ook anderen werden zonen van God genoemd. (Job 1:6).
Net als Adam.

Lukas 3:38 de zoon van Enos, de zoon van Seth, de zoon van Adam, de zoon van God.

Markus 9:7 Er vormde zich een wolk, die hen omhulde, en er kwam een stem uit de wolk: ‘Dit is mijn geliefde Zoon. Luister naar hem.’

Mt 3:17 Ook kwam er een stem uit de hemel, die zei: ‘Dit is mijn geliefde Zoon. Ik heb hem goedgekeurd.

Mt 17:5 Hij was nog niet uitgesproken of ze werden omhuld door een stralende wolk. Er kwam een stem uit de wolk die zei: ‘Dit is mijn geliefde Zoon, die ik heb goedgekeurd. Luister naar hem.’

Johannes 20:31 Maar deze zijn opgeschreven zodat jullie geloven dat Jezus de Christus is, de Zoon van God, en zodat jullie vanwege dat geloof leven hebben door zijn naam.

Ik heb voor je enkele verwijzingen opgezocht.
Doe er je voordeel mee.
Dat is een hoop tekst om er omheen te praten dat die vrije wil niet is terug te vinden he?
Jezus kon blinde en dove mensen genezen.
Ik heb dien gave niet.

Sommigen zeggen dat de vrije wil niet bestaat — dat alles wat we doen door God is voorbestemd.
Anderen zeggen dat er alleen sprake kan zijn van een vrije wil als je absolute vrijheid hebt.
Maar om dit onderwerp goed te begrijpen, moeten we kijken wat de Bijbel erover zegt.
Daarin staat dat Jehovah ons geschapen heeft met een vrije wil: het vermogen en de vrijheid om onze eigen keuzes te maken.

Het probleem is al eeuwen oud.

Jozua 24:15 Als jullie Jehovah niet willen dienen, kies nu dan zelf wie jullie gaan dienen: de goden die jullie voorvaders aan de andere kant van de Rivier hebben vereerd of de goden van de Amorieten, van wie jullie het land bewonen.
Ik en mijn familie zullen in elk geval Jehovah dienen.’ NWV.

Ook Elia was daar al druk mee. (1 Koningen 18:21-40)
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 12 dec 2023, 12:19
Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:01 Het is gebruikelijk om teksten te ontkennen als ze niet passen in je visie.

Gods zoon wordt in de Bijbel de meesterwerker genoemd, die naast JHWH dingen maakt.

Spreuken 8:
22 Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg, het eerste van zijn werken van lang geleden.
23 In het verre verleden ben ik aangesteld, vanaf het begin, vanaf tijden eerder dan de aarde.
24 Ik werd voortgebracht toen er nog geen diepe wateren waren, toen er geen bronnen waren, overlopend van water.
25 Voordat de bergen waren neergezet, vóór de heuvels, werd ik voortgebracht,
26 toen hij de aarde en haar velden nog niet had gemaakt, toen de eerste kluit grond er nog niet was.
27 Toen hij de hemel maakte, was ik daar, toen hij de horizon aftekende op het watervlak,
28 toen hij daarboven de wolken plaatste, toen hij de bronnen van de waterdiepte vestigde,
29 toen hij grenzen stelde aan de zee zodat het water zijn gebod niet zou overschrijden, toen hij de fundamenten van de aarde legde,
30 toen was ik naast hem als een meesterwerker. Ik was degene op wie hij bijzonder gesteld was, elke dag weer. Ik was altijd vrolijk bij hem.
31 Ik was blij over de aarde, die bewoond kon worden, en ik was bijzonder gesteld op de mensen. NWV.

Ook deze tekst wordt ontkend om dezelfde reden.

Jezus Christus is „de eerstgeborene van heel de schepping; want door bemiddeling van hem werden alle andere dingen in de hemelen en op de aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare” (Kolossenzen 1:15, 16).
De gepersonifieerde wijsheid noemt zich een meesterwerker.
Die personificatie dient niet alleen als een literaire vorm om de kenmerken van wijsheid uit te leggen, maar heeft in overdrachtelijke zin ook betrekking op Gods eerstgeboren Zoon, Jezus Christus, in zijn voormenselijk bestaan.
Lang voor zijn geboorte als mens op aarde werd hij „voortgebracht als het begin van Jehovah's weg
Jezus komt gewoon niet voor in de Spreuken.
Dat jij het er in leest is een vorm van zelfbedrog.
Begrijpend lezen is best lastig, niet waar?

