Tufkah schreef: ↑30 mar 2024, 09:47
Dat zou kunnen dat ik nog teveel gehecht was aan mijzelf en de wereld. Ik kan dat niet vergelijken, ik ken geen mensen die aan zelflediging doen.
Als je mensen kent die dat doen, kun je ook geen algemene uitspraken erover doen dat iedereen het moet doen en dat het per definitie lijden is.
Je baseert je dan inderdaad alleen op je eigen ervaring.
Poetin en Trump zijn niet te redden door welke dokter dan ook. Ik veroordeel ze niet, maar zonde en zondaar bestaan niet zonder elkaar. Deze arme mannen zijn van God los.
Dan onderschat je de kracht van de goddelijke Liefde. Die transformeert alles.
Zoals Paulus schrijdt in de brief aan Korinthe (hoofdstuk 13 vers 6):
Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.
Het zijn niet mijn gedachten, dit is zoals Jezus en de Bijbel het leert. Ik beaam slechts dat dat waar is.
Je pikt de negatieve teksten eruit en verkondigt dat als absolute waarheid. Daar waar je van anderen zegt dat ze aan cherry picking doen, doe je zelf meer aan azijnpicking.
Jezus leert ook:
- heb je vijanden lief
- splinter en balk
- voedt de hongerigen, bezoek de gevangenen
- doe iets met je talenten
- als je gelooft de werken die ik doe, zul jij ze ook doen
- heb je het geloof van een mosterdzaadje, dan kun je bergen verzetten
Ik hoor je er nooit over. al het positieve laat je liggen.
En dan houd je vanzelf een erg negatief verhaal over.
Je spreekt jezelf ook tegen, we mogen geen beeld maken van God.
Waar spreek ik mijzelf tegen ?
Nu schrijf je zelf dan ook weer over nat water (onvoorwaardelijke liefde). Ja, iedereen is welkom in het huis van de Vader. Maar velen houden dat zelf tegen door de zonde te begaan. Dat ligt niet aan de Vader, maar aan de zondaar.
Dat mensen niet Thuis komen, ligt inderdaad aan de mensen. Het is de vrije wil om zolang weg te blijven als je zelf wilt of waar je zelf voor kiest.
Voor iedereen zal de reis een keer eindigen en zal men aangetrokken worden door Thuis. Bij de één zal dat sneller gaan dan bij de ander.
Hoe verder iemand van Huis is, hoe meer de Liefde kan bereiken.
Alle mensen komen voort uit de Bron, anders zou de Bron geen Bron zijn. Thuis komen zullen de zondaars echter niet. Als jij daadwerkelijk de betekenis van 'Thuis' kent, dan weet je ook dat de zonde daar niet is. En waarom die daar niet kan zijn.
Thuis is geen zonde, dat klopt.
Naarmate je dichter bij Huis komt, wordt het steeds lichter en heb je steeds minder behoefte aan moorden, scheiden, begeren etc.
Het verdwijnt gewoon, je hoeft er geen strijd tegen te voeren. Als het Licht weer schijnt, is de duisternis verdwenen.
Je keert weer terug in het licht.
Zoek het Koninkrijk Gods en de rest zal u gegeven worden. Oftewel: keer Huiswaarts.
Wie de zonde pleegt en daar geen berouw over heeft, blijft in de 'geest der wereld' vast zitten.
Wie terugkeert naar de Bron krijgt alles duidelijk. Met het menselijk bewustzijn is het niet te doorgronden.
Levensschouw en dergelijke flauwekul zijn fantasieën over het hiernamaals.
Iets "flauwekul" noemen of een "gruwel" is een oordeel. Dat gebeurt alleen in het veld van goed en kwaad.
Niemand weet iets af over het hiernamaals.
I Kor 2 vers 9:
Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen