Nee hoor Marianne, je moet nooit zeggen dat het aan jou zou liggen. Het is best moeilijk.marianne schreef:https://www.youtube.com/watch?v=MlszrlJ9GAk Mooi lied Wilsophie!
Maar al met al is het me nog steeds niet duidelijk, het zal wel aan mij liggen.
"Laat niemand meer vrucht van u eten in eeuwigheid" zegt Jezus. Toen de discipelen er 's morgens weer langs kwamen zagen ze dat de boom vanaf de wortel was verdord.
Dat Israël als natie Hem niet aannam, ook na Pinksteren niet dat klopt.
Maar een beetje vrucht past niet bij geheel verdord.
En de duizenden die met Pinksteren tot geloof kwamen past niet bij geheel en terstond verdord.
En Israël was op dat moment in Markus 11 nog niet tijdelijk uitgeschakeld. Dat gebeurde verderop in Handelingen pas, toen ze Hem bleven verwerpen.
In deze bedeling horen degenen (Jood en heiden) die tot geloof komen bij de Olijf.
Er zijn twee verhalen, de weg terug vanaf Beth thanië ging na 24 uur weer langs de inmiddels verdorde boom en in het andere evangelie blijkt dat de boom onmiddelijk is verdord nà de uitspraak van de Here Jezus.
Als ik je goed begrijp, dan kun je het niet combineren met hen die tot geloof kwamen.
Probeer te onderscheiden wanneer het gaat over individuen en over volkeren of naties.
Vanochtend heb ik veel geleerd en het is weer als altijd het ging over het onderwerp waar ik mij mee bezig hield en dat was de vijgenboom en de 70e week van Daniël.
Probeer te zien wat in Handelingen staat, want Israël had natuurlijk een bediening aan alle volkeren.
Eerder schreef ik dat dat zich onderscheidt van de opdracht aan de discipelen.
"Simeon heeft verhaald hoe God eerwst de heidenen bezocht heeft om uit hen een volk aan te nemen door Zijn Naam en vanaf het moment dat de Joden Hem verwierpen ging dat heil naar de heidenen en
Al in Kronieken wordt gesproken over de wegvoering van de 10 stammen en de 2 stammen, later wordt in Ezra gesproken van een terugkomst.
De 70 e week moet nog aanbreken , want vanaf de 69e week verzamelt God dat volk voor Zijn Naam uit Jood en heiden.
Die 70e jaarweek moet nog aanbreken en dus het jubeljaar ook.
Lees Leviticus 25 vers 8-10.
Daarom is het niet goed om te geloven dat nu al de vijgenboom aan het uitbotten is, dat kan niet omdat dan de volgorde van de profetiën niet kloppen.
In Handelingen staat dat als de Gemeente is verzameld dat pas daarna de vervallen hut van David, dus de staat Israël zal opgericht worden en dat zal God Zelf doen. Dat is nu niet zo.
Het wachten is op de opname van de Gemeente.
En persoonlijk geloof ik dat uit alle 10 stammen de Gemeente wordt geboren in verborgenheid tussen die 483 jaar ( 62 +7 x7 zie Dan. 9 vers 24) EN ALLEMEAAL voorzegd in het boek Jeremia. Dan 9 vers 2.
Jeremia 29 vers 10.
Het eindigt altijd ook in de toekomst met het rijk van Babel, in het verleden idem.
Die 7 jaar moeten nog aanbreken wanneer de verlossing over Sion ( Israël ) zal komen.
Maar het huis Israël ( 10 stammen=de gelovigen uit deze bedeling = de Gemeente) zal met het huis Juda verenigd worden als het jubeljaar zal aanbreken en de zonden van het huis van Juda zijn weggedaan.
Want Hebr 8 vers 8 krijgt dan gestalte: " Ziet de dagen komen spreekt de Heere dat IK met het huis van Israël en met het huis van Juda een nieuw verbond zal maken.
Niet naar het verbond dat Ik met hun vaderen gemaakt heb .....{..} ...."IK zal mijn wet in hun binnenste schrijven , Ik zal hun ongerechtigheid niet meer gedenken idem hun zonden. Lees Jeremia 31 vers 31 en dat is nog steeds de gebeurtenis aan het einde van de 70e week van Daniël en daar is nu geen sprake van zolang de genadetijd heerst voor Jood en heiden. Die verborgenheid door Paulus geopenbaard is nog niet voorbij en eindigt past bij de opname van de Gemeente.