Je leest dus wat je wilt lezen.
Dat is een vorm van zelfbedrog.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:01

Jezus Christus is „de eerstgeborene van heel de schepping; want door bemiddeling van hem werden alle andere dingen in de hemelen en op de aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare” (Kolossenzen 1:15, 16).
Dat staat niet in Kolossenzen 1:15, 16. Het volgende staat in Kolossenzen 1:15, 16

15 Dewelke het Beeld is des onzienlijken Gods, de Eerstgeborene aller kreaturen.
16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen;

Er staat Eerstgeborene aller kreaturen en niet Jezus Christus. Jezus is een paar jaar voor het jaar nul geboren uit een vrouw, zoal we allemaal weten.

Als jij een aangepaste Bijbel citeert dan is een gesprek onmogelijk. Want dan heb jij altijd gelijk. Maar dan kan Jan en allemaal wel een persoonlijke Bijbel gaan maken waar alles zo in staat als je zelf wilt. Je leest dus wat je wilt lezen. Dat is een vorm van zelfbedrog.
God begint waar het denken eindigt.
Tiberius Claudius

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:26 Jozua 24:15 Als jullie Jehovah niet willen dienen, kies nu dan zelf wie jullie gaan dienen: de goden die jullie voorvaders aan de andere kant van de Rivier hebben vereerd of de goden van de Amorieten, van wie jullie het land bewonen.
Ik en mijn familie zullen in elk geval Jehovah dienen.’ NWV.
Dat er mensen waren/zijn die helemaal niemand willen dienen was Jozua even vergeten. :D
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:27
Tiberius Claudius schreef: 12 dec 2023, 12:19
Jezus komt gewoon niet voor in de Spreuken.
Dat jij het er in leest is een vorm van zelfbedrog.
Begrijpend lezen is best lastig, niet waar?

Ik denk dat het voor jou geldt.
Je leest gewoon iets wat er niet staat.
Alpha

Bericht door Alpha »

Pyro_123 schreef: 07 dec 2023, 12:10
Messenger schreef: 07 dec 2023, 11:48 Het lijkt wel een antwoord van Chat gpt waar je een simpele vraag stelt en het antwoord totaal niets te maken heeft met de gestelde vraag. :lol:
Hier is een AI gegenereerd antwoord op DBI's letterlijk ingevoerde vraag.
Chatgpt en afgeleiden zijn vaak redelijk on-topic.
"In het Bijbelboek Genesis wordt beschreven dat mensen een geweten en vrije wil kregen in het verhaal van de schepping, met name in Genesis 2:16-17 (HSV). Hier staat geschreven:

"En de HEERE God gebood de mens: Van alle bomen van de hof mag u vrij eten, maar van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want ten dage dat u daarvan eet, zult u zeker sterven."

Dit vers wordt vaak geïnterpreteerd als het moment waarop God de mensheid de vrije wil gaf door hen de keuze te geven tussen gehoorzaamheid en ongehoorzaamheid. Het impliceert ook een besef van goed en kwaad, wat kan worden beschouwd als het begin van het menselijk geweten."
Dezelfde tekst in hedendaags Nederlands.

Genesis 2:
16 Ook gaf Jehovah God de mens het volgende gebod: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten zo veel je wilt.
17 Maar van de boom van de kennis van goed en kwaad mag je niet eten, want op de dag dat je daarvan eet, zul je zeker sterven.’

Aangezien Adam menselijke volmaaktheid bezat, stelde Jehovah voor hem volmaakte gehoorzaamheid als maatstaf vast.
Jehovah gaf zijn aardse zoon de gelegenheid om van liefde en toewijding blijk te geven door in gehoorzaamheid aan Zijn gebod.
Het ging om iets eenvoudigs.

Hoe reageerde Adam daarop?
Gen 3:12 De vrouw die u mij gegeven hebt, die heeft mij een vrucht van de boom gegeven en dus heb ik gegeten.’

De wijsheid van Jehovah die uit deze eenvoudige beproeving bleek, werd duidelijk onderstreept door de woorden die Jezus Christus zo’n 4000 jaar later uitte.

Lukas 16:10 Wie betrouwbaar is in het kleine, is ook betrouwbaar in het grote, en wie onrechtvaardig is in het kleine, is ook onrechtvaardig in het grote. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 12 dec 2023, 12:31
Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:27 Begrijpend lezen is best lastig, niet waar?

