Messenger schreef: ↑11 feb 2024, 11:48
De Godsvonk/Ziel (deel van God) vergeet alles van Wie en Wat die was.
Dit om het leven empirisch (blanco zonder enige herinnering aan de eigen origine) te ervaren.
Hi Messenger.. je begreep Peda's logica probleem niet. Dus daar ging je niet op in. Hij schreef het net nog eens duidelijker..wie weet helpt dat. Ook mijn logische vicieuze -karma never ending slechterikken- cirkel begrijp je denk ik niet.
De Godsvonk is deel van God, alle Godsvonken tezamen zijn God.
God Wil zich empirisch ervaren d.m.v. al die Godsvonken die een tijdelijke aardse ervaring opdoen. (En wie weet.. wat voor nog meer).
De vraag in kwestie is hier: Waarom zou de Godsvonk dat willen doen?
Messenger schreef: ↑11 feb 2024, 11:48
De ziel begint middels de Mind (geest) en het lichaam vanaf nul en maakt op die manier met herinneren een spirituele evolutie door
Zijn er onvolkomen prille Godsvonkjes die nog moeten ontwikkelen ?
Zijn die ook deel van God.. maar dan heeft God onvolmaaktheden. Logisch is dat niet als je ervan uitgaat dat God Volmaakt is.
Maar.. misschien is God niet volmaakt? En evolueert God Zelve... Dat is een andere visie dan de main stream, maar het is een optie.
OF
Misschien is God hartstikke Volmaakt en derhalve alle Godsvonken ook, en is die aardse ervaring van al die Godsvonken slechts een uitstapje. Als een vakantie vanuit een volmaakt hemels oord naar de aarde.
Ik vind dat de meest logische verklaring. Er hoeft helemaal niet gegroeid te worden. Er is een afdaling in bewustzijn en een vergeten van Volmaaktheid.. puur voor de fun. Na je vakantie ga je weer naar #Huis# en zit je weer met alle Godsvonken Volmaakt te zijn.