Hallo TC,Tiberius Claudius schreef: ↑13 mei 2024, 16:21Hij kan dat best vol vuur beweren, dat is zijn goed recht.peda schreef: ↑13 mei 2024, 16:12
Alpha vertelt met veel vuur een geloofsverhaal en volgt daarbij eigen geloofs-spelregels.
Zijn geloofsspelregels zijn niet de wetenschappelijke spelregels en daar gaat het in de discussie onderling mis.
Jij wilt dat Alpha de wetenschappelijke spelregels ( waarheid ) volgt en Alpha vindt dat jij de Alpha geloofsspelregels ( waarheid ) dient te volgen. Jullie beiden doen dat niet en daarom ook het bekende gesprek tussen blijvend doven.
Alpha ziet de Ark dobberend in Gods Hand ( waarheid ) en jij ziet nergens God aan het werk ( waarheid ).
Hoe wil je bij zo'n verschil in insteek over "" waarheden "" een interessant gesprek over het thema ark hebben?
Maar als je je zo beroept op de letterlijkheid van de Bijbel en dan komt Cherry-Picking uit de wetenschap (en dat ook nog verwrongen weergeeft) komt dat vooral nogal grappig over.
Ik heb daar ook zo mijn eigen gedachten over, maar dat neemt niet weg dat Alpha tot de eerste forum deelnemers behoort en al heel wat "' oprispingen "" te horen heeft gekregen van velen die het forum inmiddels hebben verlaten.
En nog steeds gaat hij voort zoals hij vanaf den beginne voortgaat. Niemand is het gelukt om hem in al die tijd ook maar een duimbreed van overtuiging te laten veranderen en dat zegt m.i. ook wel wat. Hij blijft consequent in elke discussie de eigen spelregel trouw en predikt de JG geloofs-boodschap dwars door elk commentaar/opmerking heen of het nu als antwoord past of geheel niet. Best wel interessant om de "' aanpak "" waar te nemen, althans voor mij.
Dat ik zijn geloofs-overtuiging geenszins deel, staat daar buiten.