Inderdaad lees ik niet naar de letter, maar naar de geest.
Daarvoor lees ik de hele bijbel en niet alleen datgene wat mij past.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:18
Messenger schreef: 05 dec 2023, 18:59
Je gaat niet in op mijn reactie. Je quote me wel maar je doet niets met wat ik daarin schreef.
Jawel, maar dat past je dus niet.
Je kan de schepper niet dicteren.
Ik dicteer God niet. Met de bijbel, door mensen geschreven, wordt God gedicteerd.
Alpha schreef: Dat de Schepper onvolmaakte mensen zijn voornemen laat opschrijven is m.i. juist logisch.
Want zijn gedachten zijn oneindig veel hoger, dan die van mensen.
Hij laat toe dat mensen fouten maken.
Inderdaad laat God dat toe, met als resultaat een bijbel met fouten. Vrije wil, ook in het onjuist beschrijven of lasteren van God.
Gelukkig communiceert God op vele manieren. En rechtstreeks is het mooiste.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:40
Tiberius Claudius schreef: 12 dec 2023, 12:31
Inderdaad lees ik niet naar de letter, maar naar de geest.
Volgens mij lees jij de Bijbel helemaal niet.

Je citeert slechts teksen met de uitleg van je sekte.
Die zich ook nog eens niet ontzien teksten aan te passen.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef: 08 dec 2023, 10:15 Reincarneren in een dier, zonder zelfbewustzijn? Zo'n dier volgt aangeboren instincten in het gedrag en het lijkt mij dan vreemd om te veronderstellen dat er dan bij een leven zonder ""moreel"' kompas een '' stap "' omhoog op de "'geestelijke ladder "" genomen kan worden. Uiteindelijk gaat het bij reïncarnatie toch om het bereiken van een vorm van "' verhoogd bewustzijn "' waarbij het reïncarneren achter de rug is.
Een opvallend kenmerk van de Egyptische religie was de belangstelling voor de doden en de moeite die men deed om zich er bij voorbaat van te verzekeren dat men het na de „verandering” die door de dood intrad, goed zou hebben en gelukkig zou zijn. Het geloof in reïncarnatie of zielsverhuizing was algemeen verbreid. De ziel gold als onsterfelijk; niettemin geloofde men dat het menselijk lichaam eveneens bewaard moest blijven, opdat de ziel er af en toe in kon terugkeren.

Het is dus een vorm van afgoderij.

Wat leert de Bijbel?
Ezechiël 18:4, 20. "de ziel die zondigt zal sterven".

Prediker 9:
5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.
6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan. NWV.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:55
Wat leert de Bijbel?
Een dwaalleer: met een vrije wil en onvoorwaardelijke liefde is zondigen niet mogelijk.

Elke levensvorm sterft en werpt het fysieke stoffelijk overschot af om te reïncarneren in een nieuw stoffelijk lichaam, met een nieuwe agenda van de ziel..
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 12 dec 2023, 12:48
Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:18
Jawel, maar dat past je dus niet.
Je kan de schepper niet dicteren.
Ik dicteer God niet. Met de bijbel, door mensen geschreven, wordt God gedicteerd.
Alpha schreef: Dat de Schepper onvolmaakte mensen zijn voornemen laat opschrijven is m.i. juist logisch.
Want zijn gedachten zijn oneindig veel hoger, dan die van mensen.
Hij laat toe dat mensen fouten maken.
Inderdaad laat God dat toe, met als resultaat een bijbel met fouten. Vrije wil, ook in het onjuist beschrijven of lasteren van God.
De schepper dicteert niet, hij inspireert mensen om zijn wil te doen.
De beroemde vrije wil.
De Bijbel is volmaakt, mensen maken fouten en die worden gewoon beschreven, omdat mensen daar van kunnen leren.

In deze tijd communiceert God via de Bijbel.
Na de dood van de laatste apostel is de directe communicatie gestaakt.
De leer van de Bijbel is ruim voldoende.

Helaas is men afgeweken van het geloof, zoals voorzegt. (1 Timotheüs 4:1)

„Tegen het midden van de derde eeuw A.D. waren de kerken van bepaalde leerstellingen van het christelijke geloof afgeweken of hadden die verdraaid. Om het aanzien van het afvallige kerkelijke stelsel te vergroten, werden er heidenen in de kerken opgenomen die niet waren wedergeboren door geloof, en hun werd toegestaan grotendeels aan hun heidense tekens en symbolen vast te houden”, met inbegrip van het kruis". — Vine’s Expository Dictionary of Old and New Testament Words, 1981.
peda

Bericht door peda »

Tiberius Claudius schreef: 12 dec 2023, 12:49
Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:40 Inderdaad lees ik niet naar de letter, maar naar de geest.

