Jouw premisse is dat de Oer-Bron Zelve Onvoorwaardelijke Liefde is.HJW schreef: ↑05 jun 2024, 19:34Voor mij betekent onvoorwaardelijke liefde het besef dat iedereen uit dezelfde Bron voortkomt en ook daar naar terugkeert.peda schreef: ↑05 jun 2024, 17:25 Ik ben aangaande de naastenliefde zeer selectief en doe ook geen enkele moeite om dat te verbloemen. Ik houd gewoon niet van elk menselijk wezen. Misschien dat sommigen zo'n geesteshouding beschouwen als "' volledig spiritueel afgedwaald "' maar ik zou liegen wanneer ik zou opmerken dat mijn naastenliefde iedereen zou omvatten. Misschien moet ik nog vele reïncarnaties doorlopen om uiteindelijk van iedereen te gaan houden. Afwachten, wat de toekomst voor mij zal gaan brengen.
Ik gun een ieder een goede thuiskomst, hoe erg de daden op deze aardbol ook zijn geweest.
Ik acht de ander niet uitnemender dan mijzelf en ik acht mijzelf ook niet uitnemender dan een ander.
Zoals bekend is een premisse een niet te bewijzen stelling ( axioma ).
Zelf kan ik mij Onvoorwaardelijke Liefde niet voorstellen. Het overstijgt mijn denkvermogen.
Als mens kan ik nog niet eens alle naasten liefhebben, wat concreet betekent dat ik niet iedereen op aarde ook
een prettige thuiskomst na de dood toe wens. Jij bent daar kennelijk wel toe in staat, op mij wachten nog de nodige reïncarnaties alvorens mij zulks ook lukt.
Overigens zijn er onder de christenen ook de nodigen die Alverzoening afwijzen en uitgaan van de aan de bijbel te ontlenen premisse dat niet voor elke aardeling na de dood het Ware "" Heil "' zal zijn weggelegd.
Kortom het barst quasi van de visies ( elk gebaseerd op premissen ), die qua uitwerking onderling fors uiteenlopen.
Onvoorwaardelijke Liefde is qua definitie niet bij iedere gelovige gelijk aan Onvoorwaardelijke Liefde, dat maakt het wel moeilijk. Is de Onvoorwaardelijke Liefde van HJW, wel gelijk aan de Onvoorwaardelijke Liefde van Messenger en is Onvoorwaardelijke Liefde bij de christelijke Alverzoening dan wel weer gelijk aan jullie beider Onvoorwaardelijke Liefde.