Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

HJW schreef: 11 jun 2024, 20:32
Michelangelo2 schreef: 11 jun 2024, 20:30 Jezus is het met je eens. Hij is de Weg maar niet het doel. Dat is God. Naderen tot God. Dat is het doel. Daar vinden we terug wat we zijn kwijtgeraakt.
Jezus is door God aangesteld om de Weg te wijzen. Maar hij is 'slechts' een boodschapper, vervuld met God's heilige geest. Door Jezus geeft God ons alvast een voorproefje van de nieuwe mens.
Inderdaad, terug naar het goddelijke. Terugvinden wat we zijn kwijtgeraakt. Mooi omschreven.
De weg gewezen. Volgens mij heeft hij het niet voor ons gedaan, maar heeft hij het ons voorgedaan.
Onbekende paden komen eraan…..
Daarin zit volgens mij ook de vergissing van het christendom. Men heeft Jezus tot God verheven. Hij is het doel geworden. Dat klopt niet. Jezus zegt nergens dat hij God is. 'De Vader is groter dan ik'. 'Ik ben de weg...'
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

Yours schreef: 11 jun 2024, 20:18
Leon schreef: 11 jun 2024, 17:40

Maar goed, ik meen ook dat God wel bijna genoeg heeft aan de zondige vieze wereld, en zal stoppen met de verdere ontwikkeling van de aarde met de mens.
Dit gaat echt niet ‘zomaar’ over door ‘naar huis’ te gaan.

In dit geval is er maar één afdoende remedie om weer gezond te worden: zichzelf keihard onder handen nemen en ‘cold turkey’ afkicken. Door zich tot op het bot te verdiepen in de gevolgen van kindermisbruik door diepgaand het verdriet, de pijn en de onmacht van misbruikte kinderen tot zich door laten dringen. En tevens alle (‘christelijke’) drogredenen die zoal passeren compleet overboord te gooien, zodat tot de botte hersenen doordringt dat je dit nooit meer mag èn zult doen.
Terechte aanvulling.
[uit principe ben ik voor principes]
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Yours schreef: 11 jun 2024, 20:35
In dit geval moet het probleem wel degelijk bij de wortel aangepakt worden: de Liefde is getransformeerd in lust waar kinderen(!) het slachtoffer van zijn.
Het is niet de Liefde die lust is getransformeerd, maar liefde.
Liefde pakt het probleem bij de wortel aan.
Geen gekunstelde menselijke pogingen, die vaak mislukken.
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Yours schreef: 11 jun 2024, 20:18
Leon schreef: 11 jun 2024, 17:40

Maar goed, ik meen ook dat God wel bijna genoeg heeft aan de zondige vieze wereld, en zal stoppen met de verdere ontwikkeling van de aarde met de mens.
Dit gaat echt niet ‘zomaar’ over door ‘naar huis’ te gaan.

In dit geval is er maar één afdoende remedie om weer gezond te worden: zichzelf keihard onder handen nemen en ‘cold turkey’ afkicken. Door zich tot op het bot te verdiepen in de gevolgen van kindermisbruik door diepgaand het verdriet, de pijn en de onmacht van misbruikte kinderen tot zich door laten dringen. En tevens alle (‘christelijke’) drogredenen die zoal passeren compleet overboord te gooien, zodat tot de botte hersenen doordringt dat je dit nooit meer mag èn zult doen.
Die mensen worden niet meer gezond. Dat is echt demonisch. Tropisch eilandje in de grote oceaan. Genoeg water en kokosnoot. En nooit meer terughalen.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Michelangelo2 schreef: 11 jun 2024, 20:36
Daarin zit volgens mij ook de vergissing van het christendom. Men heeft Jezus tot God verheven. Hij is het doel geworden. Dat klopt niet. Jezus zegt nergens dat hij God is. 'De Vader is groter dan ik'. 'Ik ben de weg...'
Of Jezus al dan niet God is, is voor mij niet belangrijk. Dat is vorm en geen inhoud.
Jezus is niet het doel voor mij. Ik volg hem dan ook niet, maar zoek wat hij heeft gezocht.
En dan is het dus een keer tijd om verder te trekken.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2147
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