Het J G besturend lichaam heeft een directe telefoondraad met God Zelve.
Via de telefoon geeft God aan het B L Uitleg hoe de bijbel teksten moeten worden gelezen en begrepen.
Het B L geeft vervolgens de inhoud van het telefoon gesprek met God weer door aan de JG leden.
Diegenen die niet met God telefoneren of denken God aan de telefoon te hebben, orakelen dus onzin.
De bijbel moet gelezen worden volgens het telefoon gesprek zoals het B L het exclusief voert.
Dus gewoon luisteren naar het B L , geen eigen wijsheid, geen eigen denken, geen eigen invulling, dat is allemaal "" kul "'.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 12 dec 2023, 13:01
Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:55
Wat leert de Bijbel?
Een dwaalleer: met een vrije wil en onvoorwaardelijke liefde is zondigen niet mogelijk.

Elke levensvorm sterft en werpt het fysieke stoffelijk overschot af om te reïncarneren in een nieuw stoffelijk lichaam, met een nieuwe agenda van de ziel..
Helaas is jouw visie niet op de Bijbel gebaseerd.

Aʹga·pe brengt vaak de gedachte over van liefde die door principes wordt geleid of beheerst.
Meestal zijn er warme gevoelens en genegenheid bij betrokken.
Dat aʹga·pe genegenheid en hartelijkheid kan inhouden, blijkt uit veel teksten.
In Johannes 3:35 zei Jezus: „De Vader heeft de Zoon lief [aʹga·pai].”

1 Johannes 4:
9 Hierdoor is Gods liefde in ons geval duidelijk geworden: God heeft zijn eniggeboren Zoon naar de wereld gestuurd, zodat we door hem leven zouden krijgen.
10 Die liefde houdt het volgende in: niet wij hebben God liefgehad, maar hij heeft ons liefgehad en heeft zijn Zoon gestuurd als zoenoffer voor onze zonden.

Romeinen 5:8 Maar God heeft ons zijn eigen liefde bewezen doordat Christus voor ons is gestorven terwijl we nog zondaars waren.

Johannes 14:21 Wie mijn geboden kent en ze naleeft, die houdt van mij. En als iemand van mij houdt [aʹga·pon], zal mijn Vader van hem houden [a·ga·pe·theʹse·tai] . Ook ik zal van hem houden [a·ga·peʹso] en ik zal me duidelijk aan hem laten zien.’ NWV.

Er komt dus wel wat meer bij kijken, dan je denkt.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef: 12 dec 2023, 13:17

Via de telefoon geeft God aan het B L Uitleg hoe de bijbel teksten moeten worden gelezen en begrepen.
Het B L geeft vervolgens de inhoud van het telefoon gesprek met God weer door aan de JG leden.
Diegenen die niet met God telefoneren of denken God aan de telefoon te hebben, orakelen dus onzin.
De bijbel moet gelezen worden volgens het telefoon gesprek zoals het B L het exclusief voert.
Dus gewoon luisteren naar het B L , geen eigen wijsheid, geen eigen denken, geen eigen invulling, dat is allemaal "" kul "'.
Dat is de bekende kul, die men van elkaar kopieert.

Het BL doet juist heel veel moeite om mensen zelf de Bijbel te laten lezen en op basis daarvan beslissingen te nemen.
Vandaar dat nagenoeg iedereen de Bijbel zelf kan lezen in hun eigen taal.
Ook is er een overvloed aan studie materiaal, voor iedereen die dat wil.
Laatst gewijzigd door Alpha op 12 dec 2023, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 dec 2023, 13:11
Messenger schreef: 12 dec 2023, 12:48

