Yours schreef: 18 dec 2023, 01:00Tufkah schreef: 17 dec 2023, 23:57
Je ziet het, nu zit we in een wedstrijdje wie het 'goedste' is. Voorlopig wint Petra omdat we van de overige forumleden niks weten. En van mij kom je ook niks te weten, ik hou het Evangelie aan.....juist om dit soort gedoe te voorkomen.
De priesters, bisschoppen en kardinalen van de Heilige Moederkerk werkten ook allemaal volgens het Evangelie, dus waren ‘goed’ en hieven de waarschuwende vingertjes naar het goedgelovige volk. En nu komt er heel wat aan het licht over misbruik en diefstal. Een aantal dienaren bleken dus zeer schijn-heilig te zijn.
Ik vond nog een aansprekend NOS-bericht in dezen:
“Geen vervolging voor misbruik 13-jarig meisje door Franse kardinaal”
https://nos.nl/l/2465274
Zie ook de laatste 2 alinea’s.
Al met al is en blijft Petra voorlopig de rots van deze kerk hier.
Of is/wordt het de niet-gelovige Mullog die met ons deelde dat hij al heel lang samen met zijn vrouw mantelzorger is voor veel familieleden? Hierbij ook Hulde voor hen.
Je haalt er weer allerlei niet terzake doende argumenten bij om maar het Evangelie te ontwijken. Ik doe niet mee aan die pluimstrijkerij. En ik wens ook nergens schouderklopjes en bedankjes voor te krijgen. Nu wordt ook al het argument in gebracht dat Mullog ongelovig is. Sinds wanneer doet dat er toe?