HJW schreef: 11 jun 2024, 20:45
Yours schreef: 11 jun 2024, 20:35
In dit geval moet het probleem wel degelijk bij de wortel aangepakt worden: de Liefde is getransformeerd in lust waar kinderen(!) het slachtoffer van zijn.
Het is niet de Liefde die lust is getransformeerd, maar liefde.
Liefde pakt het probleem bij de wortel aan.
Geen gekunstelde menselijke pogingen, die vaak mislukken.
Ik ben het in dit geval volstrekt met je Oneens.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Michelangelo2 schreef: 11 jun 2024, 20:48
Die mensen worden niet meer gezond. Dat is echt demonisch. Tropisch eilandje in de grote oceaan. Genoeg water en kokosnoot. En nooit meer terughalen.
Als jij de keuze had om deze mensen in het goddelijke te brengen of op een onbewoond eiland, wat zou je dan kiezen ?
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Yours schreef: 11 jun 2024, 20:51
Ik ben het in dit geval volstrekt met je Oneens.
Dat kan en is je goed recht.
Het is een keuze.
Ik ben ervan overtuigd dat Liefde eindeloos krachtig is.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Leon schreef: 11 jun 2024, 17:40
Maar goed, ik meen ook dat God wel bijna genoeg heeft aan de zondige vieze wereld, en zal stoppen met de verdere ontwikkeling van de aarde met de mens.
Het verhaal van de verloren zoon zegt iets anders. De Vader wacht tot de zoon uit zichzelf terugkeert.
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

HJW schreef: 11 jun 2024, 20:52
Michelangelo2 schreef: 11 jun 2024, 20:48
Die mensen worden niet meer gezond. Dat is echt demonisch. Tropisch eilandje in de grote oceaan. Genoeg water en kokosnoot. En nooit meer terughalen.
Als jij de keuze had om deze mensen in het goddelijke te brengen of op een onbewoond eiland, wat zou je dan kiezen ?
Dan zou ik meteen voor het goddelijke kiezen. Maar die keuze is fictief, niet aan ons. En omdat de samenleving in toenemende mate opgezadeld wordt met deze doodzieke daders moet er een oplossing gevonden worden. En ik bied een reële oplossing die de samenleving ontlast zonder gewelddadige mensonterende straffen.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2147
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

HJW schreef: 11 jun 2024, 20:53
Yours schreef: 11 jun 2024, 20:51
Ik ben het in dit geval volstrekt met je Oneens.
Dat kan en is je goed recht.
Het is een keuze.
Ik ben ervan overtuigd dat Liefde eindeloos krachtig is.
En ik ben ervan overtuigd dat als de realiteit ècht onder ogen wordt gezien dat de drang om de lust tot uitdrukking te brengen in dit geval vele malen groter is dan de kracht van Liefde met een hoofdletter.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

Yours schreef: 11 jun 2024, 21:02
HJW schreef: 11 jun 2024, 20:53

Dat kan en is je goed recht.
Het is een keuze.
Ik ben ervan overtuigd dat Liefde eindeloos krachtig is.
En ik ben ervan overtuigd dat als de realiteit ècht onder ogen wordt gezien dat de drang om de lust tot uitdrukking te brengen in dit geval vele malen groter is dan de kracht van Liefde met een hoofdletter.
Daar kan je gelijk in hebben, zeker voor mensen die koste wat het kost zichzelf willen zijn,
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2147
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Leon schreef: 11 jun 2024, 21:07
Yours schreef: 11 jun 2024, 21:02

En ik ben ervan overtuigd dat als de realiteit ècht onder ogen wordt gezien dat de drang om de lust tot uitdrukking te brengen in dit geval vele malen groter is dan de kracht van Liefde met een hoofdletter.
Daar kan je gelijk in hebben, zeker voor mensen die koste wat het kost zichzelf willen zijn,
Men zal dat betreffende deel van zichzelf in die zin dan ook nadrukkelijk ‘op moeten geven’ teneinde hiervan te genezen.
Teneinde uiteindelijk weer als een gezond mens aan de maatschappij deel te kunnen nemen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