De beroemde vrije wil.
God heeft geen wil, God is almachtig en volmaakt en heeft niets nodig. Dat wat wij doen door er simpel te zijn, is meer dan voldoende.
Alpha schreef: De Bijbel is volmaakt, mensen maken fouten en die worden gewoon beschreven, omdat mensen daar van kunnen leren.
Je spreekt jezelf tegen. De bijbel kan niet volmaakt zijn met schrijvers die fouten maken. Trouwens raar dat God niet eigenhandig een heilig schrift schrijft.
Alpha schreef: In deze tijd communiceert God via de Bijbel.
Een nieuwe misvatting, God communiceert met mij bijvoorbeeld voornamelijk via gedachten en gevoel. Ook toont God op vele manieren diens/haar aanwezigheid.
God communiceert met iedereen. Het is slechts de vraag wie er luistert. En God eist of verlangt niets daarbij.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 12 dec 2023, 13:27
De beroemde vrije wil.
God heeft geen wil, God is almachtig en volmaakt en heeft niets nodig. Dat wat wij doen door er simpel te zijn, is meer dan voldoende.
Alpha schreef: De Bijbel is volmaakt, mensen maken fouten en die worden gewoon beschreven, omdat mensen daar van kunnen leren.
Je spreekt jezelf tegen. De bijbel kan niet volmaakt zijn met schrijvers die fouten maken. Trouwens raar dat God niet eigenhandig een heilig schrift schrijft.
Een nieuwe misvatting, God communiceert met mij bijvoorbeeld voornamelijk via gedachten en gevoel. Ook toont God op vele manieren diens/haar aanwezigheid.
God communiceert met iedereen. Het is slechts de vraag wie er luistert. En God eist of verlangt niets daarbij.
Alpha

Bericht door Alpha »

De beroemde vrije wil.
Je kent duidelijk te Bijbel niet.

Mt 6:
9 “Onze Vader in de hemel, laat uw naam geheiligd worden.
10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel. NWV.

Het is duidelijk NIET de schepper, die met je communiceert.
Maar dat is JOUW vrije wil.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 dec 2023, 13:48

Je kent duidelijk te Bijbel niet.

Mt 6:
9 “Onze Vader in de hemel, laat uw naam geheiligd worden.
10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel. NWV.

Het is duidelijk NIET de schepper, die met je communiceert.
Maar dat is JOUW vrije wil.
De vrije wil houdt in dat Jouw wil de wil van God is. Dat wat jij afroept wordt gemanifesteerd in jouw werkelijkheid.
peda

Bericht door peda »

Alpha schreef: 12 dec 2023, 13:26
peda schreef: 12 dec 2023, 13:17

Dat is de bekende kul, die men van elkaar kopieert.

Het BL doet juist heel veel moeite om mensen zelf de Bijbel te lezen en op basis daarvan beslissingen te nemen.
Hallo Alpha,

Al het studie materiaal dat binnen de J G gemeenschap wordt gebruikt, is door het B L beoordeeld op juistheid.
Studie materiaal dat niet door de B L ballotage komt, is in de ogen van het B L geen studie materiaal en doet dus qua levering van waarheid in de koninkrijkzaal niet mee.
De J G leven in een eigen door het B L voorgeschreven wereld, wel in overeenstemming met de inhoud van de exclusief gevoerde telefoon gesprekken. Dat in een geheel eigen J G wereld leven, wordt op dit forum keer op keer nadrukkelijk onderstreept.
Yours
Man/Vrouw: V

Bericht door Yours »

Zoals Petra bepaalde dingen graag wetenschappelijk benadert, bedankt daarvoor 👍, zo benader ik zaken graag van de spirituele kant. Dus haak ik in op wat Peda schreef:
peda schreef: 12 dec 2023, 10:31 Altruïstisch gedrag wordt in de metafysica hoger gewaardeerd als egoïstisch gedrag. Zowel in de Godsdiensten als in de esoterie is zulks het geval. Over het Thuis-komen van een '' booswicht "' lees ik in esoterische verhandelingen eigenlijk nooit en evenmin over de stap in het Koninkrijk door een "' booswicht "'. Zonde bedrijven, is een belemmering voor het maken van verdere geestelijk, hogere stappen.
Diegenen met een goed genen-pakket hebben dan na de biologische dood wel voordelen vergeleken met personen die genetisch minder bedeeld zijn.
Het kan dus verkeren, hoe het geboorte balletje rolt.
Voor elke ‘“booswicht”’ komt er eenvoudigweg op een bepaald moment een ‘confrontatie’. Met zichzelf of met een ander waar men (emotioneel) door geraakt wordt.
Welke kant het dan opgaat hangt van vele omstandigheden af: wieg, cultuur, (bestaande) religie enz. Dan begint de tijd van het Goed maken van het veroorzaakte Kwaad. Door o.a. dienstbaar te zijn.(Jezus en de voetwassing).
Laatst gewijzigd door Yours op 12 dec 2023, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tiberius Claudius

Yours schreef: 12 dec 2023, 14:04 Dan begint de tijd van het Goed maken van het veroorzaakte Kwaad.
Ik denk dat sommige dingen niet meer goed te maken zijn.
Dan houdt het toch ergens op.
Alpha

Bericht door Alpha »

Alpha schreef: 12 dec 2023, 12:40 Inderdaad lees ik niet naar de letter, maar naar de geest.

