Messenger schreef: ↑23 feb 2024, 00:54
Tufkah schreef: ↑22 feb 2024, 23:41
Dat is onjuist, ook de zondeval van de mens onderschrijf ik. (Genesis). Veel andere verhalen uit het OT hebben ook zo hun waarde, of bv Exodus 20:3-4 onderschrijf ik ook. (Geen beeld maken van God) De brieven van Paulus niet te vergeten. En ja, er staan ook zaken in waar ik moeite mee heb.
De zondeval onderschrijf ik dus niet. Ook maakt het niet uit of je God probeert te vangen in een beeldhouwwerk of schilderij.
De zondeval is tegenstrijdig met de liefde en de vrije wil.
Dat is in jouw geloof zo, daar is zelfs Hitler nog liefde. De werkelijkheid is dat wie in zonde leeft afgesloten is van God. Genesis 2:3 schrijft: " En God heeft den zevenden dag gezegend, en dien geheiligd; omdat Hij op denzelven gerust heeft van al Zijn werk, hetwelk God geschapen had, om te volmaken."
Wat hier staat is dat God rust in Zijn schepping. De 7e dag is eigenlijk de belangrijkste dag van de schepping. In dat rusten in de schepping kan de mens God vinden. Dan rust ik in God en God rust in mij. Dat 'rusten' kan alleen plaats vinden als de mens de zonde afzweert. Dan blijkt God een
levende God te zijn. Mijn energetisch lichaam is hetgeen wat
leeft in mij. God schept mij als
levende mens voortdurend.
Dat is niet iets wat ik op internet of in een boek heb gelezen, dat is
levende realiteit. Net zoals 'bewustzijn' niet van mijzelf is, is ook het energetisch lichaam niet van mijzelf. Het komt uit God voort (Bron) en als God stopt met scheppen dan ben ik dood. Dan is er niet meer dan 80 kg onbezield sterrenstof.
Daarmee is de vraag over het hiernamaals ook beantwoord: van de mens die ik ben blijft niks over. Bewustzijn is nu al niet van mij, net zoals het levende energetische lichaam. En de fysieke stof verdwijnt weer in de natuur zoals we allemaal weten. Mijn denkgeest is ook van nul en generlei waarde, want met mijn denkgeest heb ik mijzelf bepaald in
deze wereld. Doch als ik dood ben dan heb ik niets meer aan die bepaling, want 'deze wereld' zoals ik die gekend heb bestaat al niet meer als ik dood ben.
Zelfkennis is Godskennis en tevens de kennis dat degene die zich 'ik' noemt niet eens naar een hiernamaals toe kan. Jammer, maar zo is het. Alleen als een
gedachte kan je naar een hiernamaals toe gaan.
Maar ja, ik kan mijzelf op Mars denken, maar daarom ben ik er nog niet. Ik kan mijzelf verbeelden dat ik een of andere Adonis ben, maar daarom ben ik het nog niet. De grootste vijand van de mens is zijn eigen denken en verbeeldingsvermogen.
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.