Yours schreef: 11 jun 2024, 21:21
Leon schreef: 11 jun 2024, 21:07

Daar kan je gelijk in hebben, zeker voor mensen die koste wat het kost zichzelf willen zijn,
Men zal dat betreffende deel van zichzelf in die zin dan ook nadrukkelijk ‘op moeten geven’ teneinde hiervan te genezen.
Teneinde uiteindelijk weer als een gezond mens aan de maatschappij deel te kunnen nemen.
Prima
[uit principe ben ik voor principes]
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Michelangelo2 schreef: 11 jun 2024, 20:59
Dan zou ik meteen voor het goddelijke kiezen. Maar die keuze is fictief, niet aan ons.
Het geeft wel aan dat je in de basis voor liefde kiest.
Dat lees ik uiteraard graag.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Yours schreef: 11 jun 2024, 21:02
En ik ben ervan overtuigd dat als de realiteit ècht onder ogen wordt gezien dat de drang om de lust tot uitdrukking te brengen in dit geval vele malen groter is dan de kracht van Liefde met een hoofdletter.
Je kent de kracht van Liefde niet, dat kan.
Je kiest voor een moeilijke weg, ik maak een andere keuze.
Daar zijn we beiden vrij in.
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

Snelheid schreef: 11 jun 2024, 20:30
Leon schreef: 11 jun 2024, 17:40

Maar goed, ik meen ook dat God wel bijna genoeg heeft aan de zondige vieze wereld, en zal stoppen met de verdere ontwikkeling van de aarde met de mens.
Daar kan je wel is gelijk in hebben @Leon dat het tegen het einde loopt althans hoe mensen horen samen te leven,homo,s moet je normaal vinden omgebouwde mannen moet je normaal vinden en nog wat van die bizarre zaken die ten de normale natuurlijke orde ingaan, tja het is al voorzegd wat normaal is is niet meer normaal en wat hoogst abnormaal is wordt als normaal gezien,de mens hier in het Westen richt zich zelf ten gronde.
Ik verbaas me ook vaak over mensen die koste wat het kost iets speciaals willen zijn, maar goed God is gewoon de vieze beesten zat, denk ik.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10627
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 11 jun 2024, 20:30
Leon schreef: 11 jun 2024, 17:40

Maar goed, ik meen ook dat God wel bijna genoeg heeft aan de zondige vieze wereld, en zal stoppen met de verdere ontwikkeling van de aarde met de mens.
Daar kan je wel is gelijk in hebben @Leon dat het tegen het einde loopt althans hoe mensen horen samen te leven,homo,s moet je normaal vinden omgebouwde mannen moet je normaal vinden en nog wat van die bizarre zaken die ten de normale natuurlijke orde ingaan, tja het is al voorzegd wat normaal is is niet meer normaal en wat hoogst abnormaal is wordt als normaal gezien,de mens hier in het Westen richt zich zelf ten gronde.
Ik moet jou normaal vinden? De vraag is of het normaal is als je anno 2024 nog steeds homofoob bent. Ik snap dat je niet bijster intelligent bent, dat is op te maken uit de schrijfsels van je en zielige gedrag waardoor je hier al tig keer bent verbannen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2147
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

HJW schreef: 11 jun 2024, 21:46
Yours schreef: 11 jun 2024, 21:02
En ik ben ervan overtuigd dat als de realiteit ècht onder ogen wordt gezien dat de drang om de lust tot uitdrukking te brengen in dit geval vele malen groter is dan de kracht van Liefde met een hoofdletter.
Je kent de kracht van Liefde niet, dat kan.
Je kiest voor een moeilijke weg, ik maak een andere keuze.
Daar zijn we beiden vrij in.
Hoezo ken ik de kracht van Liefde niet?

Ik voel als mens/vrouw zijnde een grote Liefde voor kinderen. Die Liefde wil koesteren, hen tot het uiterste beschermen en doen opgroeien tot gezonde mensen in de maatschappij.
Die Liefde wil geen (seksueel) beschadigde, verdrietige, in het diepst van hun lichaam/ziel aangetaste en daardoor zeer ongezonde/ongelukkige kinderen.