Jg zijn geen sekte, maar volgers van Jezus Christus.

Tegenstelling tot wat sommige kerken doen, passen Jg beslist geen teksten aan.
Vandaar dat je in de NWV geen triadeleer, geen onsterfelijke ziel, geen kruis aantreft.
Ook heeft men Gods naam door een titel vervangen.
Er staat יהוה , Jehovah, beslist geen Heer of Heere.

Het oorspronkelijke woord Stauros betekent louter een rechtopstaande paal, in het latijn crux simplex.

Gen 12:
1 Jehovah zei tegen Abram: ‘Verlaat je land, je familie en het huis van je vader en ga naar het land dat ik je zal laten zien. NWV.

1 De HEERE nu zei tegen Abram: Gaat u uit uw land, uit uw familiekring en uit het huis van uw vader, naar het land dat Ik u wijzen zal.

1 And Jehovah saith unto Abram, 'Go for thyself, from thy land, and from thy kindred, and from the house of thy father, unto the land which I shew thee. Young's Literal Translation.

1 And Jehovah said to Aʹbram: “Go out from your land and away from your relatives and from the house of your father to the land that I will show you. NWV.

אַבְרָ֔ם אֶל־ יְהוָה֙ וַיֹּ֤אמֶר
Yours
Man/Vrouw: V

Bericht door Yours »

Tiberius Claudius schreef: 12 dec 2023, 14:18
Yours schreef: 12 dec 2023, 14:04 Dan begint de tijd van het Goed maken van het veroorzaakte Kwaad.
Ik denk dat sommige dingen niet meer goed te maken zijn.
Dan houdt het toch ergens op.
Dat denk ik soms ook, want vaak is het zo verschrikkelijk wat mensen (elkaar aan) doen. Doch een ieder is een keer ‘uitgeraasd’, komt tot reflectie/bezinning en besluit dan toch voor ‘de smalle weg’ te kiezen.
Voordat een en ander volledig goedgemaakt is, zijn er dan overigens wel flink wat levens geleefd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef: 12 dec 2023, 13:55
Alpha schreef: 12 dec 2023, 13:26 Dat is de bekende kul, die men van elkaar kopieert.

Het BL doet juist heel veel moeite om mensen zelf de Bijbel te lezen en op basis daarvan beslissingen te nemen.
Hallo Alpha,

Al het studie materiaal dat binnen de J G gemeenschap wordt gebruikt, is door het B L beoordeeld op juistheid.
Studie materiaal dat niet door de B L ballotage komt, is in de ogen van het B L geen studie materiaal en doet dus qua levering van waarheid in de koninkrijkzaal niet mee.
De J G leven in een eigen door het B L voorgeschreven wereld, wel in overeenstemming met de inhoud van de exclusief gevoerde telefoon gesprekken. Dat in een geheel eigen J G wereld leven, wordt op dit forum keer op keer nadrukkelijk onderstreept.
De bekende overgenomen kul.

Het BL bestaat uit een groep gezalfde mannen, die door meerdere comités worden ondersteund.
Allen bestuderen intensief de Bijbel en gaan niet buiten datgene wat geschreven staat. (Deut. 4:2.)
Natuurlijk worden de Bijbelse normen en waarden gehandhaafd.
Daarmee botsen Jg met de andere kerken en de houding van mensen in deze wereld.
Jg volharden in de oorspronkelijke Bijbelse leer en doen geen water bij de wijn om zo populair te worden.

Vandaar dat Jg regelmatig in conflict komen met overheden.
Zoals Nazi Duitsland of Rusland.
Er zijn maar weinig landen, waar Jg geen problemen hebben gehad.
Men gaat de gevangenis in, of worden door weigering om de Bijbelse normen te overtreden, geëxecuteerd.
Overeenkomstig de Bijbelse profetieën.
In vele landen kan je een tentoonstelling bezoeken, die daar inzicht in geven.
Ook zijn op vele bijkantoren een informatieve tentoonstelling over de geschiedenis van de bijbel te zien.