Dan is de mens thuis in de wereld van de geest. Dat wat we 'bestaan' noemen is geschapen bestaan. Dat is in de tijd bestaan. Zonder de bezieling van de Vader is het fysieke bestaan zinloos, niet meer dan het bestaan wat de dieren leiden. De natuurlijke mens is een denkend dier. Daar zijn de atheïsten het doorgaans dan weer mee eens.HJW schreef: ↑05 jun 2024, 13:56Als er geen liefde is, dan ook geen liefde van de Vader.Tufkah schreef: ↑05 jun 2024, 12:59 Klopt, daar waar ik 'thuis' ben is geen liefde en valt er ook niks lief te hebben. Ik ben daar zelf ook niet. Alleen daar rust ik in God.
En als ik over liefde schrijf dan bedoel ik altijd de liefde van de Vader, wat rationele liefde is dat weet iedereen wel. Al was het maar liefde voor geld en goederen.
Als je niet meer bestaat, hoe kun je dan rust hebben ?
De wettische, niet christelijke levensstijl van de farizeeën leidt tot het verderf, wettische christenen kunnen maar beter atheïst worden. Zie ook de toestanden in Israel/Gaza welke te danken is aan wettische religieuzen. Het zijn dienaren van het Kwaad.