Kortom, wie op bepaalde manieren aan kinderen komt, die komt aan mij.
Laatst gewijzigd door Yours op 11 jun 2024, 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10627
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Leon schreef: 11 jun 2024, 22:07
Snelheid schreef: 11 jun 2024, 20:30

Daar kan je wel is gelijk in hebben @Leon dat het tegen het einde loopt althans hoe mensen horen samen te leven,homo,s moet je normaal vinden omgebouwde mannen moet je normaal vinden en nog wat van die bizarre zaken die ten de normale natuurlijke orde ingaan, tja het is al voorzegd wat normaal is is niet meer normaal en wat hoogst abnormaal is wordt als normaal gezien,de mens hier in het Westen richt zich zelf ten gronde.
Ik verbaas me ook vaak over mensen die koste wat het kost iets speciaals willen zijn, maar goed God is gewoon de vieze beesten zat, denk ik.
Een homo wil gewoon zichzelf zijn net als jij. Ik ben niet specialer dan jij en andersom ook niet. Dus ik ben een vies beest?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Leon schreef: 11 jun 2024, 22:07
Ik verbaas me ook vaak over mensen die koste wat het kost iets speciaals willen zijn, maar goed God is gewoon de vieze beesten zat, denk ik.
Ehm……waar is de liefdevolle bril ?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10627
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 11 jun 2024, 22:13
Leon schreef: 11 jun 2024, 22:07
Ik verbaas me ook vaak over mensen die koste wat het kost iets speciaals willen zijn, maar goed God is gewoon de vieze beesten zat, denk ik.
Ehm……waar is de liefdevolle bril ?
Ik hou het hier definitief voor gezien.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Yours schreef: 11 jun 2024, 22:12
Hoezo ken ik de kracht van Liefde niet?
Ik denk dat Liefde het einde van de duisternis en alles transformeert.
Jij denkt daar anders over.
Ik voel als mens/vrouw zijnde een grote Liefde voor kinderen. Die Liefde wil koesteren, hen tot het uiterste beschermen en doen opgroeien tot gezonde mensen in de maatschappij.
Die Liefde wil geen (seksueel) beschadigde, verdrietige, in het diepst van hun lichaam/ziel aangetaste en daardoor zeer ongezonde/ongelukkige kinderen.

Kortom, wie op bepaalde manieren aan kinderen komt, die komt aan Mij.
Daar ben ik het geheel mee eens, maar dat is niet de Liefde die ik hier bedoel.
Ik heb het dan over Liefde van het goddelijke en hoe ik daar tegenaan kijk.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 11 jun 2024, 22:16
HJW schreef: 11 jun 2024, 22:13
Ehm……waar is de liefdevolle bril ?
Ik hou het hier definitief voor gezien.
Alweer ?
Nee joh, gewoon blijven.
Ik geloof niet dat Leon met vieze beesten de homosexuelen bedoelt.
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

Messenger schreef: 11 jun 2024, 22:13
Leon schreef: 11 jun 2024, 22:07

Ik verbaas me ook vaak over mensen die koste wat het kost iets speciaals willen zijn, maar goed God is gewoon de vieze beesten zat, denk ik.
Een homo wil gewoon zichzelf zijn net als jij. Ik ben niet specialer dan jij en andersom ook niet. Dus ik ben een vies beest?
Al die identiteitskwesties is niet aan mij besteed. Vies beest dan denk ik aan zweet, spuug, ontlasting, resten daarvan bij dagelijks leven, maar mogelijk dat God een meer geestelijke viesheid ziet. Ik ben maar een getuige van wat ik soms opvang aan spirituele boodschappen.

Homo, hetero het is vooral een aanduiding wat men voor partner prettig vindt, wat kan daar nou zo problematisch aan zijn? Ja dat soms leefwijzes opgedrongen worden, dat vind ik wel schadelijk.
[uit principe ben ik voor principes]